”Kun etätyöstä tuli normi”
Paitsi että etätyö ei edelleenkään ole mikään NORMI. On valtavasti aloja, joilla töitä ei nyt tai koskaan tehdä etänä. Useimmilla ei ole mitään mahdollisuutta lähteä kesken työpäivän metsäkävelylle kun huvittaa.
https://yle.fi/a/74-20248864
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä, jotka ei ymmärrä etätyöstä mitään. En voi lähteä kesken työpäivän metsäkävelylle. Aktiivisuustasoni ja taukoni näkyvät kokoajan esihenkilötasolle myös. Me etänä tekevät olemme muuten firman tuottavimpia työntekijöitä (tämän pystyy työssäni mittaamaan ja mitataan kokoajan).
Onneksi olen valinnut tälläisen alan, jossa nykypäivänä on etäilyynkin mahdollisuus.
Kyllä minä käyn ruokatunnilla metsäkävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen etätöitä olin jatkuvasti toimistolla. 10 min kahvitauot venyivät 30 min per kerta. Ruokatauko 45-60 min kerta. Koska oli niin kiva olla sosiaalinen. Sekö ei ole työnantajalta varastamista, että toimistolla ollessa tauot venyvät ja paukkuvat? Etätöissä jos teet 10 min kahvitauon aikana vaikka kuntojumpan ja palaat sen jälkeen paukuttamaan näppistä, niin se on ihan kauheaa!
Sen sosiaalisen hetken aikana ainakin meillä tulee aina milloin keneltäkin monologia siitä työstä, eli voi purkaa ulos niitä tunteitaan.
Työllä on muutakin fokusta kuin vain sitä muovilaatikon paukuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen etätöitä olin jatkuvasti toimistolla. 10 min kahvitauot venyivät 30 min per kerta. Ruokatauko 45-60 min kerta. Koska oli niin kiva olla sosiaalinen. Sekö ei ole työnantajalta varastamista, että toimistolla ollessa tauot venyvät ja paukkuvat? Etätöissä jos teet 10 min kahvitauon aikana vaikka kuntojumpan ja palaat sen jälkeen paukuttamaan näppistä, niin se on ihan kauheaa!
Jep, lounastaukoon ei se 30min riittänyt edes tampereen keskustassa.
Miksi toimit niin, et noudata työpaikan ohjeita, ja venytät taukoja? Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä toimimaan sääntöjen mukaisesti.
Säännöt ovat tehty rikottaviksi. Ei työelämässä tarvitse enää olla se äidin vaatima kympintyttö.
En ole koskaan saanut tehdä kovin mielekästä, kiinnostavaa tai haastavaa työtä, toki sellaisia menetteleviä kylläkin.
Ainoa motivaationi sille, että käy töissä, on aina ollut se ympäristö ja sosiaalisuus ja kaikki muu mitä siellä tapahtuu tai voi tapahtua, erityisesti tietenkin kahvi- ja ruokatauoilla.
On vaikea ymmärtää, että joku haluaa tehdä töitä ilman kaikkea tätä, tuosta on ikään kuin kaikki huvi ja oheistoiminta poistettu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toimit niin, et noudata työpaikan ohjeita, ja venytät taukoja? Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä toimimaan sääntöjen mukaisesti.
Eihän millään ehdi tekemään sitä niin kovasti kaivattua verkostoitumista normaalien taukojen puitteissa. Toimistoille ihmiset halutaan pöhisemään ja verkostoitumaan, koska kaikille ei enää ole tarjota oikeaa työpistettä vaan osa joutuu joka tapauksessa istumaan päivänsä kahvihuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut tehdä kovin mielekästä, kiinnostavaa tai haastavaa työtä, toki sellaisia menetteleviä kylläkin.
Ainoa motivaationi sille, että käy töissä, on aina ollut se ympäristö ja sosiaalisuus ja kaikki muu mitä siellä tapahtuu tai voi tapahtua, erityisesti tietenkin kahvi- ja ruokatauoilla.
On vaikea ymmärtää, että joku haluaa tehdä töitä ilman kaikkea tätä, tuosta on ikään kuin kaikki huvi ja oheistoiminta poistettu kokonaan.
Mammat käyttääkin etätöissä 50% työajasta ottamalla peppu ja huulikiiltokuvia someen ja selailemalla mm vauva-palstaa, tämän avulla jaksaa kummasti.
Ne jotka ei näin tee, ne näkyy siellä burn out tilastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoitteko te muuten tänne TYÖAJALLA? Minä en. Tauolla olen, Kakalla. Yleisin tapani kirjoitella tänne.
Työpaikalla tauot venähtää, koska pitää siirtää sitä hiljaista tietoa. Eli syödä keksejä työkavereiden kanssa, ja penkoa konttoritarvike varastoa.
Eri ja Ohis jajajajanenyms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoitteko te muuten tänne TYÖAJALLA? Minä en. Tauolla olen, Kakalla. Yleisin tapani kirjoitella tänne.
Työpaikalla tauot venähtää, koska pitää siirtää sitä hiljaista tietoa. Eli syödä keksejä työkavereiden kanssa, ja penkoa konttoritarvike varastoa.
Eri ja Ohis jajajajanenyms.
Että semmoista teillä, onneksi olkoon työnantajalle, mitä huipputyyppejä on jäänytkin koukkuun :D
Ja en kirjoita työajalla, olen osannut hoitaa asiani hyvään malliin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse järkytyin OP:n pitkäaikaisena vakuutusasiakkaana kun tällä foorumilla olleessa ketjussa lähityöhön palaamisesta raivostuneet OP:n työntekijät haukkuivat esihenkilöitään nimeltä.
Lisäksi hyökkäsivät ja nimittelivät maksavia asiakkaita, kuten minua (op:n vakuutusasiakas vuodesta 2003; yksityinen sairausvakuutus, ammattilaisen vastuuvakuutus, koti-ja irtaimistovakuutus, oikeusturvavakuutus, autovakuutus, jatkuva matkavakuutus, yms).
Todella avasi silmät.En ole tälläistä ketjua nähnyt, mutta siis oikeastiko?!! Mainitsivatko ihmisiä nimeltä? Ehkä tuollaisista työntekijöistä olisi hyvä päästä eroon.
Kyllä, rsihenkilöitä. Hesarissa oli myöhemmin haastateltu tätä ketjussa haukuttua väliportaan esihenkilöä.
Ilmeisesti etätyö sumentanut kokonaan ajatuksen, mistä se raha sinne tilille tulee ja miksi. Lisäksi ymmärrys asiakkaiden ja palkanmaksun korrelaatiosta puuttui täysin. Myös mainehaitta oli heille käsitteenä täysin vieras.
Todennäköisesti käyttivät työpaikkansa haukkumiseen netissä vielä firman välineitä.Kyllä, havaitsin myös saman, nimiä on tuotu esiin.
Täysin kunnianloukkauksen kriteerit täyttävää materiaalia oli ketjussa paljon. Toivottavast (ja uskoakseni varmasti) asianosaiset selvittävät näiden nimeltä haukkujien henkilöyden.
Mahtaako vakuutusasiakkaiden salassa pidettävät diagnoosit olla näiden kodeissa turvassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammat käyttääkin etätöissä 50% työajasta ottamalla peppu ja huulikiiltokuvia someen ja selailemalla mm vauva-palstaa, tämän avulla jaksaa kummasti.
Ne jotka ei näin tee, ne näkyy siellä burn out tilastoissa.
Toivottavasti ne vanhemmat mammat jättää rupsahtaneet kuvat ottamatta. No, vauvan lisäksi linkedinissä roikutaan, ja peukutetaab niin vimmmatusti, kun ei ulosanti muuhun riitä.. niin näkyy, koska peukutettu, etätöissä tietysti. YT kutsu tulossa ko henkilöille.