Tuntuu järjettömältä, että vuonna 2005 eläkeikää laskettiin
Suuret ikäluokat toimi todella härskisti ja itsekkäästi. Se miljonääri on oikeassa.
Kommentit (50)
60 vuotta olisi soppeli ikä eläköityä. Pääsisivät nuoremmakin kiinni työelämään ja ansiotienesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit ovat aina olleet itsekäs ikäluokka joka ei ole muista välittänyt. Kaiken saaneet tekemättä mitään ja laskun jättivät lapsen lapsiensa maksettaviksi. Heillä ei ole mitään käsitystä siitä miten vaikea elämä nykyajan nuorilla on.
Siltä se kyllä vaikuttaa faktojen valossa.
Siis haluaako nuoret töitä vai eläkkeelle. En nyt ihan saa selvää?
Antaisin mielelläni nuorille tämän oman työpaikkani mutta pidän sen vielä 8 vuotta itselläni kunnes pääsen eläkkeelle.
Olet itsekäs Boomeri. Anna se työpaikka nuorille ja rahasi myös. Tai onko se edes kiva työpaikka?
Työpaikalla pitää olla kivaa ja viihtyisää.
Vierailija kirjoitti:
60-63 vuotta on ihan sopiva ikä siirtyä sivuun työelämästä ja antaa tilaa nuoremmille. Kukaan ei ole korvaamaton.
Haista huilu.
Mun eläke tulee 70+ jos sillonkaan. Ja koko ikäni maksan teidän eläkkeitä🤬
Vierailija kirjoitti:
Tuli joustava eläkeikä 63 - 68v. Haluttiin toisaalta tehdä tilaa nuorille ja toisaalta mahdollistettiin pidempi työssäoloaika entiseen 65 vuoden pakkoeroamisikään.
Pölliittiin jälleen lasten rahat, kuten ennen ja jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Maksussa olevista eläkkeistä on nyt pakko leikata. Kaikki talkoisiin. Yli 2,5 tonnin eläkkeistä pitää leikata.
Et tiedä mitä kirjoitat. Työeläkkeitä ei hallitus voi leikata kun kyse ei ole valtion rahoista. Jos tulisi eläkekatto niin se tarkoittaa että eläkkeitä enää saada maksettua kun eläkemaksu on verrannollinen palkkaan se taas eläkkeeseen. Miksi kukaan työntekijä tai yritys maksaisi enempää eläkemaksua muitten hyväksi. Työeläkemaksut eivät ole progressiivisia ja eläkekaton tapauksessa ylimääräinen eläkemaksu pitäisi maksaa työntekijälle palkan yhteydessä.
On täyttä fantasiaa, että esim. itse työskentelisin 70-vuotiaana. Olen hädintuskin 50 ja erilaisia uusia pitkäaikaissairauksia tulee uusia joka vuosi. Ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-63 vuotta on ihan sopiva ikä siirtyä sivuun työelämästä ja antaa tilaa nuoremmille. Kukaan ei ole korvaamaton.
Haista huilu.
Sitä me muutkin teemme ilman valitusta. Suomalainen on eläkkeellä lähes 20 vuoden ajan niin että kyllä sinäkin vielä eläkkeelle pääset kun on sen aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se olisi. Mutta nyt se nostetaan koska boomerit on kupanneet kassan tyhjäksi.
Boomerit eivät ole vielä edes eläkkeellä, suuret ikäluokat ovat. Suomi ei ole USA. Suomen "boom" loppui jo 1950.
Vierailija kirjoitti:
On täyttä fantasiaa, että esim. itse työskentelisin 70-vuotiaana. Olen hädintuskin 50 ja erilaisia uusia pitkäaikaissairauksia tulee uusia joka vuosi. Ei onnistu.
Sama täällä. Hyvä jos kestän 60v asti. Kauheeta raahautumista tämä on.
Vierailija kirjoitti:
60 vuotta olisi soppeli ikä eläköityä. Pääsisivät nuoremmakin kiinni työelämään ja ansiotienesteihin.
Julkisella puolella on palkattu lisää väkeä kun on ollut tarvetta. Yksityisellä puolella ei eläkkeelle lähtevän tilalle ole otettu ketään ainakaan 20 vuoteen. Turha kuvitella että nuorten tilanne paranee tällä tavalla. Suomessa ei ole ollut talouskasvua pitkään aikaan kun vanhat yritykset eivät juuri investoi tai laajenna. Tarvittaisiin paljon uusia yrityksiä mutta kovin aloitekyvyttömiä tunttuvat olevan nykyajan nuoret. Jos he eivät itse pidä huolta yritysten perustamisesta ja laajenemisesta uusille aloille niin eipä tarvitse töitä tehdä jatkossa.
Ahneella sukupolvella on oma laulukin jossa ne laulaa elämältä kaiken sain. Lasku lähetetään härskisti tuleville sukupolville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vuonna 2005 jo tiedettiin että huoltosuhde menee perseelleen. Silti eläkeikää piti väkisin laskea. Nyt sitten nuorten eläkeikä hinataa 70 vuoteen ja varmaan se siitäkin nousee.
Suuret ikäluokat oli niin iso porukka, että heitä ei uskaltanut haastaa mikään iso puolue vaalitappion pelossa. Ihan järjetöntä touhua ja todellakin itsekeskeistä. Kyllä silloin tiedettiin että ongelmat on edessä koska porukkaa ei ole. Nyt se hetki on tullut.
Nykynuoriso elää yltäkylläisyydessä kun on kaikki maksettu kuten opiskelut, terveydenhoito jne. Miksi nämä valittajat eivät nyt ota vastuuta elämästää ja perusta yrityksiä sekä mene töihin. Missä on aikaisempien sukupolvien sinnikkyys ja oma-alotteiisuus. Miten on kasvatettu niin kieroon nykynuoret että niistä ei ole muuhun kuin nostamaan kelan tukia. Kannattaisiko näitten katsoa peiliin ja miettiä missä mennään.
Ihmetyttää kyllä missä oli meidän ekonomistien virkakunta? En muista että asiasta olisi juurikaan keskusteltu, vaikka varmasti oli tiedossa että buumerien ylisuuret eläkkeet ovat aivan järjetön taakka tuleville sukupolville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vuonna 2005 jo tiedettiin että huoltosuhde menee perseelleen. Silti eläkeikää piti väkisin laskea. Nyt sitten nuorten eläkeikä hinataa 70 vuoteen ja varmaan se siitäkin nousee.
Suuret ikäluokat oli niin iso porukka, että heitä ei uskaltanut haastaa mikään iso puolue vaalitappion pelossa. Ihan järjetöntä touhua ja todellakin itsekeskeistä. Kyllä silloin tiedettiin että ongelmat on edessä koska porukkaa ei ole. Nyt se hetki on tullut.
Nykynuoriso elää yltäkylläisyydessä kun on kaikki maksettu kuten opiskelut, terveydenhoito jne. Miksi nämä valittajat eivät nyt ota vastuuta elämästää ja perusta yrityksiä sekä mene töihin. Missä on aikaisempien sukupolvien sinnikkyys ja oma-alotteiisuus. Miten on kasvatettu niin kieroon nykynuoret että niistä ei ole muuhun kuin nostamaan kelan tukia. Kannattaisiko näitten katsoa peiliin ja miettiä missä mennään.
Kuuleppas Pirkko-Kalevi, mitä sinnikkyyttä oli siinä että kansakoulusta paineltiin suoraan vakituisiin töihin, joita oli jokaiselle normaaliälyiselle tuolloin tarjolla ja sitten jäätiin parhaimmillaan 55-vuotiaana eläkeputkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI ole maksettu, vaan jokainen opiskelee lainarahalla. Terveydenhuolto ei ole Suomessa ilmaista, mistähän tämäkin kuvitelma on peräisin..
Vierailija kirjoitti:
Maksussa olevista eläkkeistä on nyt pakko leikata. Kaikki talkoisiin. Yli 2,5 tonnin eläkkeistä pitää leikata.
Kansaneläkkeet eivät noin suuriksi kasva ja suuremmat eläkkeet maksavat yksityiset eläkekassat. Kovin on vähäinen idiootin ymmärrys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista huilu.
Et sinä pölkkypää sitä voi tietää. Seuraava hallitus tai sitä seuraava voi muuttaa asiat.
Kuka tietää vaikka maata johtaisi silloin Venäjä tai vaikka joku pohjoismainen yhteisliitto. Tai elät ydinsodan jälkeisessä maailmassa.
Ja te nuorethan olette itse pian päättämässä asioista kun me Boomerit ollaan haudassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista huilu.
Koko ikäsi 80 vuotiaanakin maksat meidän eläkkeitä? En minä ihan niin vanhaksi elä.
Ahneilla syöttöporsailla oli myös eläkkeen superkarttuma,jos jatkoi työntekoa 63 v jälkeen aina 68 vuoteen asti. 2017 se putsattiin pois ja eläkeikä nostettiin!! Juuri kun isot ikäluokat pääsivät eläkkeelle (Synt. 1949-1951)!
Onnea suurille ikäluokille. Hyvin veditte kotiinpäin.