Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivi Räsänen jarruttaa eutanasian käsittelyä sotevaliokunnassa

Vierailija
08.10.2026 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hallituksen-edustajat-lahtivat-kave…

Pelkää, että eutanasialaki menee läpi eduskunnassa. Niinhän se pitää mennäkin,jos enemmistö haluaa! 

Kommentit (679)

Vierailija
581/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä, jonka mielestä Päivi on kaunis ja ihana. Voisit kokeilla metanolia - näkisit paremmin!

Päivi Räsänen on kaunis ja tosi älykäs nainen.  🥰

Jumalan siunausta Päiville.

Tää on jo vetänyt vähintään tenua. 🤣

Lisää tenua!

Vierailija
582/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten muuta Hollantiin. Se ei ole meidän muiden suomalaisten veronmaksajien kristittyjen työtä tappaa sinua. Mene sinne, missä asuvat kanssasi samoin ajattelavat! 

Sun kipusi ei poikkea minun kivustani. Mutta koska et ole vielä kuollut, etkä ollut Helvetissä, et eds tiedä, mitä todellinen kipu ja kärsimys on. 

Toivo on siinä, että se kipu ei jatku ikuisesti, kun turvautuu Jumalaan. Kun on kärsittävä, on kai se parempi kärsiä hyvänkin pahan puolesta? 

”sillä minä tunnen ajatukseni, joita minulla on teitä kohtaan, sanoo HERRA. Ne ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia – minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.”
‭‭Jeremia‬ ‭29‬:‭11‬ ‭FINRK‬‬
https://bible.com/bible/1745/jer.29.11.FINRK

psykoosisi on uusiutunut, lääkitystäsi on korjattava

-lääkärisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä, jonka mielestä Päivi on kaunis ja ihana. Voisit kokeilla metanolia - näkisit paremmin!

Ruma ku rullatuoli.

Ja jos Jumala suo, niin kohta vakavasti sairas. 

Vierailija
584/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ajatuksesi ovat sinun riivaajista lähtöisin. Eivät ne ole kovinkaan kauniita muuta kuin omasta mielestäsi. 

Tämä sana on tosi ja miljoonat ihmiset ovat turhautuneet toivoin, joka ylittää kuolemankin. 

”sillä minä tunnen ajatukseni, joita minulla on teitä kohtaan, sanoo HERRA. Ne ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia – minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.”

Vierailija
585/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Päivistä perspillukuvia? 

Vierailija
586/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi juku kun tää on vaikea aihe.

Mä sain pitää iskän puoli vuotta sen jälkeen kun iskä sairastui parantumattomasti. Jos iskä olisi valinnut kuoleman aikaisemmin siis ennen kuin keho ei enää toiminut ja kuolema tuli, meidän yhteiset kuukaudet olisi jääneet kokematta. Kaiken tuskan ja lopun odottelun keskellä, olimme läheisimmät kuin koskaan aikaisemmin. Puhuimme kaikesta. Ja tunnustimme rakkautta, pyysimme ja annoimme anteeksi vanhat asiat. Iskä koki myös ihmeellisiä hengellisiä näkyjä vaikka ol aina sellainen järki-ihminen. Lopussakin järki saneli asiat. Sai kipupumpun avuksi, ei halunnut sedaatiota. Ja kivunlievityksen avulla säilyi järjissään ja meillä oli uskomattomia hetkiä, vähä  kuin pyhiä momentteja yhdessä. Kuin joku rakkauden harso olisi levitetty yllemme. Ja kaiken keskellä.oli paljon kyyneleitä ja surua. Mutta ihmeellistä iloakin, toiveikkuutta, kurkistuksia tuonpuoleiseen sekö mielikuvituksen voimin että sen pohjalta mitä minä ja iskä taivaasta ymmärrettiin. Ja sitten saatiin melkein samaan aikaan kuin joku ilmoitus että kohta on Kotiin lähdön aika. Kerroin tästä iskälle, ja hän kertoi minulle että oli saman saanut kuin viestinä. Yhdessä kaikessa rauhassa tuli se hetki kun olin saattamassa iskän rajan taakse. Äärimmäisen kaunis oli lähtö! Ja iskä hymyili lähtiessään. 

En ikinä antaisi pois noita kuukausia! Vaikka olivat täynnä tuskaa ja suruakin. Ihanimpia kokemuksia elämässäni. Eikä kuolema olen sen jälkeen enää pelottanut minua koskaan 

Siis kuuluiko sinun isän tuskanhuuto kauas käytävälle kun menit hänen luo? 

Ei todellakaan. Oletpa ilkeä. 

Miksi sitten olet tässä ketjussa? Mitä relevanssia viestilläsi oli? Ajatteletko että eutanasia tarkoittaa sitä että hyvinvoivat vanhukset deletoidaan kuukausia ennen kuin on mitään tarvetta? Eutanasia on sitä varten, ettei kenenkään tarvi huutaa päiväkausia tuskissaan. Ihminen itse tekee sen päätöksen etukäteen ja valmistautuu että vaihtoehto on käytettävissä. Ja minä EN IKINÄ haluaisi että omat lapseni joutuvat kuuntelemaan minuuttiakaan huutoani.

Miten sinä varmistaisit sen, ettei eutanasiaa käytetä väärin? Se puoli kun tuntuu teiltä eutanasian vaatijoilta jäävän kokonaan sivuun.

No kun ei sitä vaan käytetä väärin. Piste. 

Vierailija
587/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten muuta Hollantiin. Se ei ole meidän muiden suomalaisten veronmaksajien kristittyjen työtä tappaa sinua. Mene sinne, missä asuvat kanssasi samoin ajattelavat! 

Sun kipusi ei poikkea minun kivustani. Mutta koska et ole vielä kuollut, etkä ollut Helvetissä, et eds tiedä, mitä todellinen kipu ja kärsimys on. 

Toivo on siinä, että se kipu ei jatku ikuisesti, kun turvautuu Jumalaan. Kun on kärsittävä, on kai se parempi kärsiä hyvänkin pahan puolesta? 

Sinua ei kukaan pyydä tappamaan ketään. Lain voi säätää myös siten, että lääkärinkään ei tarvitse toimenpidettä suorittaa, mikäli se on hänen omatuntonsa vastainen.

Vierailija
588/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Päivistä perspillukuvia? 

Onko puutarha pidetty siistinä?

Vierailija
589/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden uskisten kommentit tässäkin ketjussa tukevat käsitystäni siitä, että ne on tosiaankin juoneet aivonsa. 🤗

Vierailija
590/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää tenua!

Vierailija
591/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
592/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain pitää iskän puoli vuotta sen jälkeen kun iskä sairastui parantumattomasti. Jos iskä olisi valinnut kuoleman aikaisemmin siis ennen kuin keho ei enää toiminut ja kuolema tuli, meidän yhteiset kuukaudet olisi jääneet kokematta. Kaiken tuskan ja lopun odottelun keskellä, olimme läheisimmät kuin koskaan aikaisemmin. Puhuimme kaikesta. Ja tunnustimme rakkautta, pyysimme ja annoimme anteeksi vanhat asiat. Iskä koki myös ihmeellisiä hengellisiä näkyjä vaikka ol aina sellainen järki-ihminen. Lopussakin järki saneli asiat. Sai kipupumpun avuksi, ei halunnut sedaatiota. Ja kivunlievityksen avulla säilyi järjissään ja meillä oli uskomattomia hetkiä, vähä  kuin pyhiä momentteja yhdessä. Kuin joku rakkauden harso olisi levitetty yllemme. Ja kaiken keskellä.oli paljon kyyneleitä ja surua. Mutta ihmeellistä iloakin, toiveikkuutta, kurkistuksia tuonpuoleiseen sekö mielikuvituksen voimin että sen pohjalta mitä minä ja iskä taivaasta ymmärrettiin. Ja sitten saatiin melkein samaan aikaan kuin joku ilmoitus että kohta on Kotiin lähdön aika. Kerroin tästä iskälle, ja hän kertoi minulle että oli saman saanut kuin viestinä. Yhdessä kaikessa rauhassa tuli se hetki kun olin saattamassa iskän rajan taakse. Äärimmäisen kaunis oli lähtö! Ja iskä hymyili lähtiessään. 

En ikinä antaisi pois noita kuukausia! Vaikka olivat täynnä tuskaa ja suruakin. Ihanimpia kokemuksia elämässäni. Eikä kuolema olen sen jälkeen enää pelottanut minua koskaan 

Miksi sitten olet tässä ketjussa? Mitä relevanssia viestilläsi oli? Ajatteletko että eutanasia tarkoittaa sitä että hyvinvoivat vanhukset deletoidaan kuukausia ennen kuin on mitään tarvetta? Eutanasia on sitä varten, ettei kenenkään tarvi huutaa päiväkausia tuskissaan. Ihminen itse tekee sen päätöksen etukäteen ja valmistautuu että vaihtoehto on käytettävissä. Ja minä EN IKINÄ haluaisi että omat lapseni joutuvat kuuntelemaan minuuttiakaan huutoani.

Vanhukset tulisi "deletoida" jo vuosia aikaisemmin. Täysin absurdia kuluttaa verovaroja heidän ylläpitoon. Tietenkin, jos maksavat kaiken omasta pussista, niin sitten tietenkin saivat hoitoa.

Eri

Vierailija
593/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ajatuksesi ovat sinun riivaajista lähtöisin. Eivät ne ole kovinkaan kauniita muuta kuin omasta mielestäsi. 

Tämä sana on tosi ja miljoonat ihmiset ovat turhautuneet toivoin, joka ylittää kuolemankin. 

Juuri tämä! Siunausta sinulle! 

Vierailija
594/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden uskisten kommentit tässäkin ketjussa tukevat käsitystäni siitä, että ne on tosiaankin juoneet aivonsa. 🤗

Alkoholistit ja nistit tulisikin lopettaa. Siinä olisi eutanasialle hyötykäyttöä. 

Vierailija
595/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä varmistaisit sen, ettei eutanasiaa käytetä väärin? Se puoli kun tuntuu teiltä eutanasian vaatijoilta jäävän kokonaan sivuun.

No kun ei sitä vaan käytetä väärin. Piste. 

Oletpa naiivi. 

Vierailija
596/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa Päivin isoon häpyhuuleen iskisi kivulias syöpäkasvain, joka estäisi puhtaan, jumalallisen seksin. 

Nalkuttaisiko vieläkin?

Vierailija
597/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää tenua!

Metanolia kehiin!

Vierailija
598/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fundamentalisti uskistollerot ovat ihmisyyden ja inhimillisyyden vihollisia.

Raatelevia petoja ja sadisteja, jotka haluavat lähimmäistensä kärsivän ns. koko rahan edestä.

Hulluja.

Vihani noita kohtaan on pohjaton.

Sanoo eutanasian ja abortin kannattaja 😆 sinähän se tappajahirviö oot

Hei hihhuli, noiden kannattaminen  ei tee ihmisestä tappajaa.

eri

Vierailija
599/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä juridinen puoli hoidettaisiin käytännössä?  Pitäisikö eutanasiaa hakevan laittaa Kelaan paperi vetämään? Kuka suorittaisi sen eutanasian?

Hollannissa on käytössä omalääkäri -järjestelmä, jossa sillä potilaalla on joskus jopa vuosikymmeniä oma perhelääkäri, joku joka tuntee hänet ja on luottamuksen arvoinen. Meillähän ei mitään tällaista ole.

Vierailija
600/679 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit ja nistit tulisikin lopettaa. Siinä olisi eutanasialle hyötykäyttöä. 

Sieltä ne eutanatsin eugeniikka himot pilkistää läpi.