Päivi Räsänen jarruttaa eutanasian käsittelyä sotevaliokunnassa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hallituksen-edustajat-lahtivat-kave…
Pelkää, että eutanasialaki menee läpi eduskunnassa. Niinhän se pitää mennäkin,jos enemmistö haluaa!
Kommentit (679)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini menehtyi paksusuolensyöpään. Pahimmassa tuskakohtauksessaan soitin ambulanssin kotiin. Eivät ottaneet kyytiin, koska labrat olivat normaalit.
Äiti kuoli kaksi päivää myöhemmin.
Räsänen on rikollinen.
Halusiko äitisi kuolla vai olisitko sinä halunnut jouduttaa äitisi poislähtöä, jotta olisit itse päässyt helpommalla?
Hän olisi halunnut viedä äitinsä ajoissa piikille. Suomeksi sanottuna.
Miksi valehtelet?
No mitä se sitten halusi? Selvennä toki.
Eri mutta joka kerta kun avaat suusi kerrot vain omista vastenmielisistä ajatuskuvioistasi. Ne oikeasti kertovat sinusta kaiken eikä mitään tulosta toisesta kirjoittajasta jota kiusaat. Kiinnostaisi todella tietää oletko yksi näitä ketjun uskovia.
Sinä(kään) et taida tajuta, että jokainen voi haluta eutanasiaa korkeintaan itselleen, ei muille. Se, että tullaan kertomaan kliseisiä kuvauksia suurten kipujen keskellä riutuvista ihmisistä ja haukutaan Päivi Räsästä, kertoo siitä, että kirjoittaja haluaa tehdä päätöksen tois(t)en ihmis(t)en puolesta. Sillä tavalla toimittiin Saksassa 1930- ja 1940-luvulla.
No niin, tälläkin kertaa se sydämetön kiusaaja löytyy sieltä minne kuuluu eli Räsäsen uskovista faneista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille teille, jotka väitätte tukehtumiskuolemaa tuskattomaksi, toivon als-sairautta.
Minä toivon als-sairauteen parannuskeinoa. Lääketieteen pitäisi kärsimyksen ja tai kuoleman sijaan tarjota kolmatta vaihtoehtoa: paranemista.
Ideologinen ylätavoite lääketieteessä pitäisi aina olla toivon antaminen ihmiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini menehtyi paksusuolensyöpään. Pahimmassa tuskakohtauksessaan soitin ambulanssin kotiin. Eivät ottaneet kyytiin, koska labrat olivat normaalit.
Äiti kuoli kaksi päivää myöhemmin.
Räsänen on rikollinen.
Halusiko äitisi kuolla vai olisitko sinä halunnut jouduttaa äitisi poislähtöä, jotta olisit itse päässyt helpommalla?
Hän olisi halunnut viedä äitinsä ajoissa piikille. Suomeksi sanottuna.
Miksi valehtelet?
No mitä se sitten halusi? Selvennä toki.
Eri mutta joka kerta kun avaat suusi kerrot vain omista vastenmielisistä ajatuskuvioistasi. Ne oikeasti kertovat sinusta kaiken eikä mitään tulosta toisesta kirjoittajasta jota kiusaat. Kiinnostaisi todella tietää oletko yksi näitä ketjun uskovia.
Sinä(kään) et taida tajuta, että jokainen voi haluta eutanasiaa korkeintaan itselleen, ei muille. Se, että tullaan kertomaan kliseisiä kuvauksia suurten kipujen keskellä riutuvista ihmisistä ja haukutaan Päivi Räsästä, kertoo siitä, että kirjoittaja haluaa tehdä päätöksen tois(t)en ihmis(t)en puolesta. Sillä tavalla toimittiin Saksassa 1930- ja 1940-luvulla.
No niin, tälläkin kertaa se sydämetön kiusaaja löytyy sieltä minne kuuluu eli Räsäsen uskovista faneista.
Onko sinun kipusi harhaa?
Eipä auta toive als-sairauden lääkitsemisestä niitä, jotka siitä tällä hetkellä kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
päivi on aina oikeassa mutta miksi tässä asiassa olet luonnollista vastaan. eutanasia suomeen. moni tahtoo pois.
Elämästä pääsee pois, jos haluaa. Ei siihen muita tarvita. Pullamössösukupolvi ei osaa olla omatoiminen siinäkään asiassa. Valtiota itketään apuun.
Siinä vaiheessa, kun on valmis lähtemään alkaa yleensä olla omatoimisuuden taso jo siinä pisteessä, ettei asiaa kykene omin päin tekemään. Lisäksi yksilön saatavilla olevat menetelmät ovat epävarmoja, mahdollisesti vaarallisia/traumaattisia ulkopuolisille, saattavat olla tuskallisia, useimmiten omaiset joutuvat löytämään ruumiin jne.
"Kotimaa
Joka toinen päivä vanhus tekee itsemurhan
Tilastokeskuksen mukaan viime vuonna itsemurhan teki 170 yli 65-vuotiasta. Vuonna 2002 vastaava luku oli 180. Näin ollen lähes joka toinen päivä vanhus tappaa itsensä."
-IS-
2004 tämä uutinen, kun terveydenhuoltosektori vielä oli paremmassa kunnossa. Minä haluan eutanasia-option itselleni, en ole sitä "kenellekään muulle" tahtomassa. Se on armelias tapa.
”sillä minä tunnen ajatukseni, joita minulla on teitä kohtaan, sanoo HERRA. Ne ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia – minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.”
Jeremia 29:11 FINRK
https://bible.com/bible/1745/jer.29.11.FINRK
Vierailija kirjoitti:
Sinä, jonka mielestä Päivi on kaunis ja ihana. Voisit kokeilla metanolia - näkisit paremmin!
Päivi Räsänen on kaunis ja tosi älykäs nainen. 🥰
Jumalan siunausta Päiville.
Vierailija kirjoitti:
Eipä auta toive als-sairauden lääkitsemisestä niitä, jotka siitä tällä hetkellä kärsivät.
Myrkkypiikki auttaa kaikkeen :)
Vierailija kirjoitti:
Voi juku kun tää on vaikea aihe.
Mä sain pitää iskän puoli vuotta sen jälkeen kun iskä sairastui parantumattomasti. Jos iskä olisi valinnut kuoleman aikaisemmin siis ennen kuin keho ei enää toiminut ja kuolema tuli, meidän yhteiset kuukaudet olisi jääneet kokematta. Kaiken tuskan ja lopun odottelun keskellä, olimme läheisimmät kuin koskaan aikaisemmin. Puhuimme kaikesta. Ja tunnustimme rakkautta, pyysimme ja annoimme anteeksi vanhat asiat. Iskä koki myös ihmeellisiä hengellisiä näkyjä vaikka ol aina sellainen järki-ihminen. Lopussakin järki saneli asiat. Sai kipupumpun avuksi, ei halunnut sedaatiota. Ja kivunlievityksen avulla säilyi järjissään ja meillä oli uskomattomia hetkiä, vähä kuin pyhiä momentteja yhdessä. Kuin joku rakkauden harso olisi levitetty yllemme. Ja kaiken keskellä.oli paljon kyyneleitä ja surua. Mutta ihmeellistä iloakin, toiveikkuutta, kurkistuksia tuonpuoleiseen sekö mielikuvituksen voimin että sen pohjalta mitä minä ja iskä taivaasta ymmärrettiin. Ja sitten saatiin melkein samaan aikaan kuin joku ilmoitus että kohta on Kotiin lähdön aika. Kerroin tästä iskälle, ja hän kertoi minulle että oli saman saanut kuin viestinä. Yhdessä kaikessa rauhassa tuli se hetki kun olin saattamassa iskän rajan taakse. Äärimmäisen kaunis oli lähtö! Ja iskä hymyili lähtiessään.
En ikinä antaisi pois noita kuukausia! Vaikka olivat täynnä tuskaa ja suruakin. Ihanimpia kokemuksia elämässäni. Eikä kuolema olen sen jälkeen enää pelottanut minua koskaan
Nussitteko?
Vierailija kirjoitti:
”sillä minä tunnen ajatukseni, joita minulla on teitä kohtaan, sanoo HERRA. Ne ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia – minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.”
Omat ajatukset? Onko niitä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Työnnetään vaan myrkkyä suoneen niin tulee kaikille parempi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä, jonka mielestä Päivi on kaunis ja ihana. Voisit kokeilla metanolia - näkisit paremmin!
Tää on jo vetänyt vähintään tenua. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain pitää iskän puoli vuotta sen jälkeen kun iskä sairastui parantumattomasti. Jos iskä olisi valinnut kuoleman aikaisemmin siis ennen kuin keho ei enää toiminut ja kuolema tuli, meidän yhteiset kuukaudet olisi jääneet kokematta. Kaiken tuskan ja lopun odottelun keskellä, olimme läheisimmät kuin koskaan aikaisemmin. Puhuimme kaikesta. Ja tunnustimme rakkautta, pyysimme ja annoimme anteeksi vanhat asiat. Iskä koki myös ihmeellisiä hengellisiä näkyjä vaikka ol aina sellainen järki-ihminen. Lopussakin järki saneli asiat. Sai kipupumpun avuksi, ei halunnut sedaatiota. Ja kivunlievityksen avulla säilyi järjissään ja meillä oli uskomattomia hetkiä, vähä kuin pyhiä momentteja yhdessä. Kuin joku rakkauden harso olisi levitetty yllemme. Ja kaiken keskellä.oli paljon kyyneleitä ja surua. Mutta ihmeellistä iloakin, toiveikkuutta, kurkistuksia tuonpuoleiseen sekö mielikuvituksen voimin että sen pohjalta mitä minä ja iskä taivaasta ymmärrettiin. Ja sitten saatiin melkein samaan aikaan kuin joku ilmoitus että kohta on Kotiin lähdön aika. Kerroin tästä iskälle, ja hän kertoi minulle että oli saman saanut kuin viestinä. Yhdessä kaikessa rauhassa tuli se hetki kun olin saattamassa iskän rajan taakse. Äärimmäisen kaunis oli lähtö! Ja iskä hymyili lähtiessään.
En ikinä antaisi pois noita kuukausia! Vaikka olivat täynnä tuskaa ja suruakin. Ihanimpia kokemuksia elämässäni. Eikä kuolema olen sen jälkeen enää pelottanut minua koskaan
Siis kuuluiko sinun isän tuskanhuuto kauas käytävälle kun menit hänen luo?
Ei todellakaan. Oletpa ilkeä.
Miksi sitten olet tässä ketjussa? Mitä relevanssia viestilläsi oli? Ajatteletko että eutanasia tarkoittaa sitä että hyvinvoivat vanhukset deletoidaan kuukausia ennen kuin on mitään tarvetta? Eutanasia on sitä varten, ettei kenenkään tarvi huutaa päiväkausia tuskissaan. Ihminen itse tekee sen päätöksen etukäteen ja valmistautuu että vaihtoehto on käytettävissä. Ja minä EN IKINÄ haluaisi että omat lapseni joutuvat kuuntelemaan minuuttiakaan huutoani.
Joten muuta Hollantiin. Se ei ole meidän muiden suomalaisten veronmaksajien kristittyjen työtä tappaa sinua. Mene sinne, missä asuvat kanssasi samoin ajattelavat!
Sun kipusi ei poikkea minun kivustani. Mutta koska et ole vielä kuollut, etkä ollut Helvetissä, et eds tiedä, mitä todellinen kipu ja kärsimys on.
Toivo on siinä, että se kipu ei jatku ikuisesti, kun turvautuu Jumalaan. Kun on kärsittävä, on kai se parempi kärsiä hyvänkin pahan puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on jo vetänyt vähintään tenua. 🤣
Kuvitelkaa omalle kohdalle, jos jäätte esimerkiksi auton alle. Menettekö ennemmin pyörätuoliin kitumaan joka vuosikymmeniksi, vai siististi hauta-arkkuun jo samalla viikolla?
Tuolla on kuulkaa vain kylmä, tunteeton avaruus. Ihmisen ainut toivo on vähentää kärsimystä maailmassa.
Räsänen on klovni. Ei tosin naurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuuluiko sinun isän tuskanhuuto kauas käytävälle kun menit hänen luo?
Ei todellakaan. Oletpa ilkeä.
Miksi sitten olet tässä ketjussa? Mitä relevanssia viestilläsi oli? Ajatteletko että eutanasia tarkoittaa sitä että hyvinvoivat vanhukset deletoidaan kuukausia ennen kuin on mitään tarvetta? Eutanasia on sitä varten, ettei kenenkään tarvi huutaa päiväkausia tuskissaan. Ihminen itse tekee sen päätöksen etukäteen ja valmistautuu että vaihtoehto on käytettävissä. Ja minä EN IKINÄ haluaisi että omat lapseni joutuvat kuuntelemaan minuuttiakaan huutoani.
Miten sinä varmistaisit sen, ettei eutanasiaa käytetä väärin? Se puoli kun tuntuu teiltä eutanasian vaatijoilta jäävän kokonaan sivuun.
Uskontosi on onneksi harhaa, koska valitsen ikuisen kuoleman ennemmin kuin minkäänlaisen taivaan sata kertaa sadasta.