Päivi Räsänen jarruttaa eutanasian käsittelyä sotevaliokunnassa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hallituksen-edustajat-lahtivat-kave…
Pelkää, että eutanasialaki menee läpi eduskunnassa. Niinhän se pitää mennäkin,jos enemmistö haluaa!
Kommentit (679)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiville tai jollekin 'rakkaalleen' ( rakastaako edes ketään? ) toivon erittäin pitkällistä ja tuskallista kuolemaa.
Päivi on todennäköisesti jonkinasteinen psykopaatti tms? En usko,.että Päivi kykenee tuntemaan mitään.
Aika ironista että psykopaatti länkyttää psykopatiasta.
Täälläkin eutanasian puolesta puhuvat ne, jotka eivät halua sitä itselleen vaan jollekulle toiselle. Aina sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin seuraamaan läheltä omaiseni ALS- kuolemaa. Siitä on jo seitsemän vuotta, enkä vaan saa sen ihmisen kauhua mielestäni.
Räsänen on paitsi tekopyhä, myös paha.
Halusiko läheisesi itse kuolla vai olisitko tehnyt päätöksen hänen puolestaan?
Sarjassa 'typeriä kysymyksiä'.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoillaan, että Päivi sairastuu syöpään ja joutuu kärsimään kovia kipuja. 🙏
Tähän rukoukseen on helppo yhtyä.
Herra!
Anna Päiville imusolmukesyöpä ja huolehdi että se leviää hitaasti, mutta varmasti. Laita hänet kirkumaan tuskissa. Ri armoa.
Kiitos Jumala!
Aamen
🥰🥰🙏🙏😍😍
Niin? Päivi on tietoinen että kivulias syöpä voi saavuttaa hänetkin.
Tuliko tää teille eutanatseille yllätyksenä?
Toivottavasti sairastuu pian! Maailma on parempi paikka ilman Päiviä.!
Miettikääs nyt vähän noita toivotuksianne.
Me wickat uskomme, että niin pahat kuin hyvät toiveet palaavat toivojalle itselleen kolminkertaisina!
Nyt olen nähnyt kaiken! Saatanan palvojat puolustaa Räsästä 😂😂
Missä lukee, että puolustan Räsästä?
En palvo saatanaa. Saatana kuuluu kristinuskoon. Wickalaisuus on luonnonuskonto.
Mitä vttua sitten länkytät? Taidat olla hieman yksinkertainen
Sinun kielenkäyttösi ja oletuksesi todistavat suuresta älykkyydestä ja viisaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen todistanut läheiseni syöpäkuolemaa. Pienessä sairaalassa tai mikä pieni vuodeosasto olikaan vieraalla paikkakunnalla kaikui läheiseni tuskanhuudoista päiväkausiin ajan. Kipupumppuja kun ei kaikille riittänyt. Siinä teille suomalaista saattohoitoa. Itselläni on kuolinapteekki.
Sinun ratkaisu on siis kuoleman jouduttaminen sen sijaan, että saattohoidon laatua kehitettäisiin. No tuleehan se lopetuspiikki halvemmaksi ja perintökin napsahtaa kätösiin nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Eutanasian laillistaminen ei kuulu pohjoismaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin. Paitsi että itse näen eutanasian jo lähtökohtaisesti vääränä, eutanasian laillistaneissa maissa lain seurauksena on ollut merkittäviä eettisiä epäkohtia ja räikeitä väärinkäytöksiä. Varoittavia esimerkkejä on valtavasti.
Niissä maissa, joissa eutanasialaki on ollut voimassa kauimmin, eli Alankomaissa ja Belgiassa, lain laajentaminen koskemaan yhä uusia ja uusia ihmisryhmiä on luisunut hallinnasta täysin.
Eutanasian laillistaminen olisi äärimmäisen epäviisasta ja lyhytnäköistä.
Niin, ainahan on ensin "ei tää tästä yleisty"-ajatus. Vain ne tuskissaan huutelijat.
Kunnes joku äärikapitalisti laskee euron kuvat silmissään miten paljon yhteiskunta säästääkään eutanasialla, ja mopo lähtee käsistä.
Näin. Tämä on minun pelkoni, eutanasia laajenee eugeniikaksi. Hollanissa on laajennettu koko ajan ryhmiä ja perusteita, millä perusteella saa eutanasian, ja milloin lääkäri voidaan siihen velvoittaa. Yhdessä tapauksessa lievä autismin kirjokin kävi syyksi, koska tyyppi kärsi yksinäisyydestä. Ei sosiaalisia ongelmia voi ratkoa tällä tavalla.
Minusta tässä keskustelussa sivuutetaan myös terveydenhuollon vallankäyttö, jota nykyäänkin on liikaa. Koko järjestelmän pitäisi kokonaisuudessan ensin kunnioittaa enemmän ihmisen itsemääräämisoikeutta, ennen kuin mitään eutanasialakeja aletaan tehdä.
Eikö riittäisi, että arpajaislakiin tehtäisiin vain muutos.
Halauavat voisivat osallistua arpajaisiin ja voisi tehdä etukäteen valtuutuksen, jos ei enää itse kykene.
”Alea iacta est”
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin eutanasian puolesta puhuvat ne, jotka eivät halua sitä itselleen vaan jollekulle toiselle. Aina sama juttu.
Mitäh! Todellakin haluaisin itselleni ja pelkään että joudun itse huutamaan tuskissani. Sehän juuri on yksi niistä syistä miksi syöpä niin pelottaa. Se karmea loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin seuraamaan läheltä omaiseni ALS- kuolemaa. Siitä on jo seitsemän vuotta, enkä vaan saa sen ihmisen kauhua mielestäni.
Räsänen on paitsi tekopyhä, myös paha.
Sarjassa 'typeriä kysymyksiä'.
- eri
Jännä, että eutanasiaa ollaan aina haluamassa jollekulle toiselle mutta ei itselle - eikä siitä saisi edes huomauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todistanut läheiseni syöpäkuolemaa. Pienessä sairaalassa tai mikä pieni vuodeosasto olikaan vieraalla paikkakunnalla kaikui läheiseni tuskanhuudoista päiväkausiin ajan. Kipupumppuja kun ei kaikille riittänyt. Siinä teille suomalaista saattohoitoa. Itselläni on kuolinapteekki.
Sinun ratkaisu on siis kuoleman jouduttaminen sen sijaan, että saattohoidon laatua kehitettäisiin. No tuleehan se lopetuspiikki halvemmaksi ja perintökin napsahtaa kätösiin nopeammin.
Kertoo vain omasta ajattelustasi.
päivi on aina oikeassa mutta miksi tässä asiassa olet luonnollista vastaan. eutanasia suomeen. moni tahtoo pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäh! Todellakin haluaisin itselleni ja pelkään että joudun itse huutamaan tuskissani. Sehän juuri on yksi niistä syistä miksi syöpä niin pelottaa. Se karmea loppu.
Et siis halua, että yhteiskunta panostaisi enemmän syöpätutkimukseen ja kipulääkitykseen. Myrkkypiikki suoneen vain, halvaksi tulee.
Räsänen haluaa kalifiksi kalifin paikalle. Ahneella on pazkainen loppu. :)
Kyllä kapitalistit taas osaa. Nyt on tuulipuvut laitettu vaatimaan lopetuspiikkiä itselleen, sen sijaan että vaatisivat parempaa hoitoa 🤣
Hyvin te vedätte ja eliitti nauraa matkalla pankkiin 🥲
Vierailija kirjoitti:
päivi on aina oikeassa mutta miksi tässä asiassa olet luonnollista vastaan. eutanasia suomeen. moni tahtoo pois.
Elämästä pääsee pois, jos haluaa. Ei siihen muita tarvita. Pullamössösukupolvi ei osaa olla omatoiminen siinäkään asiassa. Valtiota itketään apuun.
Onneksi Räsäskä on jo vanha. Manttelinperijöitä ei ole, joten unohtuu pian koko noita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpiä on hyvin erilaisia. Kaikki niistä eivät ole kivuliaita, mutta kipuun saa kyllä nykyisin kunnollisen kivunlievityksen, myös kotiin.
Suomessa varmaan tilanne voi kuitenkin olla erilainen eri puolilla maata. Meidän kaupungissa kaikki oli tosi hyvin järjestetty.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Eutanasian laillistaminen ei kuulu pohjoismaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin. Paitsi että itse näen eutanasian jo lähtökohtaisesti vääränä, eutanasian laillistaneissa maissa lain seurauksena on ollut merkittäviä eettisiä epäkohtia ja räikeitä väärinkäytöksiä. Varoittavia esimerkkejä on valtavasti.
Niissä maissa, joissa eutanasialaki on ollut voimassa kauimmin, eli Alankomaissa ja Belgiassa, lain laajentaminen koskemaan yhä uusia ja uusia ihmisryhmiä on luisunut hallinnasta täysin.
Eutanasian laillistaminen olisi äärimmäisen epäviisasta ja lyhytnäköistä.
Niin, ainahan on ensin "ei tää tästä yleisty"-ajatus. Vain ne tuskissaan huutelijat.
Kunnes joku äärikapitalisti laskee euron kuvat silmissään miten paljon yhteiskunta säästääkään eutanasialla, ja mopo lähtee käsistä.
Mä luulen, että tuota pelkäävät ovat alttiimpia toimimaan noin. Tunnistavat riskin itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis halua, että yhteiskunta panostaisi enemmän syöpätutkimukseen ja kipulääkitykseen. Myrkkypiikki suoneen vain, halvaksi tulee.
Mutta kun yhteiskunta ei panosta! Kauanko tästä on jo jauhettu ilman sitä panostusta? Jos saan syövän ja kuolen huutaen, minua ei kiinnosta ketunkaan vertaa sinun haaveilut panostuksesta.