Päivi Räsänen jarruttaa eutanasian käsittelyä sotevaliokunnassa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hallituksen-edustajat-lahtivat-kave…
Pelkää, että eutanasialaki menee läpi eduskunnassa. Niinhän se pitää mennäkin,jos enemmistö haluaa!
Kommentit (679)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoillaan, että Päivi sairastuu syöpään ja joutuu kärsimään kovia kipuja. 🙏
Tähän rukoukseen on helppo yhtyä.
Herra!
Anna Päiville imusolmukesyöpä ja huolehdi että se leviää hitaasti, mutta varmasti. Laita hänet kirkumaan tuskissa. Ri armoa.
Kiitos Jumala!
Aamen
🥰🥰🙏🙏😍😍
Niin? Päivi on tietoinen että kivulias syöpä voi saavuttaa hänetkin.
Tuliko tää teille eutanatseille yllätyksenä?
Toivottavasti sairastuu pian! Maailma on parempi paikka ilman Päiviä.!
Miettikääs nyt vähän noita toivotuksianne.
Me wickat uskomme, että niin pahat kuin hyvät toiveet palaavat toivojalle itselleen kolminkertaisina!
Vierailija kirjoitti:
Päivi Räsänen on kaunis ja tosi älykäs nainen. 🥰
Jumalan siunausta Päiville.
Päivi Räsänen on ruma, vanha ja katkera nainen. Sydän täynnä pimeyttä.
Toivon paljon kivuliaita sairauksia Päiville 🥰🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herra!
Anna Päiville imusolmukesyöpä ja huolehdi että se leviää hitaasti, mutta varmasti. Laita hänet kirkumaan tuskissa. Ri armoa.
Kiitos Jumala!
Aamen
🥰🥰🙏🙏😍😍
Me wickat uskomme, että niin pahat kuin hyvät toiveet palaavat toivojalle itselleen kolminkertaisina!
😀
Oletko älyllisesti heikko lahjainen?
Toivottavasti joutuu itse kärsimään sietämättömistä tuskista kuukausitolkulla ennen kuolemaansa. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herra!
Kiitos Jumala!
Aamen
🥰🥰🙏🙏😍😍
Nyt olen nähnyt kaiken! Saatanan palvojat puolustaa Räsästä 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kanadassa eutanasia on jo kaltevalla pinnalla. Siellä oltiin laajentamassa saamista myös sosiaaliselle puolelle. Nyt älyttiin jarruttaa.
Mm budjettipäällikkö on julkaissut laskelmia, miten paljon eutanasiaa laajentamisen avulla säästettäisiin.
Ihmiset ei saa kunnollista hoivaa ja siksi haluavat eutanasiaa siellä.
Tämä on kauheaa.
Kanadassa jopa kiristetään ihmisiä siten, että vammaiset ja muut ei saa asumistukeaan, mutta sen vaihtoehdoksi tyrkytetään eutanasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen todistanut läheiseni syöpäkuolemaa. Pienessä sairaalassa tai mikä pieni vuodeosasto olikaan vieraalla paikkakunnalla kaikui läheiseni tuskanhuudoista päiväkausiin ajan. Kipupumppuja kun ei kaikille riittänyt. Siinä teille suomalaista saattohoitoa. Itselläni on kuolinapteekki.
Tätä painajaista on todellisuus Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivi Räsänen on kaunis ja tosi älykäs nainen. 🥰
Jumalan siunausta Päiville.
Päivi Räsänen on ruma, vanha ja katkera nainen. Sydän täynnä pimeyttä.
Toivon paljon kivuliaita sairauksia Päiville 🥰🙏
AAMEN!
Miksi ei tehdä lakia, jossa taataan palliatiivinen sedaatio kaikille kärsiville?
Faith kirjoitti:
Eutanasian laillistaminen ei kuulu pohjoismaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin. Paitsi että itse näen eutanasian jo lähtökohtaisesti vääränä, eutanasian laillistaneissa maissa lain seurauksena on ollut merkittäviä eettisiä epäkohtia ja räikeitä väärinkäytöksiä. Varoittavia esimerkkejä on valtavasti.
Niissä maissa, joissa eutanasialaki on ollut voimassa kauimmin, eli Alankomaissa ja Belgiassa, lain laajentaminen koskemaan yhä uusia ja uusia ihmisryhmiä on luisunut hallinnasta täysin.
Eutanasian laillistaminen olisi äärimmäisen epäviisasta ja lyhytnäköistä.
Näin juuri. Muuten ymmärtäisin sen silloin, kun kyse on oikeasti kuolemansairaasta, palliatiivisessa hoidossa olevasta potilaasta.
Eutanasia on kuitenkin laajennettu sen sallineissa maissa ihmisryhmiin, joilla ei ole tuollaista tilannetta, Hollannissa ei tarvitse välttämättä olla edes sairautta.
Kysymys on siitä, miten eutanasia vaikuttaisi terveydehuollon kulttuuriin.
Muistan miten Vihreiden vammaisaktivisti Kalle Könkkölä aikoinaan kritisoi eutanasiaa, koska uskoi sen heikentävän vammaisten oikeuksia. Terveet kun eivät arvosta heidän elämäänsä, vaikka he itse arvostaisivatkin.
Kukaan ei ole pyytänyt syntyä tähän maailmaan. Siksi pyyntö kuolla on arvokas. Ihmisellä on oikeus päättää omasta elinajastaan. Kosmos on pelkkää pimeyttä; ei siellä mitään jumalaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todistanut läheiseni syöpäkuolemaa. Pienessä sairaalassa tai mikä pieni vuodeosasto olikaan vieraalla paikkakunnalla kaikui läheiseni tuskanhuudoista päiväkausiin ajan. Kipupumppuja kun ei kaikille riittänyt. Siinä teille suomalaista saattohoitoa. Itselläni on kuolinapteekki.
Ratkaisu: kehitetään kivunhoitoa ja kustannetaan lisää kipupumppuja.
Ratkaisuja on muitakin kuin eutanasia, jos vaan nähdään vähän vaivaa.
Joo, no, onko hyvinvointialueet saaneet lisää rahoitusta tätä varten? Voihan sitä haaveilla kehittämisestä, mutta kun se maksaa ja siihen ei olla valmiita. Sitten kun jokaiselle kuolevalle on paikka saattohoitokodissa (omassa asuinkunnassaan, ei missään huitsin Nevadassa) asianmukaisine kivunhoitoineen niin voin muuttaa mieltäni eutanasian suhteen. Sitä odotellessa kannatan eutanasiaa.
Nykyisin ihminen saa myös valita kotona olemisen, ei ole pakkoa edes mennä saattohoitokotiin. Minun läheiseni oli ihan kotona loppuun asti ja luonnollinen kuolema oli hyvin rauhallinen tapahtuma. Kaiken tarvittavan sai kotisairaanhoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herra!
Kiitos Jumala!
Aamen
🥰🥰🙏🙏😍😍
Siinä tapauksessa minä toivon hänelle Eurojackpotin päävoittoa.
Sivusta hyväntahtoisen riemuissaan
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kannata mennä yksityiskohtiin mutta voisitko ympäripyöreästi kuvailla mitä tällainen apteekki sisältäisi kun minulla on sama pelko että joudun kokemaan tuon.
Hän kuoli harmonisesti tuskiinsa.
Täytyy mennä karhuemon ja pentujensa väliin.
Itse en ole kovin innostunut eutanasiasta siksikään, että myrkkyyn kuoleminen ei ole välttämättä mikään kiva tapa kuolla. Tästäkin on esimerkkejä Hollannista, kun myrkky ei vaikuttanutkaan kuin piti, samoin kuin tämä USA:n teloitus tapaus,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu: kehitetään kivunhoitoa ja kustannetaan lisää kipupumppuja.
Ratkaisuja on muitakin kuin eutanasia, jos vaan nähdään vähän vaivaa.
Joo, no, onko hyvinvointialueet saaneet lisää rahoitusta tätä varten? Voihan sitä haaveilla kehittämisestä, mutta kun se maksaa ja siihen ei olla valmiita. Sitten kun jokaiselle kuolevalle on paikka saattohoitokodissa (omassa asuinkunnassaan, ei missään huitsin Nevadassa) asianmukaisine kivunhoitoineen niin voin muuttaa mieltäni eutanasian suhteen. Sitä odotellessa kannatan eutanasiaa.
Nykyisin ihminen saa myös valita kotona olemisen, ei ole pakkoa edes mennä saattohoitokotiin. Minun läheiseni oli ihan kotona loppuun asti ja luonnollinen kuolema oli hyvin rauhallinen tapahtuma. Kaiken tarvittavan sai kotisairaanhoidosta.
Eri mutta sehän tämän asian ratkaisee että kotona huutaa helvetillisissä kivuissa ilman mitään kivunlievitystä? Jos kukaan ei tietty ajattele traumatisoituvia läheisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi passiivinen eutanasia ei riitä?
Ei ole olemassa passiivista eutanasiaa. Hoitamatta jättäminenkin on aktiivista kuolinapua.
No mitä sontaa nyt taas.
T. Jumala