Miksei kaikille työttömille vaan makseta 1200 euroa kuussa
ja sillä on pärjättävä. Sillä pärjää ihan hyvin, ja kuitenkin sen 1200 saa nettona kun hakee yleistukea, asumistukea ja toimeentulotukea. Taas meni useampi tunti hukkaan tehdessä tukihakemuksia kuten joka kuukausi.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen maksaa?
Muut tietenkin, me vaan makoillaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen maksaa?
Muut tietenkin, me vaan makoillaan
Ei makoilla. Työttömällä ei ole aikaa makoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisi minulle sillä saan nyt työttömänä käteen 1100 e/kk. 1200 e saisi vähän liikkumavaraa jos sattuu jotain yllättävää.
Ei todellakaan makseta työttömille 1200 e / kk. Jos maksetaan, ne tuet on useamman kuukauden ajalta.
Maksetaanhan, jos saat yleistukea, toimeentulotukea ja asumistukea, itse saan tuolla kombolla 1400€/kk Helsingissä.
Miten saa tunteja menemään hakemuksiin? Mulla ei mee juurikaan varttia kauempaa.
Ei vaan pitää asua tulojen mukaan.... Ei voi olla niin et saa asua paraatipaikoilla ja tuen määrää nostetaan sitä mukaa mitä parempi kämppä on. Työntekeminen ratkaisee ongelman.
Vierailija kirjoitti:
No mitä ajattelit tehdä sillä säästyvällä ajalla?
Mä käytän säästyvän ajan nukkumiseen ja muutenkin lokoiluun tai vaikkapa harrastuksiin. Ja sit voi tehdä ihan mitä vaan tai olla tekemättä mitään. Suosittelen kokeilemaan joskus.
Oletteko koskaan edes ajatelleet menevänne töihin?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisi minulle sillä saan nyt työttömänä käteen 1100 e/kk. 1200 e saisi vähän liikkumavaraa jos sattuu jotain yllättävää.
Ei todellakaan makseta työttömille 1200 e / kk. Jos maksetaan, ne tuet on useamman kuukauden ajalta.
Maksetaanhan, jos saat yleistukea, toimeentulotukea ja asumistukea, itse saan tuolla kombolla 1400€/kk Helsingissä.
No ok, mutta minulla maksettuja tukia on jaettu useille kuukausille. Jossain Helsingissä tottakai voi saada noin paljon, jos vuokra on 700-800 ja siihen lisäksi joku työkkäri/perustoimeentulotuen perusosa, mutta ainakin Espoossa vuokratuen yläraja yksin asuvalle on 715 euroa, muistaakseni Helsingissä sama eli noin 700 + 574 taitaa olla se maksimi yksineläjälle kaikilla tuilla. Ei tule 1400 euroa, jotta painu trolli vit.
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaisi liikaa perustuloa, jota Suomen pääpuolueet vastustavat.
Kaikkien globaalien tutkimusten mukaan köyhyydestä nousee parhaiten kun köyhille annetaan rahaa jonka he itse saavat käyttää omaan elämäänsä. He lisäkouluttautuvat, perustavat pieniä yrityksiä, säästävät ja voivat panostaa oman terveytensä ylläpitämiseen kokonaisvaltaisemmin. Tämä lisää paitsi yvteisöjen tuottavuutta niin ennenkaikkea tyytyväisyyttä elämään ja tulevaisuudenuskoa.
Vastikkeellisuus passivoi ihmisiä aiheuttamalla epävarmuutta ja pelkoa. Joku ruokakuponki/toimeentulotuki -ratkaisu ei auta yksilöä kuin hetken eteenpäin arjessa, sellaisen varaan tulevaisuutta ei voi rakentaa.
Jännä fakta kuitenkin on että perustuloa on Suomessa yritetty aika-ajoin lyödä läpi 80-luvulta asti ja aina sen on oikeisto torpannut "passivoivana".
Kansalaispalkan avulla koko Kelan voisi lakkauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan edes ajatelleet menevänne töihin?????
Itselleni kiellettiin työnteko kolmen vuoden ajan. Minulle tuli joka kuukausi viranomaisista vaatimus ilmoittautua työttömäksi ja uhkailtiin, että jos työnteko jatkuu, leikataan tukia. Näin se meni. Tämä asia on siirtymässä lainvalvojalle vielä. Olen työtön, koska työnteko estettiin ja kiellettiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten saa tunteja menemään hakemuksiin? Mulla ei mee juurikaan varttia kauempaa.
Jos hutasee työhakemuksia vartissa niin ei mikään ihmekään et on ja pysyy työttömänä
Vierailija kirjoitti:
Minulle maksetaan jo nyt tuota enemmän, joten ei kiitos.
Aivan, jos joku ihmettelee mistä rahat, niin monihan saa paljon enemmän, joten sillähän se tasoittuisi.
Tämäkin saa 5500e ja sitten saisi vain 1200e ja se olisi aivan oikein, noissa tulisi valtavat säästöt.
Huhujen mukaan jotkut suuret somppuperheet nostavat 11-12 tonnin tukia, vaikka sellaisia ei ole kovin paljoa mutta kuitenkin, sinnekin tuo 1200e olisi sopiva määrä.
Aloittaja voi näyttää esimerkkiä ja alkaa maksaa sen tonnikaksataa työttömälle naapurilleen joka kuukausi. Ai ei? No kuka sen rahan sitte maksaisi, artisti vai?
Vierailija kirjoitti:
Se olisi eriarvoista, jossain maaseudulla tuosta jää asumiskulujen jälkeen tonni käteen, kun taas Helsingissä ehkä pari sataa.
No ehkä tuohon voisi tulla pienet maakuntakohtaiset erot, toisaalta tuohan kannustaisi ihmisiä pois yliruuhkautuneelta pk-seudulta ja saisimme asutettua koko maan, kun nyt tapahtuu päin vastoin!
Yritän kaikkeni ja käyn aamusta iltaan töissä, että verorahani riittäisivät sulle...
Vierailija kirjoitti:
Koska miksi mä tekisin 150 tuntia töitä kuukaudessa saadakseni vain 600e enemmän?
Joku perustulo malli oli ainakin sellainen, että jokaisen tienatun euron sai suoraan siihen päälle, jolloin jokaisen työtunnin tekeminen kannattaisi kaikissa tilanteissa, siis jos haluaa lisää rahaa.
Ainakin itsellä tuollainen summa kattaa 2 kuukautta, kun on Kelan asiakas. Ihan tiedoksi, jos jotkut luulee, että sen saa kuukaudeksi. Höpsis.