Miten saan sohvaperunaksi väsähteneen pallomahamieheni uniapneatutkimukseen? Kamala korahtelua, yökkimistä ja yskimistä. 😢😢😢😢😢
Nukkuu (uniapneoi) öisin 10 tuntia ja töiden jälkeen vielä 3 tuntia ja on silti koko ajan väsynyt. Sanoi ottavansa nykyään töissä päiväunet ja nukahtelevan työpaikan palavereissa ja työkaverien nauravan hänen korahdukselle, kun herää tukehtumiseen.
No se melu onkin sellaista, että hän on nukkunut jo vuosia toisessa päässä taloa ja ne korahtelut ja yskimiset ja yökkimiset kuuluvat seinienkin läpi.
Näkee öisin sellaista unta, että painuu merenpohjaan eikä saa happea ja pääsee aina viime tipassa pintaan ja haukkoo henkeä ja yskii. Sitten nukahtaa taas ja painuu sinne pohjaan ja sama toistuu satoja kertoja yössä. Hiki valuu ja juoksee vessassa ja käy juomassa. Koko kroppa ihan kierroksilla ja aamulla hän herää läpimärkänä hiestä hakkaavaan sydämeen ja armottomana päänsärkyyn. Päivällä pysyttelee hereillä energiajuomalla ja sokerilla ja kiskoo särkylääkettä. Lihoo lisää ja uniapnea tuntuu vain pahenevan.
Vaan ei ukko suostu lähtemään uniapneatestiin. Se laite on kuulemma nolo ja sanoo että hänellä on jo ikää sen verran että väsyttää. Mieluummin nukkuu kaikki päivät ja illat eikä suostu nousemaan sängystä.
Pelkään, että menetän mieheni tuolle sairaudelle!
Miten olette saaneet omat pallomahanne uniapneatestiin ja minkälainen juttu se oikein on??
Kommentit (5)
Itse en moista mölytoosaa jaksaisi katsella saati sitten kuunnella.
Tutkimus on aika helppo. Siihen saa tk:sta tutkimussetin, joka "puetaan" yöksi. Vempeleet lähetetään seuraavana päivänä takaisin ja viikon sisään saa analyysin, onko sitä vai ei. Jotta mikäli tämä ei mikään klassinen trollaus taas ollut, niin ei ole tuon kummempaa.
Sano, että se on joko ero tai lääkärireissu. Tuolla menolla mies hankkii itselleen aivoinfarktin ja joutuu vuodepotilaaksi. Minulla on cpap-laite ja sen saatuani elämä muuttui paljon paremmaksi. Laite ei ole nolo, miehesi on.
Minä sain lopulta vuosien houkuttelun, suostuttelun ja nalkuttamisen jälkeen miehen lääkäriin kun varasin hänelle ajan yksityiseltä valmiiksi ja kysyin menetkö vai perutko. Meneminen oli pienempi vaiva. Sai uniapneadiagnoosin, cpapin ja minä yöuneni takaisin
Sama pelko täälläkin.