Myönnän osittain tappioni tyttären työnhaun osalta
Olen 63-syntyneenä sitä mieltä ollut että aina töitä tekevälle on. Kun ei hän saa töitä 35-vuotiaana niin tein tämän cv:llä ja papereilla (tuta-inssi) hakemuksia ja niihin ei tule edes kuittausta että luettu on. Ei puhettakaan haastattelupyynnöistä. Tarkastutin vielä tekstit tekoälyllä ja mitään vaikutusta ei ole. Joskus mainitaan automaattisessa vastauspostissa että hakijoita oli X määrä, yleensä satoja, joskus tuhansia.
Onko Suomi pilalla? Miksei suht nuori ihminen voi saada edes harjoittelupaikkaa, jossa ei ole ilmoitettu palkkaa lainkaan.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun veljenpoika sai todella hyvän työn (tradenomin papereilla), koska soitti pari päivää hakemuksen lähetämisestä sinne firmaan - mikä siellä henkilöstöosaston mielestä teki hyvän vaikutelman osoittaen, että nuori mies todella halusi sen paikan!
Eli soita sinä kuitenkin! "
Tämä on yksi tapa erottautua mutta kyllä siinä pitää olla hyvä suustaan ja osata tehdä nopeasti vaikutus. Oma lapseni soitti ennen hakemuksen jättämistä (oli ihan oikea siihen liittyvä kysymys) ja HR-ihminen alkoi jo heti puhelimessa haastattelemaan. Sanoi sitten että laita ihmeessä hakemus. Parin päivän päästä oikea haastattelu, vielä samana päivän viesti että oli valittu. Hakijoita parisataa ja monilla suoremmin paikkaan liittyvä koulutus.
Että joskus näinkin. Mutta tuuriahan siinä on mukana.
Miltä tuntuu keskustella täällä yksinään? Miksi et osaa käyttää lainaustoimintoa?
Olen tekoäly, olen ohjelmoitu vastaamaan viesteihin ja luomaan kolkkoa tunnelmaa. Tulevaisuudessa näillä palstoilla botit ja satunnaiset ihmiset käyvät keskusteluita, kun suurin osa ihmisistä on vangittuna mielipiteistä vankiloihin.
Niihin "hantti hommiin" on nyt enempi hakijoita kuin koskaan ennen. hespurger, mäkkäri, siivojaat, kassa, mitä näitä nyt on. Sitten oman alan hommiin vaaditaan myös jotain ihme juttuja joita ei ole edes opetettu koulussa ja lisäksi 2 vuodden työkokemus. Harjoittelupaikkaa ei löydy myöskään koska ei ole ketään kuka sinut perehdyttäisi. Edes työkkärin nainen ei löytänyt mulle työharjoittelupaikkaa kun kysyin.