Myönnän osittain tappioni tyttären työnhaun osalta
Olen 63-syntyneenä sitä mieltä ollut että aina töitä tekevälle on. Kun ei hän saa töitä 35-vuotiaana niin tein tämän cv:llä ja papereilla (tuta-inssi) hakemuksia ja niihin ei tule edes kuittausta että luettu on. Ei puhettakaan haastattelupyynnöistä. Tarkastutin vielä tekstit tekoälyllä ja mitään vaikutusta ei ole. Joskus mainitaan automaattisessa vastauspostissa että hakijoita oli X määrä, yleensä satoja, joskus tuhansia.
Onko Suomi pilalla? Miksei suht nuori ihminen voi saada edes harjoittelupaikkaa, jossa ei ole ilmoitettu palkkaa lainkaan.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjyyttä pitäisi tukea enemmän. Jos ei löydy työnantajaa, pitäisi se työpaikka sitten luoda itse itselleen. Mutta täällä vasemmistosiipi tietysti vihaa yrittäjiä ja mieluummin maksaa sitten tukiaisia ihan vaan kotiinjäämisestä. Yrittäjänä on aika kovat riskit esim. sairastumisen kannalta, että noita riskejä saisi kyllä vähentää yhteiskunnan toimesta, että useampi perustaisi yrityksiä ja firman menestyessä ehkä pystyisi sitten palkkaamaan jonkun toisenkin.
Jos riskejä on, niin miksi niitä silloin pitäisi ottaa?
Niin että et halua ottaa mitään riskejä, mutta muut veronmaksajat saa kyllä sinut elättää? Justiinsa tällä ajatusmaailmalla tämä valtioon menossa alas.
Vierailija kirjoitti:
"Olin siis oikeassa."
Vain jos tarkoitit että et osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi.
Luulet, että tyhjä ruutu tarkoittaa sitä, ettei lainaus toimi, etkä tiedä miten asian voi tarkistaa. Ei se haittaa, ei kaikkien tarvitse osata kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjyyttä pitäisi tukea enemmän. Jos ei löydy työnantajaa, pitäisi se työpaikka sitten luoda itse itselleen. Mutta täällä vasemmistosiipi tietysti vihaa yrittäjiä ja mieluummin maksaa sitten tukiaisia ihan vaan kotiinjäämisestä. Yrittäjänä on aika kovat riskit esim. sairastumisen kannalta, että noita riskejä saisi kyllä vähentää yhteiskunnan toimesta, että useampi perustaisi yrityksiä ja firman menestyessä ehkä pystyisi sitten palkkaamaan jonkun toisenkin.
Jos riskejä on, niin miksi niitä silloin pitäisi ottaa?
Niin että et halua ottaa mitään riskejä, mutta muut veronmaksajat saa kyllä sinut elättää? Justiinsa tällä ajatusmaailmalla tämä valtioon menossa alas.
Oletko hullu vai tyhmä?
Mä tein jo 15-vuotiaana omat työhakemukseni. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Tuta-insinööri vai tuta-DI? Voi olla että tuta-insinööri on hankalampi rako.
Puta-insinööri.
Kerro ap vielä se, että mitä tarkoittaa se, että myönnät tappiosi osittain?
"Niin että et halua ottaa mitään riskejä, mutta muut veronmaksajat saa kyllä sinut elättää? "
Me maksamme veroja juuri siksi että sitten jos tarvitsemme turvaa niin saamme sitä. Ei se ole mitään "muiden elättämistä" vaan se on se miten verot toimivat. Maksat ensin veroja ja sitten saat vastinetta jos tarvitset.
Hakemuksessa ja CV:ssä tulee tuoda esille omaa persoonaa. Ei niitä pidä kirjoittaa kenenkään puolesta. Erityisesti siinä mennään metsään kun niitä tekee henkilö, joka on viimeksi hakenut töitä 20v sitten.
Tekoälyllä ei sitten kannata tehdä mitään, ei CV:tä eikä hakemusta. Rekrytoija haistaa ne samantien, niillä pääsee vain mappiin ö.
"Luulet, että tyhjä ruutu tarkoittaa sitä, ettei lainaus toimi, etkä tiedä miten asian voi tarkistaa. Ei se haittaa, ei kaikkien tarvitse osata kaikkea."
Sen voi tarkistaa helposti vastaamalla johonkin viestiin ja katsomalla mikä on lopputulos. Useimmiten se minulla on viesti jossa lainausta ei näy.
Ja nyt voit lopettaa saman asian jankkauksen.
Vierailija kirjoitti:
"Luulet, että tyhjä ruutu tarkoittaa sitä, ettei lainaus toimi, etkä tiedä miten asian voi tarkistaa. Ei se haittaa, ei kaikkien tarvitse osata kaikkea."
Sen voi tarkistaa helposti vastaamalla johonkin viestiin ja katsomalla mikä on lopputulos. Useimmiten se minulla on viesti jossa lainausta ei näy.
Ja nyt voit lopettaa saman asian jankkauksen.
Käytät siis väärää toimintoakin vielä kaiken lisäksi. Lainaa, älä vastaa.
Vierailija kirjoitti:
"Niin että et halua ottaa mitään riskejä, mutta muut veronmaksajat saa kyllä sinut elättää? "
Me maksamme veroja juuri siksi että sitten jos tarvitsemme turvaa niin saamme sitä. Ei se ole mitään "muiden elättämistä" vaan se on se miten verot toimivat. Maksat ensin veroja ja sitten saat vastinetta jos tarvitset.
Olen maksanut tulo- ja pääomaveroja yli 30 vuotta. Nyt jäin työttömäksi, tosin maksan edelleen työttömyyskorvauksesta veroa, sanoin pääomaveroja. Ehkä olen yksin ajatukseni kanssa, mutta olen maksanut, ja maksan, veroja juuri siksi, että se on tavallaan vakuutus esim sairauden tai työttömyyden varalta. Enkä ole koskaan kokenut epäreiluksi, että muut kuin (vain) minä, on saanut apua tästä "vakuutuksesta". Toki jos systeemi tuntuu epäreilulta, voi muuttaa jenkkeihin. Bye, ei tule ikävä!
"Käytät siis väärää toimintoakin vielä kaiken lisäksi. Lainaa, älä vastaa."
Vaikka sinulta puuttuu sekä lukutaito että ymmärrys niin kaikilta ei puutu. Osaan kyllä lukea missä lukee "lainaa" ja painaa siitä. Mutta usko jo. se ei jostain kumman syystä minulla useinkaan toimi oikein. En tiedä johtuuko selaimesta vai mistä.
No jos ei omin voimin töitä saa, niin kyllähän siinä sitten voi koko suvun voimin autella.