Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

RAIVOSTUTTAVAA!! Serkku on puheterapeutti eikä voi katsoa, onko meidän lapsella kaikki ok

Vierailija
03.10.2008 |

Täällä päin on kamala pula puheterapeuteista ja jonot on pitkät. Neuvolasta saatiin lähete, mut ei mitään tietoa, koska päästään.

Serkku on kummiskin puheterapeutti ja pyysin, voisko se katsoa. Sanoi, ettei kuulemma pysty! Tarttis olla jotain samperin testejä ja muita eikä oo kuulemma sikskään sovelias, ettei oo ihan puolueetoon.

Mä olen ihan raivona!!!! Mikä siinä voi olla niin vaikeaa??

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan ulkomailla eikä kukaan lapsista osaa sanoa suomalaista r-kirjainta. Sukulaisten joukosta löytyis yksi joka sitä työkseen opettaa päivät pitkät samanikäisille suomalaislapsille.

Olen joka kerta kysynyt voisiko lomalla ollessamme edes opettaa meitä vanhempia opettamaan sitä pirun ärrää tai oisko jotain matskua. Ei, ei ja ei.

Oppivat kuulemma omia aikojaan. Vanhin on nyt 10 ja vielä särähtää TODELLA pahasti, 2 nuorempaa ei sano kuin l-kirjaimena. Kiva jos muutetaan joskus Suomeen, niin meillä on sitten 3 murkkuikäistä r-vikaista.

Vierailija
2/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan jos on noin kiukkuista sorttia kuin sinä. Ei tiedä, mitä siitä lopulta sais niskaansa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole totta.

Meinaatteko että sukulaisten täytyy vapaa-ajallaan tehdä töitä ilmaiseksi???

Onneks ei ole mulla tuommosia sukulaisia.

Vierailija
4/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä katson ihan ilmaiseksi tuon r-opettajan lasten perään, leikin, hoidan ja tuon tuliaiset.

Minä myös poimin tälle tätöselle mustikat ja lakat sekä sienet (jos olemme loppukesästä Suomessa). Edelleen teen tälle tätöselle oman alani töitä ihan ilmaiseksi (vrt. jos olisin kampaaja, leikkaan hiukset). Ja kyllä meillä on tosi hyvät välit tämän sukulaisen kanssa. Ottaa vaan päähän, ettei hän voi auttaa meitä kun muualtakaan me emme tähän apua saa. Tai siis Suomessa emme ole oikeutettuja kys. apuun ja kotimaassamme ei r-kirjainta sanota lähellekään suomalaisittan. Että kyllä minusta tässä tapauksessa on tosi kurjaa että emme saa apua...

Vierailija
5/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä on siihen oikeus. Ei se puheterapointi ole välttämättä niin yksinkertaista kun me maallikot luullaan. En minäkään soittele lääkärisukulaisille tai ramppaa lääkärinaapurin luona, jos on jotain diagnoosia vaativaa. Menen kiltisti lääkärille lapsineni ja pidän sukulaisuuden sukulaisuutena jne.

Vierailija
6/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei tule vain loppua jos rupee kaikille sukulaisille/ystäville ja tutuntutuille tekemään ilmaiseksi töitä. Ja vielä lomalla!?

Veljeni on lääkäri ja hänen vaan piti päättää lopulta ettei ole mikään päivystävä yksityislääkäri meidän koko suvulle ja tuttavapiirille. Yrittää se keksiä aina jotain tosi ystävällisiä tekosyitä ettei just tulisi kamalia haukkuja päälle. Ihan kamalaa että sukulaiset pistää tollaseen tilanteseen. Veljellänikin raskas työ ja ihan omakin elämä! Niin ja siinä on se vastuukysymyskin ammattilaisella!

Toiset eivät näköjään kunnioita sukulaisiaan yhtään. Täällä niitä sitten moittivat.

Ohhoh.

Vierailija
7/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sitä nyt voi jotain alustavaa edes arvioida?

Kyllä mäkin napsin kaikille kavereille hääkuvat ihan ilmaiseksi vaikka olen valokuvaaja. Kyllä on itsekkäitä ihmisiä jos ei mitään voi tehdä muuta kuin rahasta

Vierailija
8/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on vaikka vaan työpaikalla ja sellaisia ettei niitä voi ottaa kotiin? Ja jos pelkää antavansa väärän tuloksen (että kaikki olisi ok vaikkei ole) kun toivoo että kaikki on kunnossa?

Minä en ymmärrä miten ap tajua että asiat ei ole ihan yksinkertaisia.

Vierailija
9/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin veljeni voi sukulaisten lapsia hoitaa tai muita palveluksia tehdä! Ja on itseasiassa ihan auttavainen ihminen. Siinä ja oman työn tekemisessä on ISO ero.

Eikä kampaajatkaan tee kaikille sukulaisille ilmaisia tukanlaitoja. Muuten ei muuta kerkeisi tekemäänkään.

Kyllä täytyy jokaisen ammattia sen verran kunnioittaa, että maksaa siitä tai jos toinen siitä kieltäytyy että kunnioittaa sitä eikä pahastu.

Vierailija
10/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää tsekkausta, onko kaikki OK...

Olen itse sairaanhoitaja, eikä minulle olisi ikinä tullut mieleenikään, ettenkö yrittäisi vastata KAIKKIEN ihmisten kysymyksiin niin hyvin kuin ammattiosaamiseltani tai elämänkokemukseltani pystyn.

Vierailija
11/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkuin se kavereiden hääkuvat ottanut valokuvaaja :)

Mutta meitä on joka lähtöön...

Vierailija
12/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voisi alustavasti vähän arvioida?

Et taida tietää mitään puheterapeutin työstä? Mitä hyötyä teille jostain alustavista arvioista on? Alustava arvio voi olla miä tahansa? Sitten taas täällä haukkuisitte typerää sukulaistanne...

Vierailija
13/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ohje on ollut aloittaa siitä että d-kirjain menee oikein. Monta d:tä peräkkäin kuulemma sitten muodostaa sen r:än. Voithan sinä vaikka tuota kokeilla =)

asutaan ulkomailla eikä kukaan lapsista osaa sanoa suomalaista r-kirjainta. Sukulaisten joukosta löytyis yksi joka sitä työkseen opettaa päivät pitkät samanikäisille suomalaislapsille.

Olen joka kerta kysynyt voisiko lomalla ollessamme edes opettaa meitä vanhempia opettamaan sitä pirun ärrää tai oisko jotain matskua. Ei, ei ja ei.

Oppivat kuulemma omia aikojaan. Vanhin on nyt 10 ja vielä särähtää TODELLA pahasti, 2 nuorempaa ei sano kuin l-kirjaimena. Kiva jos muutetaan joskus Suomeen, niin meillä on sitten 3 murkkuikäistä r-vikaista.

Vierailija
14/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse uskaltaisi lähteä arvioimaan kenenkään tutun lasta. Ensinnäkin arvioinnin avuksi tarvitsee välineitä ja testejä, jotka ovat todella kalliita (voi olla tuhatkin euroa) ja joita ei todennäköisesti saa viedä työpaikalta pois.

Toiseksi entäs jos serkkusi huomaa jonkin olevan pielessä? Se ei nopeuta mitenkään terapiaan pääsyä.

Kolmanneksi näitä testejä ei voi tehdä "epävirallisesti" liian usein, sillä lapsi oppii ne nopeasti. Jos serkkusi tekee nyt yhden arvion ja lapsesi oikea pt myöhemmin toisen, tulos voi vääristyä.

Neljänneksi, mun mielestä ois kamalaa sanoa kellekään tutulle, että kyllä nyt tässä saattaa olla jotain pielessä, mutten tiedä mikä enkä voi asialle tehdä mitään.

Voisin itse kyllä antaa neuvoja, kuinka tukea kielenkehitystä. Ärrän opetteluunkin voisin antaa neuvoja ja materiaaleja. Mielellään en kuitenkaan neuvo vanhempia ihan kauheasti, ettei mennä asian kanssa enemmän metsään.

Vierailija
15/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin sitä tsekkausta enää tarvitaan, jos on jo lähete vetämässä puheterapiaan? eiköhän se tsekkaus ole jo tehty lähetettä kirjoitettaessa ja tarvetta katoitettaessa.....

Vierailija
16/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän eri asia vastata muutamiin kysymyksiin ammattiin/elämänkokemuukseen liittyen.

Vierailija
17/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän paljon puheopetusta enkä alkaisi tuttuja lapsia opettamaan. Ei siksi ettenkö viitsisi tai jaksaisi, mutta nää asiat on usein vanhemmille niin herkkiä, niin en tiedä mitä tuosta seuraisi.

Vierailija
18/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki te omahyväiset ihmiset tajuatte että on eri asia pyytää arviota jostain noin monimutkaisesta tilanteesta kuin kysellä jotain mihin voi edes jonkun oikean vastauksen antaa ammattitaidon tai elämänkokemuksen perusteella.

Vierailija
19/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ettei viitsisi ilmaista työtä tehdä. Musta olisi itse asiassa aika edesvastuutonta jos alkaisi jotain pika-arvioita tehdä tutusta lapsesta.

Vierailija
20/45 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pt enkä todellakaan arvioi tuttujen lapsia. Se olisi väärin. Kyse ei ole siitä ettenkö viitsi tehdä töitä vapaa-ajalla, vaan siitä, että asiakkaat ja läheiset on erikseen. Vanhemmat reagoivat kuka mitenkin lasten ongelmiin enkä vaaranna ihmissuhteitani ammattini takia!

Toki annan yleisiä neuvoja ja saatan kertoa miten voi hankkia asioista lisätietoa.