Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuore äiti kieltää sukulaisten ja tuttavien vierailut?

Vierailija
01.06.2007 |

Toivoo, että hän saa rauhassa keskittyä vauvaan " kesälomiin saakka" , eli tarkoittaa käytännössä yli kuukautta?!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesin tarkkaan keitä tiettyjä ihmisiä en halua kylään. Erityisesti halusin välttyä ilkeämielisen kälyni vierailuilta. Esikoisen synnyttyä hän tunki meille ihan vain katsomaan miten käsi olen vauvanhoidossa ja kuittailemaan miten paljon paremmin hänellä itsellä sujui ihan kaikki. Minulla ei esim. maito tahtonut riittää ja kuukausitolkulla sain kuunnella miten hänellä sitä maitoa tursusi ja suihkusi joka paikkaan ja tissit olivat rähähtää - hyi oksennus.

Eli kun kuopus syntyi, ilmoitin heille kohteliaasti, ettei haluta KETÄÄN kylään vähään aikaan. Jätin kertomatta, että mukavia ihmisiä meillä kyllä kävi kylässä vaikka kuinka.

Vierailija
22/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole sukulaisilla tai kavereilla nokan koputtamista, jos minä en avaa ovea. Tämä on oma kotini ja minä päätän tästä. Ei pitäisi olla mitenkään monimutkainen juttu. Samoin vastasyntynyt vauva kuuluu perheelle, ei sukulaisille tai kavereille. Kyllä sitä lasta ennättää nähdä.

(Olen kyllä itse laskenut läheiset katsomaan vauvaa jo sairaalaankin, jos on ollut sellainen tilanne, että ovat tulleet esim. kauempaa katsomaan. Mutta ymmärrän hyvin erilaisia syitä, miksi joku ei laske).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pahastu jos tuore äiti ei heti halua ketään käymään, oli vaikka lähipiiristä. Itse sitten kun vauva syntyy, meinaan tasan toimia omien voimien ja koko tilanteen mukaan. Kyllä tosiaan ehtii lasta näkemään vähän myöhemminkin.

Vierailija
24/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun se täyttää vuoden, niin ehkä just isovanhemmat käy kylässä, eikä muita enää jaksa kiinnostaa. Vaikka sillon se lapsikin ilahtuisi, jos tulisi välilä uusia leikittäjiä...

Vierailija
25/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ravasi molemmilla kerroilla vieraita alusta asti ja mielestäni ok, koska mieheni oli kotona ja hoiti vieraiden passaamiset, siivoilut ym. Sain siis itse hyvin keskittyä vauvaan.

Jos tuota apua ei olisi ollut niin en olisi todellakaan halunnut ketään vieraita nurkkiin pyörimään. En halua vieraiden pyörivän meillä silloin kun kaikki on hyrskynmyrskyn tai itse liian väsynyt.

Vierailija
26/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaannuin yhdelle kaverilleni ikihyviksi siitä, että tarjouduin menemään avuksi vauvan ensimmäisten viikkojen aikana, ja hän sanoi sille kiitos ei. Minusta on törkeää, että jos osoitan kiinnostusta häntä ja hänen elämänmuutostaan kohtaan ja tarjoan apuani, hänellä on otsaa kieltää se.

En sitten mennyt katsomaan vauvaa, kun hän kuukauden päästä sitä ehdotti. Eikä kaduta, koska niin paljon minä siitä loukkaannuin.

Vierailija
27/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuka nyt haluaa vierasta ihmistä kotiinsa touhuamaan, suurin osa haluaa todellakin rauhassa totutella siihen uuteen tilanteeseen.

Onneksi kyseinen perhe pääsi sinunlaisestasi eroon

Vierailija
28/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä perhe sinulle merkitsee? Ja miksi sinä loukkaannuit?

Vierailija
29/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdotin kyläilyä kunnioituksesta ÄITIÄ kohtaan. Halusin osoittaa, että olen häntä varten, haluan tukea häntä, minua kiinnostaa hänen kokemuksensa ja se, miten ensimmäiset viikot ovat lähteneet käyntiin vauvan kanssa. On kai se nyt sanomattakin selvää, etten ole erityisen kiinnostunut vauvasta, miksi ihmeessä se vauvan pällistely kiinnostaisi? Ehdin nähdä häntä myöhemminkin! EIkä vauva moisesta visiitistä mitään muistaisikaan. Ja niin ollen, koska ajattelin tukea äitiä ja olla mukana hänen suuressa kokemuksessaan, tuntuu loukkaavalta että minulta kielletään visiitti.

Luuletteko te tosiaan, että ihmiset ravaavat VAUVAA katsomassa ensimmäisten viikkojen aikana?

Vierailija
30/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävlellä töpöttää tissit pursuten ja särkien hormonihuuruissa luultavasti vähän väliä itkeskellen ympäriinsä kämppää, ei jaksa käydä suihkussa, saati pukeutua päivävaatteisiin, niin sillon ihmisen täytyy kyllä olla TODELLA superhyperläheinen, että tuore äiti huolisi luokseen. Mulla meinas tiukkaa tehdä antaa omien vanhempien auttaa.

Vierailija
31/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttäneellä on oikeus temppuilla miten tahtoo, visiitti käy tai ei käy mielen mukaan, mutta tunteita ei ole oikeus tuntea toisinpäin? Tavallisempaa kai nyt kuitenkin on loukkaantuminen siitä, että niitä vieraita EI käy, ettei ketään kiinnosta!

Haloo missä suhteellisuudentaju?!

Vierailija
32/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin sureka tosiasia kun se onkin, sinä lukeudut myös tähän ulkomaailmaan. Se on äidin vaisto ja äidin biologinen tehtävä, sulkea koko muu maailma pois. Luonnossa se on ollut ainoa keino selvitä hengissä. Katsopa juuri pentuja saaneita eläimiä, ne ovat todella aggressiivisia kaikkia muista kuin omia pentujaan kohtaan.

Vierailija
33/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on jo niin monin sanoin kerrottu miksi äiti ei halua kotiinsa perheen ulkopuolisia ihmisiä juuri silloin, kun hän on herkimmillään ja kaikki on uutta.

En ymmärrä miten joku voi tuosta loukkaantua. Vieläpä noin verisesti, että jää kostonhimo. Etsiskelepä jostain itsellesi vähän empatiakykyä.

Vierailija
34/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin!

Vierailija
35/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittämisen puutteeksi? Siis että kun kukaan ei käy, niin se tuntuu pahalta ja altistaa vaikka mille masennukselle? Jotenkin mä ymmärrän ap:ta.

Vierailija
36/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisit fiksu, ilmoittaisit että tulette joskus myöhemmin.

Sanamuoto " voitte tulla, jos haluatte" viittaa vähän siihen, ettette niin kovin odotettuja vieraita ole, sori vaan

Vierailija
37/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

synnyttäneellä on oikeus temppuilla miten tahtoo, visiitti käy tai ei käy mielen mukaan, mutta tunteita ei ole oikeus tuntea toisinpäin? !

Ja muutenkin siinä on enemmän tai vähemmän toipilas. Kyllä silloin on oikeus olla vähän itsekäskin, jotta paranee parhaalla mahdollisella tavalla mahdollisimman pian hoitamaan omaa vauvaansa täysipainoisesti. Miten kenellekään äidille voisi edes olla tärkeämpää vieraiden viihtyminen / loukkaantuminen, jos vaakakupin toisella puolella on oman vauvan hyvinvointi.

Eli saa niillä vieraillakin olla tunteita, mutta aikuisen pitää osata käsitellä ne tilanteeseen kuuluvalla tavalla. Ei niitä kaadeta toipuvan niskaan eikä aleta hänelle kiukuttelemaan.

Vierailija
38/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut mistään kivuista peräisin moinen kielto. 28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi