Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuore äiti kieltää sukulaisten ja tuttavien vierailut?

Vierailija
01.06.2007 |

Toivoo, että hän saa rauhassa keskittyä vauvaan " kesälomiin saakka" , eli tarkoittaa käytännössä yli kuukautta?!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin äiti voi olla väsynyt. Anna hänen olla rauhassa. En itsekään halunnut suunnilleen ensimmäiseen kuukauteen vierailuja.

Vierailija
2/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on ehkä paikat kipeät, imetys aluillaan ja rutiinit hakusessa. Antakaa perheen olla rauhassa, kutsuvat kyllä varmaan sitten kun sopii tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys?

Halu oppia vauvan hoito kunnolla? (Ei siihen kuukautta mene)

Tyhmyys kun ei tajua että jakaa iloa muiden kanssa?

Vierailija
4/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Väsymys?

Halu oppia vauvan hoito kunnolla? (Ei siihen kuukautta mene)

Tyhmyys kun ei tajua että jakaa iloa muiden kanssa?

Olisi todella hienoa jos sinulta löytyisi aikaa seuraavanlaiseen projektiin: opi kunnioittamaan toisia.

Vierailija
5/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttiin ihan miten sattui kun vauva valvoi yöaikaan, minulla oli synnytyksestä pahat repeämät ja söin kipulääkkeitä. Imetys oli hankalaa kun maito suihkusi ja vauva oli tukehtua. Siinä sitten vielä mummoja ja tätejä kestitsemään? Ei ikinä.

Vierailija
6/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toivoo, että hän saa rauhassa keskittyä vauvaan " kesälomiin saakka"

Vierailija
7/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lapsia?

Vierailija
8/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan pariin viikkoon. Ekan kanssa en tajunnut olla niin tarkkana, mutta kyllä se sukulaisten ravaaminen voimille kävi. Tottakai vastasyntyneet on ihania, mutta perheen etu sukulaisten mielenkiinnon edelle.

Vierailija
9/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kiireellisen sektion jäljiltä vaikea liikkua ja vauvan imetyksen kanssa ongelmia. No, anoppipa ei uskonut vaan tunki kylään. Appiukko vilkaisi mua kerran ja kuskasi anopin pois. Sanoi myöhemmin, ettei ole koskaan nähnyt niin väsynyttä ihmistä.

Vierailija
10/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltää.. Ei kaikki jaksa heti synnytyksen jälkeen passailla vieraita, kun ei vauvaansakaan vielä tunne.. Itse en kieltänyt, mutta mitä pahaa olisi kieltää..

Vierailija
11/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. kieltää tätejä, niin he marmattavat, miksi heitä estetään käymästä, kun kerran ne-ja-nekin käyvät. Jnejne.

Kokonaiskielto on helpompi, eipä tarvitse vääntää jokaisen tulijan kanssa erikseen.

Jos on laaja suku ja ystäväpiiri lähietäisyydellä, niitä tulijoita voi oikeasti olla riesaksi asti. Pienen vauvan hoito väsyttää, jos vauva tankkaa puolenkin tunnin välein (osa tankkaa, eivät kaikki nuku 6 h putkeen heti laitokselta kotiuduttuaan). Olo voi olla huono ja heikko pitkään.

Vierailija
12/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen rääpäle se on muiden silmissä vielä kuukauden ikäisenäkin. Vieraille se vauva on vain yksi vauva kaikkien muiden vauvojen joukossa. Mutta sille äidille ja perheelle se on ainutlaatuinen perheenjäsen. Miksi ne ainutlaatuiset tutustumisen alkupäivät pitäisi jakaa ihmisten kanssa, joille tilanne ei kuitenkaan ole olleenkaan samalla tavalla ainutlaatuinen.

Vierailija
13/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään halunnut heti sukulaislaumaa meille. Lapsi valvotti ja ei heti oppinut imemään, lisäksi minulle oli äidiksi tulo järkytys ja olin pahasti masentunut.

Vierailija
14/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen synty Suomessa (olin lomalla ja asuin vanhempien luona, kylässä kävi kaikki mahdolliset sukulaiset ja ystävät, mua itketti ja halusin vaan olla rauhassa. Miehen piti lähteä takas kotiin töihin ja tunsin olevani vieraassa paikassa ihmetöllistelijöiden kanssa.

Keskimmäinen ja kuopus syntyi täällä kotimaassamme, ja sillon oli myös vanhempani tai appivanhempani asumassa meillä muutaman viikon (muuten ei ois ollut lastenvahtia isommille), sitten sillonkin kaikki puolitutut tunki kylään (siis ihan muutamaksi päiväksi) ja oli NIIN rasittavaa. Ite on kuoleman väsynyt kun yöllä eikä päivällä saa nukkua, maito nousee, rintoihin sattuu, haluis kulkea siellä kotona vapaasti rääsyissä, alapäähän sattuu, on itseensä käpertynyt olo, hormonit jyllää.

Kuulin muuten, että Kiinassa (esikoisen paras kaveri oli kiinalainen tyttö) äiti ja vauva on AINA vähintään kuukauden kotona aivan omissa oloissaan. Olis ollut mullekin suotavaa, mutta valitettavasti isompien kanssa ei voinut lukkiutua kotiin.

Vierailija
15/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ymmärtämisessäsi ap jotain vikaa...

Vierailija
16/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setien ja tätien vierailujen lykkäyspyynnöt on ihna ok. Mutta se on outoa, jos isovanhempia ei päästetä käymään moneen viikkoon. Ei tietysti tarvitse tuppautua heti laitokselle, mutta on kai se kohtuullista, että voi tehdä lyhyen visiitin aika pian.

Ne umpihullut ja sairaalloisen ilkeät äidit/anopit/apet on tietty eri juttu, mutta noi normaalioloissa...

Vierailija
17/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on kolmas lapsi tulossa. ei kiinnosta passata toista kun on itse väsynyt ja haluaa tutustua vauvaan ihan rauhassa. sitä paitsi kaikki pöpöt kulkeutuu heti kotiin.

ymmärrän täysin tuota rauhoittumisaikaa, ehkä sä ap ymmärrät sit kun pyöräytät eka lapsesi.

Vierailija
18/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tarjota mitään jos ei jaksa, en minäkään tarjonnut, kahvit vain keitin ja itse sai hakea pannusta.

Vierailija
19/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä oli se, että kaksosemme olivat niin pieniä syntyessään alle 2kg, ettemme halunneet ottaa riskiä, että sairastuisivat, kun syntyivät vielä sellaiseen aikaan, että oli rota-epidemia.

Vierailija
20/38 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten jotkut eivät tajua antaa vastasyntyneen perheelle rauhaa. Kyläilyn ymmärrän ja se on mukavaakin, mutta väsynyt äiti, joka imettää sekä pumppaa maitoa ja pesee ja desinfioi laitteet öisin, ei tosiaankaan jaksa passata vieraita. Ilmeisesti aika kultaa muistot melko nopeasti. Sitä paitsi, joissakin sairaaloissa annetaan ohje, ettei kylään pitäisi tulla ennen kuin vauva on kuukauden ikäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme