OP-Pohjola aloittaa yli kahta tuhatta työntekijää koskevat muutosneuvottelut 🙂
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Nautin jokaisen pelle normon potkuista!!! Aaaahh!!! Uuh! ja kippis!
Mitä sinne i - n - c - e - l - hi_ki_komeroon kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Olen boikotoinu kauan jo Pohjolaa, olen saanut niin huonoa asiakaspalvelua.
Asiakaspalvelu on huonoa joka paikassa. Kohta nekin ovat pelkkiä botteja jotka ystävällisesti kertovat että vika on asiakkaassa ja jos haluat palvelua niin maksa 10 euroa per minuutti.
Vierailija kirjoitti:
"Syynä ovat asiakkaiden muuttuneet asiointitavat"
Eli mitkä?
Se että pankki ohjaa asioimaan chadbotin kanssa. Asiakas ei halua tätä asiointitapaa, mutta kun muuta ei voi valita.
Vierailija kirjoitti:
Miten kuulisimme saman ilosanoman Suomen kunnista? Joissa kuntaliitoksen jälkeen "työskentelee" kolminkertainen miehitys, siihen asti että eläköityvät?
Mitä ihmeen iloa se sinulle tuottaisi, jos työttömyys kasvaa? Kun köyhyys lisääntyy, kulutus vähentyy, verotulot vähentyy, yritykset kaatuu, työttömyys kasvaa, kulutus vähentyy jne.
Siinä ei jonkun kunnankaavoittajan kolmen tonnin palkka ole minkäänlainen menoerä. Suomen valtio laittaa vuodessa enemmän aseisiin kuin tukee kuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelu on huonoa joka paikassa. Kohta nekin ovat pelkkiä botteja jotka ystävällisesti kertovat että vika on asiakkaassa ja jos haluat palvelua niin maksa 10 euroa per minuutti.
Kiitos vinkistä.
T.Ritakallio
Olisi outoa jos tässä ajassa väkisin pidettäis töissä ihmisiä joita ei enää tarvita.
Ei työpaikka ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, useimmiten.
Fudut saa 50+ ikäiset, joille on ehtinyt kertyä parhaat edut.
Vierailija kirjoitti:
Fudut saa 50+ ikäiset, joille on ehtinyt kertyä parhaat edut.
Täsmälleen näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kuulisimme saman ilosanoman Suomen kunnista? Joissa kuntaliitoksen jälkeen "työskentelee" kolminkertainen miehitys, siihen asti että eläköityvät?
Mitä ihmeen iloa se sinulle tuottaisi, jos työttömyys kasvaa? Kun köyhyys lisääntyy, kulutus vähentyy, verotulot vähentyy, yritykset kaatuu, työttömyys kasvaa, kulutus vähentyy jne.
Siinä ei jonkun kunnankaavoittajan kolmen tonnin palkka ole minkäänlainen menoerä. Suomen valtio laittaa vuodessa enemmän aseisiin kuin tukee kuntia.
Oon eri, mutta kulutuksen nyt pitääkin vähentyä. Systeemi ei enää kestä tällaista paskaa. Ikävää yksilölle mutta ei voi mitään.
Huutonaurua. :D Taas nähtiin miten suomalaiset ovat tyhjän uhoajia. OP ei saanut konttorille pakottamisella tarpeeksi ihmisiä irtisanoutumaan ja aloittaa muutosneuvottelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on vielä töitä tulevaisuuden Suomessa ? Jos jatakin rakentamiseen liittyvää tulee tuodaan tekijätkin muualta ja viisaammilta vie teköäly hommat .
Neuvottelut voivat johtaa enintään 385 tehtävän loppumiseen. Samalla yhtiö suunnittelee perustavansa 237 uutta tehtävää, joita pyritään tarjoamaan irtisanomisuhan alla oleville työntekijöille.
Pyritään tarjoamaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ole enää asiakaspalvelua. Paina 1 jos haluat palvelua suomeksi, paina 2 jos...Ja tätä jatkuu ja jatkuu. Kuuntelet sitten jotain dire straitsin money for nothing puoli tuntia ja lopetat puhelun kun aattelet että olkoot, maksaa vaikka mieluummin virheellisen laskun kuin osallistuu tuohon pelleilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Työt katoavat 90%:ta väestöstä eikä perustulosta suostuta keskustelemaan koska "kommarit":
Jos sen kauppaisi Persu-tulona?
Liikevoitto viimeisellä vuosineljänneksellä 890 miljoonaa euroa. Onneksi olkoon normot, nyt puhkeaa velkaporeammeistanne viimeiset kuplat. Se on rikkain prosentti mikä ku see päällenne pellet.
Vierailija kirjoitti:
Liikevoitto viimeisellä vuosineljänneksellä 890 miljoonaa euroa. Onneksi olkoon normot, nyt puhkeaa velkaporeammeistanne viimeiset kuplat. Se on rikkain prosentti mikä ku see päällenne pellet.
Pieni ongelma on siinä että työntekijät ovat myös asiakkaita, kuluttajia. Kun ei ole olemassa erikseen varakkaiden asiakkaitten ryhmää. Eli toisin sanoen tulleeppi rommaus.
Kuten palstalla heti arvattiin läsnäolopakosta -OP aloittaa YT:t.
Se on siis läsnätyöpakon taustalla -johdon katala juoni.
Vierailija kirjoitti:
"Syynä ovat asiakkaiden muuttuneet asiointitavat"
Eli mitkä?
Eli palvelun heikentäminen niin, että ei voi asioida kuin verkossa. Ja sielläkin robotin avustamana.
Vierailija kirjoitti:
OP:lla on verkkopankissa ollut jatkuvasti ongelmia. Nyt kun väkeä laitetaan urakalla pihalle niin on helppo ennustaa ettei ne ongelmat ainakaan vähene. Onneksi en ole OP:n asiakas.
Enpä usko, että niitä OP:n verkkopankin (tai minkään muunkaan pankin tai vakuutusyhtiön) teknisiä ongelmia on enää vuosiin hoidettu Suomessa ja OP:lla. Tekninen ylläpito on aivan varmasti ulkoistettu halvimmilla it-toimittajille ja bulkkityö todennäköisesti Intiaan.
Niin että olikohan sillä etätyökiellolla tarkoitus kieltää etätyöt, vai saada aikaan irtisanoutumisia?
Mitä jengi siellä konttorilla oikein asioi?
Itse hoitanut useammat kiinteistökaupat, kahdet perukirjoitukset ja kasan päivittäisasiointeja (kuten vakuutusten kierrätys kerron vuoteen) aivan helposti etänä. Ei minulla ainakaan ole mitään halua raahautua sinne konttorille omalla ajallani.
Sijoituspuolen asiat on ihan muualla kuin "käteispankissa", eikä niihinkään kyllä fyysisiä tiloja tarvita.