OP-Pohjola aloittaa yli kahta tuhatta työntekijää koskevat muutosneuvottelut 🙂
Kommentit (148)
Onkohan OP menossa konkurssiin vai mikä juttu tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat ihania uutisia, kylmenee se poreamme näillä työssä käyvillä pelleillä. Töihin sieltä! Buh hehh aaah!
Kenenkäs maksamilla veroilla ne sinunkaan tuet sitten maksetaan? Kovin vahingoniloinen ei kannattaisi olla, sitä kapeammaksi sinunkin leipäsi käy mitä korkeammaksi työttömyys nousee.
Mutta hienoo hei että talous nousee vaikka kaikilla kurja elämä jatkuu ja kurjistuu.
Olen boikotoinu kauan jo Pohjolaa, olen saanut niin huonoa asiakaspalvelua.
Nyt saa lusmut kyytiä, ihan oikein. Ensi viikolla Kone ilmoittaa uusista muutosneuvotteluista. Ja ennen vuoden loppua aika moni muukin firma.
Nautin jokaisen pelle normon potkuista!!! Aaaahh!!! Uuh! ja kippis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Syynä ovat asiakkaiden muuttuneet asiointitavat"
Eli mitkä?
Konttorissa asiointi vähentynyt entisestään.
Se on aika väistämätöntä jos se konttori ei ole ikinä auki asiointia varten. Tiedän tältäkin kylältä ihmisiä, jotka on muuttaneet uuteen taloon kuukausi ennen kuin siitä oli tehty kaupat, ihan vaan sen takia että konttorille ei saanut aiemmin aikaa eikä kauppaa voinut hoitaa sähköisesti.
Missä ei voi hoitaa kauppaa sähköisesti?
Ostimme talon 5v sitten käymättä kertaakaan paikanpäällä pankissa. Kaikki hoitui etänä.
Olen ostanut, ja myynyt, muutaman sijoitusasunnon samalla tavalla. Toisen asunnon kohdalla en edes tavannut myyjää kertaakaan, edes etänä.
Onko AP ton OP:n veli vai miten tää ny menee?
Vierailija kirjoitti:
Eli mitkä?
Asiakkaat eivät tule konttorille. Syy: konttorille ei saa aikaa, ja ilman ajanvarausta palvelut auki 4h/viikko. Joo, piti muuttaa asinointia, toiseen pankkiin.
Yrittivät siis ensin etätöiden lopettamisella pakottaa jengiä irtisanoutumaan itse. Tää oli niin nähtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Nautin jokaisen pelle normon potkuista!!! Aaaahh!!! Uuh! ja kippis!
Hienoa, että sinunkin syrjäytyneen elämään jotain iloa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitkä?
Se on aika väistämätöntä jos se konttori ei ole ikinä auki asiointia varten. Tiedän tältäkin kylältä ihmisiä, jotka on muuttaneet uuteen taloon kuukausi ennen kuin siitä oli tehty kaupat, ihan vaan sen takia että konttorille ei saanut aiemmin aikaa eikä kauppaa voinut hoitaa sähköisesti.
Ostimme talon 5v sitten käymättä kertaakaan paikanpäällä pankissa. Kaikki hoitui etänä.
Olen ostanut, ja myynyt, muutaman sijoitusasunnon samalla tavalla. Toisen asunnon kohdalla en edes tavannut myyjää kertaakaan, edes etänä.
Jos osakekirjat eivät ole sähköiset, ei voi tehdä kauppaa sähköisesti. Eri
Puoliso opiskelee tekoälyä ja kyberturvallisuutta koko ajan niin että selviäisi eläkkeelle asti it-alalla. Pitää olla hanskassa jotain missä vanha mies kiinnostaa työnantajia. Työpaikan voi menettää hetkessä. Moni sitä täällä ei näytä ymmärtävän.
OP-Pohjolan vuoden 2025 liikevoitto oli 2 269 miljoonaa euroa. Ahneudella ei ole mitään rajaa.
Nämä ovat niin ihania uutisia, että käteni ihan tärisevät. Toivottavasti oppivat vihdoin ymmärtämään että
ainoastaan rahalla on tässä elämässä merkitystä pellet.
Vierailija kirjoitti:
Miten kuulisimme saman ilosanoman Suomen kunnista? Joissa kuntaliitoksen jälkeen "työskentelee" kolminkertainen miehitys, siihen asti että eläköityvät?
Kunnissa tehdään palveluita, ei pelkkää paperinpyöritystä, kuten pankeissa.
Tekoäly ei korvaa päiväkotien työntekijöitä, koulujen opettajia ja koulunkäynninohjaajia.
Heistä koostuu erittäin iso osa kuntien työntekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitkä?
Etätyöntekijät korvataan tekoälyllä koska se on helpointa.
Nämä kommentit alkaa tyhmyydessään porautua aivoon kuin mätä.
Etätyöllä ei ole mitään tekemistä "korvataan tekoälyllä" kanssa.
Itse olen järjestelmäpuolen ihmisenä tehnyt jo vuosia erilaisia tilastollisia ratkaisuita, sittemmin koneoppivia ja nykytermein "tekoälyratkaisuita". Valtaosa niistä on syönyt ihan niitä paikanpäällätehtäviä duuneja.
Viimevuodet korvattu varastomiehiä ja muita logistiikkaketjun tekijöitä autonomisilla varastojärjestelmillä Suomessa ja ulkomailla.
Omat duunit tehnyt vähintään viimeiset 10 vuotta 80-90% etänä.
Kerro vielä miksi AI ei voisi nyt korvata sinua?
Koska kehitän niitä hyvin spesifejä AI malleja, joita näissä hommissa tarvitaan. On AI korvannut jo paljon porukkaa. Nyt pystyy yksin tekemään asioita, mihin tarvittiin ennen kolmesta viiteen tekijää.
Toisaalta kokonaistekemisen määrä tällä sektorilla on kasvanut myös todella paljon ja tekijöistä on pulaa.
Yliopistojen koulutuspohja on liian kevyttä, että valmistuneet voisivat mitenkään ymmärtää vaadittavia kokonaisuuksia. Vastaavasti kokeneilla ei ole aikaa opastaa, koska kaikki aika menee laskutettavaan työhön eikä siitä haluta lohkoa sisäiseen. Rekryt pyörii koko ajan suorahakujen kautta, mutta eivät tule julkisiin hakuihin, koska liian hidasta ja kallista tekemistä sitä kautta.
Eli taistelet vielä hetken AI tuulimyllyä vastaan kunnes se jonain päivänä pyyhkäisee sinutkin taivaan tuuliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitkä?
Jos osakekirjat eivät ole sähköiset, ei voi tehdä kauppaa sähköisesti. Eri
Niidenhän pitäisi jo olla sähköisiä.
Mahtavaa. Ei mene tällä tahdilla kuin 4,5v, niin Suomessa on enemmän työikäisiä työttömänä kuin ansiotyössä. Sääliksi käy sitä vähemmistöä, joka joutuu tekemään töitä ensi vuosikymmenellä. Surkeinta liksaakin saava joutuu maksamaan minimissään yli 40% ansiotuloveroa.
Aspa? Pankkineidin tai itse pankinjohtajan kanssa pankeissa keskustellaan.