Tiedätkö mitä tarkoittaa sana Krumeluuri?
Kommentit (44)
Tiedän. Tykkäsin kaikenlaisista krumeluureista nuorena tyttönä, mutta aikuisena maku on muuttunut ja yksinkertaisuus kaikessa on mielestäni nyt paljon kauniimpaa.
Housuissas on krumeluuri, semmonen hieno, turhake, kirjoitetaan keskellä' lausetta pienellä alkukirjaimella.
Ap ei taida ainakaan itse tietää, koska kirjoittaa sanan isolla kirjaimella! 😂
Mikähän sille ois synonyymi, rönsyily, rönsyt?
Eikö se ole ylimääräistä, esim koruja, paljetteja liittää viimehetkellä mukaan asuun ?
Joo! On tuttu sana. Itse en niistä tykkää. Turha koristelu on vaan turhaa!
Olen kyllä kuullut tuon sanan, mutta en tiedä mitä se tarkoittaa.
Naisten pukeutumistahan se tarkoittaa.
Tiedän, mitä sillä käytännössä tarkoitetaan, mutta en tiedä tarkkaa määritelmää sanalle.
Vierailija kirjoitti:
Kuten viimeksi, josta pillastuitte. Aion jatkossakin korostaa sanaa isolla kirjaimella.
Se on sellainen kangas, joka laitetaan peilin eteen silloin kun ei peilaa itseään ettei peili mene pilalle,
Ylenmääräisestä koristelusta on ainakin pohjanmaalla käytetty termiä "krimpskrampsua ja krumeluuria".
Vierailija kirjoitti:
Ap on venäläinen trolli. Noi käännöskoneet kääntää englannista noin.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sille ois synonyymi, rönsyily, rönsyt?
Koristelu, koristeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole ylimääräistä, esim koruja, paljetteja liittää viimehetkellä mukaan asuun ?
Puhutko nyt asustamisesta? Toki asusteet voivat sisältää krumeruureja eli ovat koristeellisia.
"Parempi olla hiljaa ja vaikuttaa hölmöltä kuin avata suu ja poistaa viimeisinkin epäilys".
Ap, lue Kirsi Kunnaksen runo aiheesta.
Myös ylioppilaskakun koristelussa voi olla kaikenlaista krumeluuria, tai sitten kakku voi olla tyyliltään yksinkertainen.
Lankapuhelin Sim kortilla