Täysjyväriisi, valkoinen riisi vai joku toinen riisi? Mitä syöt?
Itse suosin täysjyväriisiä, vaikka mulla on valkoistakin kaapissa.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Syön perunoita, en kinkki-mössöjä.
Mitä S/M-touhuilla on syömisen kanssa tekemistä?
Xtran kyykkyriisi Prismasta. On ihan hyvää :)
Arkiriisinä basmatia tai jasmiinia. Tietty risottoon ja paellaan omat riisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauraa löytyy kotimaasta, puhdas luonto sitä suositaan. Ekologinen, järkevää ravintoa ei höttömöttöä.
Chicken tikka masala kaurapuurolla onkin tosi hyvää.
Suomeksi sanomme kana.
Suomeksi pitää sanoa kananpoika tai broileri, kananlihaa tuolla reseptillä tehty ruoka ei ole nähnytkään. Jos on käytetty kanaa, ruoka on todnäk täysin pilalla. Noilla lihoilla on aivan eri kypsymisajatkin, eli lopputulos on aivan erilainen riippuen siitä, kumpaa lihaa käyttää.
Kananpoika on yhtä älytön markkinointitermi kuin possu. Possusta tulee sika ja sikaa me syömme. Kananpoika menee heti teurasruuviin, eikä siitä ikinä tule mitään.
Minä olen kylläkin keitellyt useampia kymmeniä kanoja elämäni aikana ja niistä on todella tullut aina paljon parempia kuin mikään nuori versio, on se sitten myyty kananpoikana tai broilerina. Usko jo änkyrä, nuo ovat täysin erilaisia tuotteita. Ilmeisesti sinä et älyä edes yhden yhtä riistalintua valmistaa kypsäksi ja maistuvaksi, vaikka sinulle annettaisiin kirjaimellinen resepti.
Vierailija kirjoitti:
Karjalan piirakka on venäjältä tulleiden kehitysmaalaisten ruoka alun perin
Sinä varmaan itse olet jostain Hesulin kehitysaluelähiöstä lähtöisin, kun tuo peruskoulutuksen antama äidinkielen kirjoittamisoppi ei ole mennyt edes välttävällä tavalla aivoihin asti. Mielipiteelläsi saa siis printattuna pyyhkäistä alempaa päätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä varmaan itse olet jostain Hesulin kehitysaluelähiöstä lähtöisin, kun tuo peruskoulutuksen antama äidinkielen kirjoittamisoppi ei ole mennyt edes välttävällä tavalla aivoihin asti. Mielipiteelläsi saa siis printattuna pyyhkäistä alempaa päätä.
Tajuatko edes mitä sanot
Enpä syö riisiä. Vai onko tarpeeksi vähähiilarista riisiä? Ei taida olla.
Jaa, itse olen pruukannut ostaa riisinryynejä.
Ostan ainoastaan etnisten kauppojen etnistä riisiä ja keitän sen aidolla bhutanilaisella höyrykattilalla. Ketjukauppojen bulkkiriisiin en edes katso.
Vierailija kirjoitti:
Riisi pitäisi kieltää eu-maissa
Oletpa tyhmä. Riisi on meidän perheen aikuisten lohturuoka ja lasten turvaruoka. Monta pakettia menee kuukaudessa.
Riisi-ohraa pääasiassa. Vähän kuitua joukkoon ja kotimaisuusaste nousee.
Ja arseenikin vähenee noin puoleen. Täysjyväriisi sisältää sitä pikkusen enemmän kuin vaalea. Liekö kovin merkityksellistä mutta kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Ostan ainoastaan etnisten kauppojen etnistä riisiä ja keitän sen aidolla bhutanilaisella höyrykattilalla. Ketjukauppojen bulkkiriisiin en edes katso.
Kummaa höpötystä. Riisinryynejähän saa joka kaupasta
Basmati on ohut ihanne. Mutta saattaa olla muukin sattumalta.
Täysjyvä suosikkini. Välillä ostan jasmiiniriisiäkin.
Onkosiinä jasmiiniriisissä sitä kukkaa seaSsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain valkoista. Täysjyväriisi on pahanmakuista pahvia. Lisäksi mun vatsa ei tykkää runsaasta kuidusta, tulee ripuli helposti. Täysjyvässä on myös huomattavasti enemmän myrkyllistä arseenia, koska arseeni kertyy jyvän pintakerrokseen, joka valkoisessa riisissä on poistettu.
Molemmat ne on pestävä silti, koska arseeni, mieluiten perunaa.
Arseeni ei lähde pesemällä. Riisi kannattaa silti pestä, on siinä kaikenlaista muuta pölyä ja ylimääräistä pintatärkkelystä.
Kokonainen OHRASUURIMO on kuin riisiä mutta se on terveellisempää kuin mikään tumma riisikään. Suomalaisella ei ole mitään syytä syödä riisiä vaan syödä ohrasuurimoita riisin sijasta siellä missä riisin ominaisuudet eivät ole ehdottomia kuten vaikka risotoissa.
Vierailija kirjoitti:
Onkosiinä jasmiiniriisissä sitä kukkaa seaSsa
Ei siinä ole mitään seassa. Jasmiiniriisi on sellainen riisilajike, joka tuoksuu kukkaiselta.