Katkaisenko välit?
Tunnen Asperger-henkilön, joka on suhteellisen mukava tyyppi, mutta saattaa menettää malttinsa, jos jokin ei onnistu. Minua jännittää tämän takia olla hänen seurassaan. Joskus olen miettinyt, että laittaisin häneen välit poikki. Hänellä ei kuitenkaan ole kovin laajaa kaveripiiriä, eli jokainen ihmissuhde on hänelle tärkeä. Mutta ei kenenkään pitäisi kuitenkaan joutua kärsimään hänen takiaan.
Kommentit (15)
No ilman muuta katkaiset. Niin tein minäkin.
Aspergerit on hyvin säännönmukaisia ja jos heidän näkökulmastaan vaan sekoillaan eikä pidetä sanaansa, niin hermostuttaahan se. Luultavasti välien katkaisu olisi kummallekin ihan hyväksi.
edellinen viesti oli vitsi onko antanu ymmärtää että suhde sun kanssa olisi tärkeä vai kuvitteletko vaan
sellasiakin tunnen että menettää malttinsa tai sellasia raivareita pitää mutta inhimillisistä syistä ollut jos ymmärtää mitä he joutuu kestämään itekin raivoisin samalla tavalla
Kaikki assit haluaa kaverikseen vaikka psykonarsistin, kunhan ei tarvitse olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki assit haluaa kaverikseen vaikka psykonarsistin, kunhan ei tarvitse olla yksin.
nii niihä just joo kannattaaki mennä kaveroimaa pahimpie ihmiste kans kenestä puhutaa
tulee ainaki kuuluisaks sidekickkin
Tuo välien katkaiseminen on hankalaa, riippuu miten sen teet..
a. lopettaako viesteihin vastaamien kokonaan
b. ghostaa pikkuhiljaa
c. sanoo suoraan ettei halua olla enää tekemisissä
d. muuttaa kauas :D
mun oma taktiikka on ghostaa pikkuhiljaa.
en laita oma-aloitteisesti viestiä... en kysele, en pyytele mihinkään ensin itse.... en ehdota mitään.... yritän olla varovaisen etäinen.. olen varattu...on menoa... olen hankalasti tavoitettavissa.... en ole paikalla nyt... puhelin äänettömällä... vastaan viiveellä.
En väitä että tää olis hyvä taktiikka varsinkaan assin kanssa. Nimittäin assit ei ymmärrä sosiaalista etikettiä, hienovaraisuutta, toisen tunteita tai hienoeleistä vihjailua.
Kyllä. He osaavat löytää uuden kaverin, jos on tarmokas asperger. Voi olla aika tunteeton?
Assin kanssa pitää asetella sanansa ja tekonsa varovasti, jotta välttää kaikki loukkaantumiset ja ylireagoinnit ja myöskin turhat innostumiset.
kokemusta on. Helpompaa ennaltavaroa kuin katua jälkeenpäin. Assille ei myöskään kannata luvata yhteisistä tulevista mitään jos on pienikin mahdollisuus siitä ettei joku juttu toteudu, eikä käyttää edes ehkä-sanaa. Ainoastaan varmoja kyllä/ei -sanoja assille. As ei kestä hylkäämistä eikä mitään epävarmaa.
Vierailija kirjoitti:
Assin kanssa pitää asetella sanansa ja tekonsa varovasti, jotta välttää kaikki loukkaantumiset ja ylireagoinnit ja myöskin turhat innostumiset.
kokemusta on. Helpompaa ennaltavaroa kuin katua jälkeenpäin. Assille ei myöskään kannata luvata yhteisistä tulevista mitään jos on pienikin mahdollisuus siitä ettei joku juttu toteudu, eikä käyttää edes ehkä-sanaa. Ainoastaan varmoja kyllä/ei -sanoja assille. As ei kestä hylkäämistä eikä mitään epävarmaa.
nyt kyllä puhut ihan helvetti jostain muusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt kyllä puhut ihan helvetti jostain muusta
Epävakaa
Naps vaan, poikki