Apteekki ei suostunut myymään mulle neljää Nasolin-nenäsuihketta
Perheessä on 4 flunssaista ihmistä ja jokaiselle olisin ostanut oman.
Ei onnistunut!
Mielestäni yhteiskäyttöinen yksi ainoa suihke on ällö, vaikka tauti olis sama.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta ne suihkeet eri apteekeista.
Monet käyttävät liikaa sumutteita, siksi rajoite.
Tietenkään ette käytä yhteistä.
Joillakin paikkakunnilla on vain yksi apteekki ja seuraava on 20-30km:n päässä ja sielläkin voi olla vain yksi apteekki.
Silloin voi sen suihkeen tilata verkkoapteekosta.
Silloin suihke tulee parin päivän päästä, jolloin tarvetta ei välttämättä enää ole. Harva ennakoi tällaisia vaikka se olisikin järkevää, kun se flunssa yleensä tulee vähintään kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo lääkkeiden oston rajoitukset on kyllä oikeasti ihan naurettavia kun ne on niin helposti kierrettävissä. Minä asun kaukana maaseudulla, ekkä meillä ole edes sitä yhtä apteekkia. Käyn viikottain kuitenkin kaupungissa marketeilla ostoksilla ja siellä on kadun toisella puolella Prisma ja toisella puolella Citymarket ja molempien yhteydessä on apteekit. Ei ole kovin suuri vaiva käydä samalla reissulla molemmissa apteekeissa hakemassa Burana-paketit, mutta idioottimaista että niitä ei voi ostaa yhdestä paikasta.
Niin helppoahan se on kaupungissa asuvalle, osalle se matka lähimpään apteekkiin voi olla 10 km ja jos lähtee etsimään seuraavaksi lähintä 30km. Melkein kannattaa tilata verkosta, vai onko näissäkin joku ostorajoitus?
Meillä on juurikin tuo 30km kahteen markettien yhteydessä olevaan apteekkiin eikä se ole mikään ongelma kun samalla seudulla tulee muutenkin käytyä ostoksilla. Verkkoapteekeista tulee tilattua lähinnä sellaisia tuotteita mitä ei löytynyt kivijalka-apteekista. Verkkoapteekeissa on samat ostorajoitukset kuin muissakin apteekeissa, mutta niitä pystyy kiertämään samalla tavalla, eli tilaa usemmasta eri apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis myös Nasolin sellaista avaavaa joka aiheuttaa riippuvuutta? Minä kun luulin, että Otrivin on pelkästään pahis. Aina oppii jotain uutta.
Mulla on aina pari pulloa Otrivinia valmiiksi kotona, ei tarvitse lähteä apteekkiin kun on akuutti räkätauti päällä. Auttaa todella paljon riippuvuuden hillitsemiseen kun käyttää vaan toisessa sieraimessa. Sitten kun on terve ja hengitys kulkee taas normaalisti, ei haittaa yhtään se lopetuksen jälkeinen tukkoisuus kun voi hengittää sillä sieraimella missä ei käyttänyt Otrivinia.
On muuten jännä, kun minä nimenomaan en halua käyttää suihkeita, mutta lääkäri määrää sitä silti joka ikinen kerta kun tarvitsen Acriseun, koska sitä ihan ehdottomasti tarvitaan lääkkeen tueksi eikä lääkkeestä ole hyötyä muuten.
Lääkäri ei määrää ja meteorologi ei lupaa.
Lääkärin kirjoittama resepti on suomeksi virallisesti lääkemääräys. Miten sinä tuon sitten selität?
Sitä lääkettä ei ole silti pakko hakea apteekista tai käyttää. Virallisesti se on ammattihenkilön antama ohje lääkkeen toimittamiseksi ja käyttämiseksi.
Eipä siihen nähden ole mikään pakko käyttää verenpaine-, sydän- eikä diabeteslääkkeitäkään saati syöpälääkkeitä yms, jos ei itse halua. Mietipä nyt muutamankin kerran, mitä tulitkaan suoltaneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotkut varoitukset noissa pakkauksissa riittäisivät? Nythän on pelkät käyttöohjeet ja niistä ei ole mitään hyötyä. Jos olisi isolla ja punaisella niin menisiköhän perille?
Eikö niissä jo mainita että ei säännölliseen käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis myös Nasolin sellaista avaavaa joka aiheuttaa riippuvuutta? Minä kun luulin, että Otrivin on pelkästään pahis. Aina oppii jotain uutta.
Mulla on aina pari pulloa Otrivinia valmiiksi kotona, ei tarvitse lähteä apteekkiin kun on akuutti räkätauti päällä. Auttaa todella paljon riippuvuuden hillitsemiseen kun käyttää vaan toisessa sieraimessa. Sitten kun on terve ja hengitys kulkee taas normaalisti, ei haittaa yhtään se lopetuksen jälkeinen tukkoisuus kun voi hengittää sillä sieraimella missä ei käyttänyt Otrivinia.
On muuten jännä, kun minä nimenomaan en halua käyttää suihkeita, mutta lääkäri määrää sitä silti joka ikinen kerta kun tarvitsen Acriseun, koska sitä ihan ehdottomasti tarvitaan lääkkeen tueksi eikä lääkkeestä ole hyötyä muuten.
Lääkärin kirjoittama resepti on suomeksi virallisesti lääkemääräys. Miten sinä tuon sitten selität?
Sitä lääkettä ei ole silti pakko hakea apteekista tai käyttää. Virallisesti se on ammattihenkilön antama ohje lääkkeen toimittamiseksi ja käyttämiseksi.
Eipä siihen nähden ole mikään pakko käyttää verenpaine-, sydän- eikä diabeteslääkkeitäkään saati syöpälääkkeitä yms, jos ei itse halua. Mietipä nyt muutamankin kerran, mitä tulitkaan suoltaneeksi.
Kyllä, noidenkin lääkkeiden käyttäminen on täysin vapaaehtoista. Syöpäsairaskin voi itse päättää, että ei ota enää mitään hoitoja tai lääkkeitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotkut varoitukset noissa pakkauksissa riittäisivät? Nythän on pelkät käyttöohjeet ja niistä ei ole mitään hyötyä. Jos olisi isolla ja punaisella niin menisiköhän perille?
Eikö niissä jo mainita että ei säännölliseen käyttöön?
Mainitaan. Mainitaan myös montako päivää saa putkeen käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo lääkkeiden oston rajoitukset on kyllä oikeasti ihan naurettavia kun ne on niin helposti kierrettävissä. Minä asun kaukana maaseudulla, ekkä meillä ole edes sitä yhtä apteekkia. Käyn viikottain kuitenkin kaupungissa marketeilla ostoksilla ja siellä on kadun toisella puolella Prisma ja toisella puolella Citymarket ja molempien yhteydessä on apteekit. Ei ole kovin suuri vaiva käydä samalla reissulla molemmissa apteekeissa hakemassa Burana-paketit, mutta idioottimaista että niitä ei voi ostaa yhdestä paikasta.
Niin helppoahan se on kaupungissa asuvalle, osalle se matka lähimpään apteekkiin voi olla 10 km ja jos lähtee etsimään seuraavaksi lähintä 30km. Melkein kannattaa tilata verkosta, vai onko näissäkin joku ostorajoitus?
Ei ole helppoa kaupungissakaan kun Fimea säätelee apteekkilupia varsinkin niiden sijainnin mukaan.
Nimellisesti tavoitteena on varmistaa että apteekkeja on sellaisillakin alueilla joihin niitä ei vapaassa markkinataloudessa perustettaisi mutta samalla estetään ikävän hintoja laskevan kilpailun syntymistä kun kahden apteekin väliin pitää aina jäädä reipas hajurako.
Vierailija kirjoitti:
Olisit ottanut erimerkkisiä ne 3 muuta. Sillä tavalla olen onnistunut ostamaan mm. Panadolia, jossa suureksi ihmeekseni oli myös ostorajoitus. Tai sitten ostanut ne yksi kerralla ja maksanut erikseen.
Panadolin ostorajoitus saattanee johtua Panadolin (parasetamolin) liika-annostuksista johtuneista kuolemista.
Liian suuri annostus tai liian pitkä käyttö tuhoaa maksan.
Jos parasetamoli olisi uusi lääke niin ei ehkä saisi myyntilupaakaan vaarallisuutensa vuoksi.
Sitä suositaan lähinnä muun väärinkäyttöpotentiaalin puuttumisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän näitä järjen jättiläisiä tänne sikiää?
Edes Helsingin keskustassa ei ole neljää apteekkia niin vierekkäin että flunssainen ihminen jaksaisi kiertää niitä ostamssa yhtä nenäsumutetta per sierainpari.
Monin paikoin pk-seudun laidallakin saisi hypätä autoon ja tehdä kymmenien kilometrien lenkin kiertääkseen neljä apteekkia.
Saisi hypätä julkiseen kulkuneuvoon ja mennä vaikka sen kulkuneuvon pääteasemalle ja valita sieltä mieleinen apteekki. Ole hesuli-idari kerrankin hiljaa, teillä siellä on sentään toimiva joukkoliikenne. Ihmettelen myös, miten paljon siellä on muka lähiöitä, missä ei ole palveluja muutaman kilsan sisällä. Maaseutukaupungeissakin on huolehdittu, että liitospitäjissä on omat apteekkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lääkemääräys" on lääkärin apteekkia varten tekemä asiakirja jotta apteekki saa lääkkeen asiakkaalle myydä.
Asiakkaalle on sitten käyttöohje.
Pakkohoito menee Suomessa muilla rutiineilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän näitä järjen jättiläisiä tänne sikiää?
Edes Helsingin keskustassa ei ole neljää apteekkia niin vierekkäin että flunssainen ihminen jaksaisi kiertää niitä ostamssa yhtä nenäsumutetta per sierainpari.
Monin paikoin pk-seudun laidallakin saisi hypätä autoon ja tehdä kymmenien kilometrien lenkin kiertääkseen neljä apteekkia.
Jos menee vaikka Kaaren kauppakeskukseen niin siellä on kaksi apteekkia. Lassilan apteekki on kilometrin päässä Kaaresta ja Pohjois-Haagan puolentoista kilometrin päässä. Kyllä noita apteekkeja on Helsingissä paljon. Ja nykyään on itsepalvelukassatkin, niin eipä se henkilökunta niin kiinnitä huomiota, jos käy kauppareissun jälkeen ostamassa uuden satsin.
On mennyt naurettavuuksiin apteekkien touhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa kaupungeissa on yksi Apteekki.
Ei kun niinpäin, että missä on nykyään vielä noin pieniä kaupunkeja, että on vain yksi apteekki? Meidän itäisessä kaupungissa on useampi vanha pitäjä ja kaikissa niissä on omat apteekkinsa.
Ainakin täällä meillä päin. Oulusta kun lähdet nelostietä etelään niin ei taida olla ennen Jyväskylää yhtään paikkaa missä olisi useampi apteekki. Sama jos lähtee ajamaan kantateitä 86 ja 63 Lapualle tai kasitietä Kokkolaan. Raahesta en ole varma onko siellä kahta, mutta muuten ei taida olla ennen Kokkolaan useampaa apteekkia missään.
Itse ostin joskus 2 pkt Panadolia ja 2 Nasolinia. Myivät kun sanoin vieväni toiset tyttärelle, mikä piti paikkansakin.
Gaviscon-pulloja saan ostaa kaksi, kun sanon ostavani toisen kotiin ja toisen asuntoautoon.
Eivät he kiusallaan tuota tee, vaan pakon edessä.
Ei meillä ole koskaan ollut jokaiselle perheenjäsenelle omaa nasolinia. Eihän sitä nenään saakka kuulu tunkea.
Aikanaan itsekin vähän pahoitin mieleni apteekissa. Olin ostamassa itselleni monivitamiinitablettipakkausta, kaksivuotiaalle Sanasolia ja vastasyntyneelle d-vitamiinitippoja. Jestas kun nuori farmaseutti tivasi ja jankutti miksi ostan montaa tuotetta! No kun vauva ja kaksivuotias ei osaa eikä pysty niitä itse mitenkään hankkimaan..
Terveisiä Teuvan apteekkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa kaupungeissa on yksi Apteekki.
Ei kun niinpäin, että missä on nykyään vielä noin pieniä kaupunkeja, että on vain yksi apteekki? Meidän itäisessä kaupungissa on useampi vanha pitäjä ja kaikissa niissä on omat apteekkinsa.
Ainakin täällä meillä päin. Oulusta kun lähdet nelostietä etelään niin ei taida olla ennen Jyväskylää yhtään paikkaa missä olisi useampi apteekki. Sama jos lähtee ajamaan kantateitä 86 ja 63 Lapualle tai kasitietä Kokkolaan. Raahesta en ole varma onko siellä kahta, mutta muuten ei taida olla ennen Kokkolaan useampaa apteekkia missään.
Siihen matkan varrelle kyllä jää useampikin kunta ja kaitpa niissäkin on apteekit. Väitätkö tosissasi, että pitää olla ihan kaupunki saadakseen pitää apteekkia? Johan päästit aivopierujen aivopierun.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin joskus 2 pkt Panadolia ja 2 Nasolinia. Myivät kun sanoin vieväni toiset tyttärelle, mikä piti paikkansakin.
Gaviscon-pulloja saan ostaa kaksi, kun sanon ostavani toisen kotiin ja toisen asuntoautoon.
Eivät he kiusallaan tuota tee, vaan pakon edessä.
Minullakaan ei ole ollut ongelmia saadakseni useampaa pakettia rajoituksen alaisia lääkkeitä. Sanon vieväni toisen paketin mökille, mikä on tottakin. Voi olla kyse myös siitä, että ostan nuo muiden säännöllisten lääkkeiden kanssa eli 3 kk välein. Farmaseutit huomaavat, että en osta niitä käsikauppalääkkeitä edes kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole koskaan ollut jokaiselle perheenjäsenelle omaa nasolinia. Eihän sitä nenään saakka kuulu tunkea.
Korvista vai suustako sinä sen työnnät naamaasi, vai täysin toisesta päästä?
Verkkoapteekeissakin on myyntirajoitukset.