Apteekki ei suostunut myymään mulle neljää Nasolin-nenäsuihketta
Perheessä on 4 flunssaista ihmistä ja jokaiselle olisin ostanut oman.
Ei onnistunut!
Mielestäni yhteiskäyttöinen yksi ainoa suihke on ällö, vaikka tauti olis sama.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta ne suihkeet eri apteekeista.
Monet käyttävät liikaa sumutteita, siksi rajoite.
Tietenkään ette käytä yhteistä.
Ja mikä riski jonkun nasolinin käytössä nyt sitten mielestäsi on että sitä pitää erikseen ruveta mutulla rajoittamaan?
Tuskin tuo huumaavaa ainetta ainakaan on jos sitä saa ilman reseptiä.
Voivat aiheuttaa kroonista limakalvojen turpoamista, jos käyttö jatkuu pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saanut monta vastaavaa kertapakkauksin myytävää lääkettä sanomalla, että vien toisen mökille tai toiselle henkilölle. Lisäksi, miksi lapset pitäisi totuttaa Nasoliniin? Parempi olisi opetella kunnon niistämistekniikka. Jos on isommista lapsista kyse, he varmaan osannevat jo itse käydä apteekkiostoksillakin.
Miten muuten lienee apteekkiostokset alaikäisellä? Myykö apteekki edes mitään lääkkeitä alle 18-vuotiaalle.
Saavathan teinitytötkin e-pillerireseptejä ja oletettavasti käyvät ne itse hakemassa apteekista, samoin jälkiehkäisypillerit. Sitten heille ei myytäisi Nasolinia, teoriasi nyt ontuu taas pahan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Onko siis myös Nasolin sellaista avaavaa joka aiheuttaa riippuvuutta? Minä kun luulin, että Otrivin on pelkästään pahis. Aina oppii jotain uutta.
Mulla on aina pari pulloa Otrivinia valmiiksi kotona, ei tarvitse lähteä apteekkiin kun on akuutti räkätauti päällä. Auttaa todella paljon riippuvuuden hillitsemiseen kun käyttää vaan toisessa sieraimessa. Sitten kun on terve ja hengitys kulkee taas normaalisti, ei haittaa yhtään se lopetuksen jälkeinen tukkoisuus kun voi hengittää sillä sieraimella missä ei käyttänyt Otrivinia.
On muuten jännä, kun minä nimenomaan en halua käyttää suihkeita, mutta lääkäri määrää sitä silti joka ikinen kerta kun tarvitsen Acriseun, koska sitä ihan ehdottomasti tarvitaan lääkkeen tueksi eikä lääkkeestä ole hyötyä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli peruste?
Väärinkäytön riski. Myyvät yhdelle ihmiselle yhden suihkeen.
Mielestäni myös ikävää raahata kuumeiset köhivät ihmiset apteekkiin ostamaan kukin omaansa. Alaikäisten kohdalla minä maksisin silti.
Ap
Jos olet nRkkarin näköinen niin mitä apteekkari sille voi
Lääkkeissä on yllättävän pitkät parasta ennen -päiväykset, yleensä useita vuosia. Mulla on aina hyllyssä useampi purkki peruslääkkeitä, myös nenäsumutetta, joista käytän ensin vanhemmat pois. Se on vaan hyvää varautumista poikkeusoloja varten ja ihan myös oman sairastumisen varalta ettei tarvitse lähteä kipeänä apteekkiin tartuttamaan muita. Olen onnistunut hankkimaan myös käyttämiäni reseptilääkkeitä yhden ylimääräisen kolmen kuukauden setin varastoon pahan päivän varalle.
Mitä hiton nenäsuihkeen vastustajia täällä on :D Mä käytän aina iltaisin/yöllä nenäsuihketta, jos on räkätauti. Paraneekin nopeammin, kun saa nukuttua kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis myös Nasolin sellaista avaavaa joka aiheuttaa riippuvuutta? Minä kun luulin, että Otrivin on pelkästään pahis. Aina oppii jotain uutta.
Mulla on aina pari pulloa Otrivinia valmiiksi kotona, ei tarvitse lähteä apteekkiin kun on akuutti räkätauti päällä. Auttaa todella paljon riippuvuuden hillitsemiseen kun käyttää vaan toisessa sieraimessa. Sitten kun on terve ja hengitys kulkee taas normaalisti, ei haittaa yhtään se lopetuksen jälkeinen tukkoisuus kun voi hengittää sillä sieraimella missä ei käyttänyt Otrivinia.
On muuten jännä, kun minä nimenomaan en halua käyttää suihkeita, mutta lääkäri määrää sitä silti joka ikinen kerta kun tarvitsen Acriseun, koska sitä ihan ehdottomasti tarvitaan lääkkeen tueksi eikä lääkkeestä ole hyötyä muuten.
Lääkäri ei määrää ja meteorologi ei lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nenäkannu sata kertaa parempi
Nenäkannun käyttö aiheuttaa kovan päänsäryn, onkohan käytön tekniikassa vikaa?
En ole aiemmin kuullut moisesta, ei sen kyllä kuuluisi aiheuttaa minkäänlaisia tuntemuksia. Eli on varmaan tekniikassa vikaa, tai niskat niin jumissa, että se hiukan hankala asento aiheuttaa päänsäryn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä riski jonkun nasolinin käytössä nyt sitten mielestäsi on että sitä pitää erikseen ruveta mutulla rajoittamaan?
Älä, minä innolla odotin kun tuo menee kokeilemaan pääseekö päihinsä noilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei määrää ja meteorologi ei lupaa.
Määrää. Reseptin kirjoittamista ja hoito-ohjetta kutsutaan lääkkeen määräämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli peruste?
Väärinkäytön riski. Myyvät yhdelle ihmiselle yhden suihkeen.
Mielestäni myös ikävää raahata kuumeiset köhivät ihmiset apteekkiin ostamaan kukin omaansa. Alaikäisten kohdalla minä maksisin silti.
Ap
Väärinkäytön riski? Jumankauta tätä hyysäyksen määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sitä tuolla teoreettisella perusteella pitäisi ruveta rajoittamaan? Ihme kontrollivaltio jossa asioita kontrolloidaan ihan varmuuden vuoksi. Jopa pelkkää vettä juomalla saa itsensä hengiltä, joten pitäisikö hanat määrätä vastaisuudessa sellaisiksi ettei niistä saa kuin pari litraa päivässä? Vesihän siis on oikeasti vaarallista liikaa juotuna.
Vierailija kirjoitti:
nenäkannu sata kertaa parempi
En tosin ole löytänyt mistään nenäkannuja joissa olisi suolavesi valmiiksi mukana, että olisi kätevä käyttää esim. bussimatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin paikkakunnilla on vain yksi apteekki ja seuraava on 20-30km:n päässä ja sielläkin voi olla vain yksi apteekki.
Ahaa, eli sä oot maalta. Oletko kuullut internetistä ja verkkoapteekeista?
On muitakin nenäsumutteita, jotka eivät aiheuta riippuvuutta. Olisit pyytänyt vaihtoehtoja. Esim. menthol-sumute, merisuolasumute jne.
Nenän saa auki nenäkannulla. Sillä huuhtoo todella kätevästi myös sivuontelotulehduksen räippeet pois.
Nasolin on ainut tuote jota älysit pyytää koska olet mainonnan uhri ja tollero.
Ei siitä nenäkannun käytöstä mitään apua ole jos sieraimet on ihan tukossa. Ihmisillä on katsos rakenteellisia eroavaisuuksia, ja joillakin sieraimet menee täysin tukkoon. Suolavesi ei edes mene sisään, tajuatko tollero?
Tämä. Minulla on kaiketi rakenteellista vikaa tai polyyppeja, koska toinen sierain on todella usein niin paljon tukossa, ettei ole kyse vain nenän luonnollisesta vaihtelusta. Flunssassa turpoaa niin umpeen, ettei niistämällä tule räkää ulos, eikä nenäkannun vesi mene läpi ollenkaan. Pakko on jotain avaavaa suihketta käyttää, mutta pyrin lopettamaan kyllä jo parin päivän kuluessa, koska niihin jää niin herkästi koukkuun.
Viisitoista vuotta putkeen avaavia suihkeita käyttäneenä tiedän kyllä mitä se on ja pyrin välttelemään kaikin keinoin avaavien suihkeuden käyttöä juurikin menthol-sumutteen, merisuolasuihkeen ja nenäkannun käytöllä, mutta kun on oikein paha nuha, mikään näistä ei auta. Merisuolasuihke on ihan jokapäiväisessä käytössä muutenkin että saisin edes auttavasti henkeä yöllä.
Pikkulenssuissa tai flunssasta toipuessa nenäkannu on oikein hyvä, mutta kun se suolavesi on jäänyt useamman kerran poskionteloon jumiin sen takia ettei kulje läpi ja aiheuttanut poskiontelontulehduksen ja kamalan päänsäryn, niin kyllä sitä mieluummin Nasoliniin, Vicksiin tai Otriviniin tarttuu tarvittaessa. Mutta vain ihan pakon edessä.
Vierailija kirjoitti:
Osta hyvä ihminen ne eri apteekeista. Miksi juuri 4 ? Kaikille omansa, vai ? Voivat varmasti ostaa ne itsekin. Jokainen omansa.
Kaikki eivät asu paikassa, jossa on valinnanvaraa apteekeista. Lisäksi on idioottimaista, jos kaikkien pitää lähteä levittämään flunssaansa muihin ihmisiin. Laittaisitko itse pienen flunssaisen lapsen hakemaan itse omat lääkkeensä, ehkä jopa matkustamaan bussilla sinne lähimpään apteekkiin. Pääsisit sitten valittamaan bussissa pärskivästä lapsesta, olisko hyvä?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sitä tuolla teoreettisella perusteella pitäisi ruveta rajoittamaan? Ihme kontrollivaltio jossa asioita kontrolloidaan ihan varmuuden vuoksi. Jopa pelkkää vettä juomalla saa itsensä hengiltä, joten pitäisikö hanat määrätä vastaisuudessa sellaisiksi ettei niistä saa kuin pari litraa päivässä? Vesihän siis on oikeasti vaarallista liikaa juotuna.
Kai rajoittaminen tulee halvemmaksi kuin nenäongelmaisten lääkärikäynnit. Vaupauksia haluavat saavat ne vastuut sitten samalla. Ei voi olla niin, että muut maksavat ja itse saavat vain aiheuttaa kuluja hölmöilyillään.
Mieti, kun raukat joutuvat mennä lääkäriin apteekissa myytävän lääkkeen takia. Siitä vasta haloo nousee, että miten tälläista voi myydä?!
Nuo lääkkeiden oston rajoitukset on kyllä oikeasti ihan naurettavia kun ne on niin helposti kierrettävissä. Minä asun kaukana maaseudulla, ekkä meillä ole edes sitä yhtä apteekkia. Käyn viikottain kuitenkin kaupungissa marketeilla ostoksilla ja siellä on kadun toisella puolella Prisma ja toisella puolella Citymarket ja molempien yhteydessä on apteekit. Ei ole kovin suuri vaiva käydä samalla reissulla molemmissa apteekeissa hakemassa Burana-paketit, mutta idioottimaista että niitä ei voi ostaa yhdestä paikasta.
Muistan kun kävin kerran ostamassa kolme pakettia ibuprofeenia. Se vasta oli taistelun takana. Piti vääntää rautalangasta että meillä on tässä samaan aikaan kaksi kovista menkkakivuista kärsivää ja yksi lääkäriaikaa odottava jolla on perkeleellinen hammassärky.