Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekki ei suostunut myymään mulle neljää Nasolin-nenäsuihketta

Vierailija
05.10.2026 |

Perheessä on 4 flunssaista ihmistä ja jokaiselle olisin ostanut oman. 

Ei onnistunut! 

Mielestäni yhteiskäyttöinen yksi ainoa suihke on ällö, vaikka tauti olis sama. 

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä joka flunssassa tarvi. Tietenkään.

:D

Miksi ei?

Vierailija
22/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämäni olen pärjännyt ilman nenäsuihketta.

Nenäkannua joskus käyttänyt. Muuten olen niistämällä tai höyryhengityksellä tyhjentänyt omani ja lasteni nenät. En myöskään ymmärrä näitä yskänlääkkeen, flunssajuomien käyttäjiä. Tee/mehu ajaa ihan saman asian, ja veden runsas nauttiminen. Ja nämä ohjeet tullut lääkäriltäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleen hakea loppuja toisista apteekeista, kyseinen "rohto" on presepti vapaa tuote.

Vierailija
24/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta ne suihkeet eri apteekeista.

Monet käyttävät liikaa sumutteita, siksi rajoite.

Tietenkään ette käytä yhteistä.

Ja mikä riski jonkun nasolinin käytössä nyt sitten mielestäsi on että sitä pitää erikseen ruveta mutulla rajoittamaan?

Tuskin tuo huumaavaa ainetta ainakaan on jos sitä saa ilman reseptiä. 

Vierailija
25/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja addiktit eivät jaksa käydä eri apteekeissa ostamassa erikseen, vain flunssaiset jaksavat🤧

Vierailija
26/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut monta vastaavaa kertapakkauksin myytävää lääkettä sanomalla, että vien toisen mökille tai toiselle henkilölle. Lisäksi, miksi lapset pitäisi totuttaa Nasoliniin? Parempi olisi opetella kunnon niistämistekniikka. Jos on isommista lapsista kyse, he varmaan osannevat jo itse käydä apteekkiostoksillakin.

Miten muuten lienee apteekkiostokset alaikäisellä? Myykö apteekki edes mitään lääkkeitä alle 18-vuotiaalle.

Vierailija
27/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä v.tun ongelma se muille on :D

Vierailija
28/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että tullaan itkemään apua, kun ei pysty lopettamaan käyttöä ja se on tietysti sen vika, joka myi ne.

Vierailija
29/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että tullaan itkemään apua, kun ei pysty lopettamaan käyttöä ja se on tietysti sen vika, joka myi ne.

Tapahtui: ei koskaan missään.

Vierailija
30/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkeen käyttö aiheuttaa helpostikin nenän pitkäaikaista tukkeutumista ja riippuvuutta suihkeista. Jos perheessä on yhtaikaa neljä nuhaista, niin tautihan on jo tarttunut kaikkiin, joten samaa suihketta voi käyttää, kunhan pyyhkii sen pinnan käytön jälkeen.

Minä käytän niin kauan kun lääkäreillä ei ole antaa muutakaan avaavaa suihketta.

Sama. Mulla on nenä allergioiden takia aina tukossa ja kortisonisuihke yksin ei auta. Sitten kun sain vielä  uniapneankin, ja mun olis yöllä saatava nenän kautta hengitettyä. Mieluummin riskeeraan nasolinin ylikäytön kuin pahan hengityskatkoksen. 

Vierailija
31/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hyvä ihminen ne eri apteekeista. Miksi juuri 4 ? Kaikille omansa, vai ? Voivat varmasti ostaa ne itsekin. Jokainen omansa. 

Vierailija
32/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis myös Nasolin sellaista avaavaa joka aiheuttaa riippuvuutta? Minä kun luulin, että Otrivin on pelkästään pahis. Aina oppii jotain uutta.

Mulla on aina pari pulloa Otrivinia valmiiksi kotona, ei tarvitse lähteä apteekkiin kun on akuutti räkätauti päällä. Auttaa todella paljon riippuvuuden hillitsemiseen kun käyttää vaan toisessa sieraimessa. Sitten kun on terve ja hengitys kulkee taas normaalisti, ei haittaa yhtään se lopetuksen jälkeinen tukkoisuus kun voi hengittää sillä sieraimella missä ei käyttänyt Otrivinia.

Vierailija
33/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin paikkakunnilla on vain yksi apteekki ja seuraava on 20-30km:n päässä ja sielläkin voi olla vain  yksi apteekki. 

Ahaa, eli sä oot maalta. Oletko kuullut internetistä ja verkkoapteekeista?

On muitakin nenäsumutteita, jotka eivät aiheuta riippuvuutta. Olisit pyytänyt vaihtoehtoja. Esim. menthol-sumute, merisuolasumute jne.

Nenän saa auki nenäkannulla. Sillä huuhtoo todella kätevästi myös sivuontelotulehduksen räippeet pois.

Nasolin on ainut tuote jota älysit pyytää koska olet mainonnan uhri ja tollero.

Vierailija
34/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä uniapneapotilailla auta se cpap-laitteen kautta tuleva kosteus? Mun miehellä oli ennen aina talvisin nenä tukossa kuivan huoneilman takia, mutta kun sai cpap-laitteen jossa on vesisäiliö niin ei ole nenä enää yhtään tukossa muuten kuin pahimmassa flunssassa.

Vierailija
35/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa holhoamista täysin typerässä asiassa. Ihmisten elämän vaikeuttamista ja aivan kuin ketään liikuttaisi pätkääkään, jos joku 1/500 000 käyttää liian paljon nenäsumutteita. 

Samaan aikaan porukka vetää peukkua lasten leikkipuistossa ja tuhannet ajavat autojen seassa ilman kypärää mopon vauhtia kulkeville skuuteilla ja täyttävät päivystyksiä. Moni oikeasti vaarallinen asia on Suomessa sallittua eikä kuolonuhritkaan kiinnosta ketään. 

Vierailija
36/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vaikeuksia saada 8 kappaletta kyypakkauksia, piti allekirjoittaa lappu jossa selitän että mihin tarkoitukseen.

Vierailija
37/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin aikoinaan pitkäaikaissairasta henkilöä ja olin täysin ylikuormittunut. Päätin ostaa apteekista kaksi Buranaa ettei tarvi niitäkin aina muistella. Tarkoitus ei ollut, että ne syötäisiin yhdellä kertaa. En muistuta edes kaukaisesti lääkeaineiden väärinkäyttäjää. En tahtonut millään uskoa, kun sanottiin, että saan ostaa vain yhden Buranan. Ensin vähän naureskelin, mutta sinne  jäi toinen paketti apteekkiin.

Vierailija
38/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä joka flunssassa käyttää. 

Mitä ihmettä. Nasolin on pelastanut meillä varmasti yli sata flunssayötä, jolloin räkä muuten tukkisi nenän ja tekisi nukkumisesta vaikeaa. Joka ikisessä flunssassa käytän, ja tarjoan myös lapsille. Kun lapset on jo pienenä oppineet että nasolin helpottaa, on voitu sanoa hyvästit öisille valvomisille niin aikuisten kuin lasten flunssan vuoksi. Ja joka tapauksessa kyse on flunssassa yleensä noin 3-4 päivästä jolloin nasolinia edes tarvitaan, joten miksi ihmeessä kärsiä. 

Vierailija
39/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa holhoamista täysin typerässä asiassa. Ihmisten elämän vaikeuttamista ja aivan kuin ketään liikuttaisi pätkääkään, jos joku 1/500 000 käyttää liian paljon nenäsumutteita. 

Samaan aikaan porukka vetää peukkua lasten leikkipuistossa ja tuhannet ajavat autojen seassa ilman kypärää mopon vauhtia kulkeville skuuteilla ja täyttävät päivystyksiä. Moni oikeasti vaarallinen asia on Suomessa sallittua eikä kuolonuhritkaan kiinnosta ketään. 

No sen takia täällä juuri yritetään tehdä asioille jotain. Monissa maissa tosiaankaan ei. Enkä sitä sano, että flunssaiselle nenäsumutteiden kieltäminen on nyt se paras juttu.

Ihan hyvin voidaan ne skuutit myös kieltää. Yksi asia kerrallaan.

Vierailija
40/102 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin paikkakunnilla on vain yksi apteekki ja seuraava on 20-30km:n päässä ja sielläkin voi olla vain  yksi apteekki. 

Ahaa, eli sä oot maalta. Oletko kuullut internetistä ja verkkoapteekeista?

On muitakin nenäsumutteita, jotka eivät aiheuta riippuvuutta. Olisit pyytänyt vaihtoehtoja. Esim. menthol-sumute, merisuolasumute jne.

Nenän saa auki nenäkannulla. Sillä huuhtoo todella kätevästi myös sivuontelotulehduksen räippeet pois.

Nasolin on ainut tuote jota älysit pyytää koska olet mainonnan uhri ja tollero.

Ei siitä nenäkannun käytöstä mitään apua ole jos sieraimet on ihan tukossa. Ihmisillä on katsos rakenteellisia eroavaisuuksia, ja joillakin sieraimet menee täysin tukkoon. Suolavesi ei edes mene sisään, tajuatko tollero?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme