Miten Kela tietää kaikki pankkitilini?
Jos on vaikka tilit Nordeassa, op: ssa, Revolutissa ja Norwegianissa? Kolme maata
Kommentit (92)
Mun täti on ns. sossu/kelatäti joten tiedän kanssa näistä vähän, kyllä hyvin todennäköisesti jossain kohtaa tulee selville ne sun ulkomaantilit. Tai riippuu mitä tukia haet ja saat, jos ei oo tarve tt-tuelle (ja lähettää joka kk niitä tiliotteita) nii et välttämättä jää kiinni. Mut kannattaako tuo, voi olla iso maksu myöhemmin
KELAtädillä on salaisen agentin koulutus.
Lupa metsästää tilisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tiedäkään, ellet itse ilmoita niitä.,
Miksi ilmoittaisin Latviassa ja Norjassa (Revolut ja Norwegian) tilit heille? Annan tyhjän op: n tiedot
Perustuuko systeemi tosiaan luottamukseen??
Miksi et ilmoittaisi?
Toi Supergirl on kyl rasauttava mut samaan aikaan jotenkin sykkii.
Tarkoitit varmaan että *tekosyy laiskottelullesi ja paskuudellesi?
Vierailija kirjoitti:
Mun täti on ns. sossu/kelatäti joten tiedän kanssa näistä vähän, kyllä hyvin todennäköisesti jossain kohtaa tulee selville ne sun ulkomaantilit. Tai riippuu mitä tukia haet ja saat, jos ei oo tarve tt-tuelle (ja lähettää joka kk niitä tiliotteita) nii et välttämättä jää kiinni. Mut kannattaako tuo, voi olla iso maksu myöhemmin
Autoeroottiseksi tylpistyvä Kiima
Vierailija kirjoitti:
Takaporttien kautta on paljastunut jo paljon kela-tukien väärinkäytöksiä ja jopa 20 vuoden takaisia väärin perustein annettuja tukia tullaan perimään takaisin järkyttävien korkojen kera. Mistä tiedän? Tiedänpähän vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa puhut paskaa. Pankeilla on tiedonantovelvollisuus viranomaisille tietyissä asioissa.
On. Mutta kela ei automaattisesti tutki jokaisen asiakkaansa tilannetta, vain tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuta vaan jos totuus tekee kipeetä, mutta faktaa puhuin. Jos tosiaan joudut joskus toimeentulotuelle niin kela vaatii ihan jokaisen tilin, joudun itekin laittaan joka kuukausi mun s-bonuskortin tilistä kuvan, vaikka se ei oo edes pankkitili. Eli kai tuo toimii hetken jos oot töissä mutta jos joudut työttömäks kela laskee jokaisen rahan ja päättelee joskus melko mielivaltaisesti kuinka pitkään aikaan et saa tukia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa puhut paskaa. Pankeilla on tiedonantovelvollisuus viranomaisille tietyissä asioissa.
Vain jos epäillään rikoksesta, ei niitä tietoja saa noin vain hankkia.
No Kela saa nuo tiedot.
Kela voi pyytää lisätietoja pankeilta, jos herää epäily väärinkäytöksestä.
Et voi varastaa edes sähköä nykypäivänä sähköverkosta helpolla ohi mittarien koska sähköä varastava nollakulutusliittymä on mitattavissa toissijaisin keinoin ja ne keinot kehittyvät kun tietotekniikka kehittyy.
Miksi kelaa ei kiinnosta montako pankkitiliä minulla on?
Koska laki pankki- ja maksutilien valvontajärjestelmästä (571/2019) tuli virallisesti voimaan 1. toukokuuta 2019.
Finlex.fi
Viranomaiset myös ajavat ristiin aineistojaan, esim. KELA, Verottaja sekä DVV.
Ap ei kestä totuutta :D no live like u do, joskus voi olla maksu edessä kuten takaisinperintä mutta parempi se on elää fantasiassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Kela saa nuo tiedot.
Ei saa ilman rikosepäilyä, mutta Kela pyytää asiakkaaltaan selvityksen ja tuet ovat jumissa kunnes selvitys on tehty. Siinä ei mikään venkoilu auta, vaan tiliotteet on toimitettava Kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kelaa ei kiinnosta montako pankkitiliä minulla on?
Riippuu mitä tukia haet, eikö se oo jo selvä? Ei ne kaikki toimi todellakaan samalla tavalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipäs, saavat tilitiedot pankeista jos ihminen saa toimeentulotukea, eli tuossa asiassa köyhä rinnastetaan rikolliseen Suomessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Kela saa nuo tiedot.
Ei saa ilman rikosepäilyä, mutta Kela pyytää asiakkaaltaan selvityksen ja tuet ovat jumissa kunnes selvitys on tehty. Siinä ei mikään venkoilu auta, vaan tiliotteet on toimitettava Kelalle.
Kyllä saavat, pelkkä tuen väärinkäyttöepäily mahdollistaa Kelalle tuon.
Kyllä kaveri ainakin sai evätyn etuuspäätöksen, sillä hänellä oli OP:ssä tili johon oli tullut siirtoja ja vaikka sulkikin sen siirtojen tultua. En tiedä ulkomaalaisten tilien tilitapahtumista, mutta saattava tiedopyynnön kautta tietää, että henkilöllä on tili johonkin Eurooppalaiseen pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tiedä, jollet kerro tai herätä niin suurta epäilyä että tekevät tietopyynnön. He eivät tee sitä herkästi.
Tekevät se automaattisesti ja pyytävät tilitiedot sitten asiakkaalta. Asiakas voi kuitenkin valtuuttaa Kelan katsomaan tilitedot suoraan pankin järjestelmistä, niin välttyy tilioterumbalta. Tietystikään huijarit eivät tähän suostu.
Toi Supergirl on kyl rasauttava mut samaan aikaan jotenkin sykkii.