Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Kela tietää kaikki pankkitilini?

Vierailija
04.10.2026 |

Jos on vaikka tilit Nordeassa, op: ssa, Revolutissa ja Norwegianissa? Kolme maata

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedäkään, ellet itse ilmoita niitä.,

No itse asiassa puhut paskaa. Pankeilla on tiedonantovelvollisuus viranomaisille tietyissä asioissa.

Vain jos epäillään rikoksesta, ei niitä tietoja saa noin vain hankkia.

No Kela saa nuo tiedot.

Niin saa, jos epäillään petoksesta tai muusta rikoksesta, muuten vaan ei pääse tietoja katsomaan.

Pankeilla on lakisääteinen velvollisuus luovuttaa tietoja Kelalle etuuksien ratkaisemista ja väärinkäytösten selvittämistä varten.

Ihan sama mitä väität, mutta Kela ei niihin tietoihin  pääse ilman epäillystä rikoksesta.

Ihan laki näin väittää, älykääpiö.

Vierailija
82/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä minun tiliä Ruotsissa. Mulla on Ruotsissa paljon rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli näkeekö kela 

-a pankit ja mikäli näkee, niin näkeekö saldot kyseisten pankkien tileiltä

-b mitkä pankit

-c vai onko kaikki on asiakkaan oman idioottikäyttäytymisen seurausta, eli esim. tilisiirto päätililtä jollekin muulle        tilille 

Vierailija
84/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaveri ainakin sai evätyn etuuspäätöksen, sillä hänellä oli OP:ssä tili johon oli tullut siirtoja ja vaikka sulkikin sen siirtojen tultua. En tiedä ulkomaalaisten tilien tilitapahtumista, mutta saattava tiedopyynnön kautta tietää, että henkilöllä on tili johonkin Eurooppalaiseen pankkiin.

Eli valehteliko kaveri, etenkin, kun oli suu vaahdossa tästä tapauksesta vai onko täällä vain kiva alapeukutella.

Vierailija
85/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa puhut paskaa. Pankeilla on tiedonantovelvollisuus viranomaisille tietyissä asioissa.

No Kela saa nuo tiedot.

Niin saa, jos epäillään petoksesta tai muusta rikoksesta, muuten vaan ei pääse tietoja katsomaan.

Pankeilla on lakisääteinen velvollisuus luovuttaa tietoja Kelalle etuuksien ratkaisemista ja väärinkäytösten selvittämistä varten.

Ei ulkomaisilla pankeilla ole mitään velvollisuutta, umpihölmö ajatuskin.. Jos ap ei itse kerro, eivät mistään saa tietää.

Vierailija
86/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli näkeekö kela 

-a pankit ja mikäli näkee, niin näkeekö saldot kyseisten pankkien tileiltä

-b mitkä pankit

-c vai onko kaikki on asiakkaan oman idioottikäyttäytymisen seurausta, eli esim. tilisiirto päätililtä jollekin muulle        tilille 

Eihän ne tietenkään näe ilman että on epäilystä ilmassa, tuensaaja itse sen aiheuttaa jos vaikkapa vain elää epäuskottavasti, kuten vuokra ei mahdu normeihin mutta silti jää rahaa ulkomaanmatkoille.  Tietopyynnöllä saavat tiedot, ja osana on sekin että onko hyväksynyt tietopyyntövaltuutuksen. 

Vierailija
87/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat alapeukuttaa niillä seitsemällä näytölläs ja kieltää tosiasiat mutta turha odottaa neuvoja enää, vaikka tää tais ollakin turha provo

Vierailija
88/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Kela saa nuo tiedot.

Ei ulkomaisilla pankeilla ole mitään velvollisuutta, umpihölmö ajatuskin.. Jos ap ei itse kerro, eivät mistään saa tietää.

2. Sinulla on ehdoton velvollisuus ilmoittaa ulkomaiset tilit

Vaikka Kela ei näe ulkomaisia tilejä suoraan nappia painamalla, laki velvoittaa sinua ilmoittamaan ne. [1]

Kaikki tilit on ilmoitettava: Jos haet etuuksia, joissa varallisuus vaikuttaa tukeen (kuten toimeentulotuki), sinun on lain mukaan toimitettava viralliset tiliotteet kaikista kotimaisista ja ulkomaisista tileistäsi. [1, 2]

Kiinnijäämisen riski: Verohallinto saa kansainvälisen automaattisen tietojenvaihdon (kuten CRS- ja FATCA-sopimusten) kautta tiedot suomalaisten ulkomaisista pankkitileistä, säästöistä ja koroista. Jos Kelalle herää epäilys väärinkäytöksestä, se voi pyytää virka-apua ja selvittää tilitietoja Verohallinnon tai muiden viranomaistietojen kautta. [1]

Seuraukset: Jos jätät ulkomaisen tilin ilmoittamatta ja asia tulee ilmi, kyseessä on etuuden väärinkäytös (lievimmillään tukien takaisinperintä, vakavimmissa tapauksissa petossyyte). [1, 2]

Vierailija
89/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verottaja näkee saamasi korot ja ne ovat silloin Kelankin tiedossa. Odottele rauhassa. Kelalla on kaikki maailman aika kanssasi.

Vierailija
90/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Kela saa nuo tiedot.

Vaikka Kela ei näe ulkomaisia tilejä suoraan nappia painamalla, laki velvoittaa sinua ilmoittamaan ne. [1]

Kaikki tilit on ilmoitettava: Jos haet etuuksia, joissa varallisuus vaikuttaa tukeen (kuten toimeentulotuki), sinun on lain mukaan toimitettava viralliset tiliotteet kaikista kotimaisista ja ulkomaisista tileistäsi. [1, 2]

Kiinnijäämisen riski: Verohallinto saa kansainvälisen automaattisen tietojenvaihdon (kuten CRS- ja FATCA-sopimusten) kautta tiedot suomalaisten ulkomaisista pankkitileistä, säästöistä ja koroista. Jos Kelalle herää epäilys väärinkäytöksestä, se voi pyytää virka-apua ja selvittää tilitietoja Verohallinnon tai muiden viranomaistietojen kautta. [1]

Seuraukset: Jos jätät ulkomaisen tilin ilmoittamatta ja asia tulee ilmi, kyseessä on etuuden väärinkäytös (lievimmillään tukien takaisinperintä, vakavimmissa tapauksissa petossyyte). [1, 2]

Ei ole väärinkäytös, jos tileillä ei ole mitään eikä ole ollutkaan mitään tilitapahtumia. Mikä rikos on tapahtunut mikäli olet jättänyt kelalle ilmoittamatta tyhjän tilin tai kryptolompakon. Eri asia, jos noissa tileissä on maksuliikennettä.

Vierailija
91/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verottaja näkee saamasi korot ja ne ovat silloin Kelankin tiedossa. Odottele rauhassa. Kelalla on kaikki maailman aika kanssasi.

Höpö höpö. Ruotsin pankkiasiat hoidetaan aina käteisellä samalla kun käväisee risteilyllä.

Vierailija
92/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Kela saa nuo tiedot.

Ei ole väärinkäytös, jos tileillä ei ole mitään eikä ole ollutkaan mitään tilitapahtumia. Mikä rikos on tapahtunut mikäli olet jättänyt kelalle ilmoittamatta tyhjän tilin tai kryptolompakon. Eri asia, jos noissa tileissä on maksuliikennettä.

Lisätään, että tietyillä mailla on velvollisuus ilmoittaa veronviranomaisille mikäli tileillä on tapahtunut maksuliikennettä tai voitto-osuuksien nostoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän