Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Kela tietää kaikki pankkitilini?

Vierailija
04.10.2026 |

Jos on vaikka tilit Nordeassa, op: ssa, Revolutissa ja Norwegianissa? Kolme maata

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedäkään, ellet itse ilmoita niitä.,

No itse asiassa puhut paskaa. Pankeilla on tiedonantovelvollisuus viranomaisille tietyissä asioissa.

Myös ulkomaisilla pankeilla? 

Vähän epäilen että ei ole

Euroopassa toimivilla pankeilla on tiedonantovelvollisuus. Eivät ne saa valehdella, ettei ihmisellä ole tiliä heillä. Edes Sveitsissä ei enää ole pankkisalaisuutta. Ulkomaalaisen pankin käyttö voi toimia salassa, kunhan rahaa hakee ja vie vain käteisenä tai bulvaanin kautta. Suomesta tehdyt tilisiirrot näkyvät tullissa. Tekoäly pystyy profiloimaan mahdollisia väärinkäyttäjiä.

Mitä sössötät ihmiset matkustaa ja muuttaa ja kaikki käy ostoksilla jos on rahaa. Euroopan unioni ei ole mikään Stalinin ajan kyttäysorjuus. 

Kyllä se on. Kontrolli ainoastaan tiukkenee ja vapaus vähenee.

Vierailija
42/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa puhut paskaa. Pankeilla on tiedonantovelvollisuus viranomaisille tietyissä asioissa.

Vtun tyhmä! Ne kuuluu eu:n alle eli samat direktiivit voimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän epäilen että ei ole

Euroopassa toimivilla pankeilla on tiedonantovelvollisuus. Eivät ne saa valehdella, ettei ihmisellä ole tiliä heillä. Edes Sveitsissä ei enää ole pankkisalaisuutta. Ulkomaalaisen pankin käyttö voi toimia salassa, kunhan rahaa hakee ja vie vain käteisenä tai bulvaanin kautta. Suomesta tehdyt tilisiirrot näkyvät tullissa. Tekoäly pystyy profiloimaan mahdollisia väärinkäyttäjiä.

Mitä sössötät ihmiset matkustaa ja muuttaa ja kaikki käy ostoksilla jos on rahaa. Euroopan unioni ei ole mikään Stalinin ajan kyttäysorjuus. 

Kyllä se on. Kontrolli ainoastaan tiukkenee ja vapaus vähenee.

Hyvä! Rotat kuriin ja tämä tiukkeneminen on puhtaasti näiden tukiloisten syytä! 

Vierailija
44/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain jos epäillään rikoksesta, ei niitä tietoja saa noin vain hankkia.

No Kela saa nuo tiedot.

Niin saa, jos epäillään petoksesta tai muusta rikoksesta, muuten vaan ei pääse tietoja katsomaan.

Pankeilla on lakisääteinen velvollisuus luovuttaa tietoja Kelalle etuuksien ratkaisemista ja väärinkäytösten selvittämistä varten.

Juu, mutta tekeekö Kela rutiininomaisen tietopyynnön kaikille pankeille, kaikista edunsaajistaan? Sehän tässä on kysymys.

Nykyisenä tietoteknisenä aikana ei kyllä olisi teknisesti mitenkään vaikea toteuttaa.

Vierailija
45/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Kelan ihmiset ovat paljon älykkäämpiä kuin sinä.

Taitavat olla peräti merkonomeja. Huh!

Vierailija
46/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Kela saa nuo tiedot.

Niin saa, jos epäillään petoksesta tai muusta rikoksesta, muuten vaan ei pääse tietoja katsomaan.

Pankeilla on lakisääteinen velvollisuus luovuttaa tietoja Kelalle etuuksien ratkaisemista ja väärinkäytösten selvittämistä varten.

Juu, mutta tekeekö Kela rutiininomaisen tietopyynnön kaikille pankeille, kaikista edunsaajistaan? Sehän tässä on kysymys.

Nykyisenä tietoteknisenä aikana ei kyllä olisi teknisesti mitenkään vaikea toteuttaa.

Botit keskustelevat 24/7. Ei Suomi mikään ainutlaatuinen kyttääjä ole, vaan samalla tavalla ihmisten asiat nuuskitaan muuallakin.

Vierailija
47/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Kela saa nuo tiedot.

Niin, en nyt muista saiko Kela oikeudet Tilirekisteriin. Sieltähän ne selviäisi.

Vierailija
48/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vtun tyhmä! Ne kuuluu eu:n alle eli samat direktiivit voimassa.

On muutakin maailmaa kuin EU.

Vierailija
49/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Kela saa nuo tiedot.

Niin, en nyt muista saiko Kela oikeudet Tilirekisteriin. Sieltähän ne selviäisi.

onko kelalla oikeus kysyä tilien omistamisesta pankeilta?

Kyllä, Kelalla on oikeus saada tieto asiakkaan olemassa olevista pankkitileistä silloin, kun henkilö hakee tiettyjä etuuksia (kuten toimeentulotukea tai asumistukea). Hallituksen tekemien lakimuutosten myötä Kelan tiedonsaantioikeuksia on laajennettu niin, että Kela saa automaattisesti tiedon pankkitilien olemassaolosta ja niiden määristä Tullin ylläpitämän pankki- ja maksutilien valvontajärjestelmän (PMJ) kautta. [1, 2, 3]

Vierailija
50/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Kela saa nuo tiedot.

ei niiden TARVITSE tehdä KAIKISTA edunsaajistaan... riittää että tekee NIISTÄ EDUNSAAJISTA jotka saavat niitä tukia joihin omaisuus ja rahat vaikuttavat. 

Vierailija
51/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012056083.html

Onko tää tullut jo voimaan (että Kela pääsee katsomaan asumistuen ja toimeentulotuen hakijan tilitietoja) vai onko vielä harkinnassa vaan?

Vierailija
52/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD on mun supervoima. Mikä sun?

Vierailija
53/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012056083.html

Onko tää tullut jo voimaan (että Kela pääsee katsomaan asumistuen ja toimeentulotuen hakijan tilitietoja) vai onko vielä harkinnassa vaan?

Tuli voimaan 1.9.2026

Vierailija
54/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripuli paskat

Vierailija
55/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ripuli paskat

Mun autismin kirjo

Vierailija
56/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ripuli paskat

Mun autismin kirjo

Kun yrittää pierasta niin lurahtaa vähän kusta housuun

Vierailija
57/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä, jollet kerro tai herätä niin suurta epäilyä että tekevät tietopyynnön. He eivät tee sitä herkästi.

Vierailija
58/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ripuli paskat

Mun autismin kirjo

Kun yrittää pierasta niin lurahtaa vähän kusta housuun

Jumalan kultainen rectum

Vierailija
59/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedä, jollet kerro tai herätä niin suurta epäilyä että tekevät tietopyynnön. He eivät tee sitä herkästi.

Pystyn kuulemaan pimeessä

Vierailija
60/92 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ilmoittaisin Latviassa ja Norjassa (Revolut ja Norwegian) tilit heille? Annan tyhjän op: n tiedot

Perustuuko systeemi tosiaan luottamukseen?? 

Miksi et ilmoittaisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi