Mitä tekisitte: Jos teille palautettaisiin lahja, että en tykkää tästä
vaan haluan sellaisen toisenlaisen lahjan tilalle, miten suhtautuisitte?
Minun on vaikea ymmärtää, että ei oteta lahjaa vastaan (ei ole kyse häälahjasta) vaan heti sanotaan että ei kelpaa. Tulee sellainen olo, että tuolle kannata mitään ostaa olkoon ilman. Itse olen tottunut, että lahja on lahja tykkään siitä kuinka paljon tai en, en kehtaisi sanoa noin saati palauttaa....
Kommentit (23)
Minusta on moukkamaista antaa " ei niin läheiselle" ihmiselle lahjaksi kaulakoru, varsinkin hintaluokkaa 300 euroa.
Joku kaulakoru on kyllä niin henkilökohtainen juttu, että sitä ei kyllä pidä, ellei tykkää siitä. Minusta on vaan fiksua palauttaa lahja, ettei rahat mene hukkaan. Lahjan antaja voi palauttaa lahjan liikkeeseen tai ottaa sen itselleen tai vaihtaa sen mieleisekseen, ellei sitten halua vaihtaa sitä sellaiseksi, josta lahjan saaja tykkää.
Moukkamaista olisi ottaa kallis koru vastaan ja unohtaa se laatikon pohjalle syystä että ei tykkää siitä. Mieluummin sanon kyllä suoraan, ettei koru sattunut olemaan mieleinen. Sanoahan voi nätisti, sillä tavalla, ettei lahjan antajan tarvitse loukkaantua, vai mitä?
Moka lahjansaajalta, MUTTA koska lahja on suhteellisen hintava, ehkäpä saaja ajatteli käytännöllisesti, että mielummin sanoo totuuden, kuin jättää noin kalliin korun käyttämättä lojumaan kaapin perälle tai myy sen eteenpäin.
Sun sijassa vaihtaisin korun lahjansaajan toiveen mukaiseksi.
Keneltäkään muulta en. Ko. henkilö käyttäytyy huonosti.
Minäkään en hankkisi mitään tilalle.
Tai ylipäätään pyytää tilalle jotain.
Olisi sitten kertonu totiveistaan enne juhlia eikä vasta juhlissa kun lahjat o ostettu..
toisen surkeille käytöstavoille enkä todellakaan ostaisi mitään muuta.
ei kamalan hyvin tunne. Mä olen saanut anopilta lukuisia koruja, joita en koskaan käytä ja harmittaa kun laatikon pohjalla makaa satojen eurojen arvosta Kalevala-koruja... En silti ole kehdannut ehdottaa vaihtamista, mutta onko sekään niin fiksua, en tiedä.
Mitäs jos antaisitte tälle ihmiselle kuitin ja kehottaisitte vaihtamaan korun mieleisekseen. Eikö lahjan tarkoitus ole kuitenkin ilahduttaa?
Moukkamaista valittaa lahjasta, saati sittten vaatia kalliimpaa tilalle!
en ymmärrä noin tökeröä lahjan saajaa.
saa itseänsä syyttä.
Itse olen tosi tarkka mitä kotiini otan vastaan ja sen vuoksi ilmoitankin hyvissä ajoin mitä haluan ja se on toiminut viimeiset 15vuotta.
Harmittaisi muuten rahan hukkaan meno ja mies huomaisi kuitenkin etten tykkää.
Alkaa tuntua siltä, että ko ihmiselle en osta enää koskaan lahjaa... se mitä itse pyysi on vieläkin kalliimpi =(
ap.
tunnemme, mutta siinä se. On setäni kanssa naimisissa.
Lahjan saajalla ei ole kaikki kotona. Säälittää lähinnä. Älä ota siitä itseesi, mutta ota opiksesi.
jos joku kauhistelee tuota hintaa =)
Itse toivoin joskus polkupyörää lahjaksi. En niin että yksi henkilö sen ostaisi vaan että saisin lahjakortteja tiettyyn liikkeeseen ja voisin itse laitaa lisää jos tarvii.
Ja suurin osa lahjanantajista tekikin niin, sain lahjakortteja. Mutta mummoni ja enoni olivat päättäneet ostaa minulle pyörän, tykkäsin tai en. Toivat sen sitten juhlapäivänä, en oikein tiennyt mitä sanoa. Pyörä oli kamala, huono ajaa, ei yhtään sellainen kuin olisin halunnut. En viitsinyt enää alkaa valittamaan, pyörä oli jo tuotu ja sille ei voinut enää mitään.
Myöhemmin myin pyörän pois (sain siitä aika vähän) ja ostin omilla rahoillani sellaisen josta tykkään.
Sinun tapauksessasi kyse oli kuitenkin siitä että lahjan saaja ei ollut toivonut MITÄÄN, eli eri juttu on.
miten joku kehtaa vaikea uskoa tätä todeksi.
Pitäisikö kaikki lahjat ostaa avokaupalla ja sit laittaa kuitti mukaan ja sanoa käykää mulkkaamassa mieleiseenne