Mitä tekisitte: Jos teille palautettaisiin lahja, että en tykkää tästä
vaan haluan sellaisen toisenlaisen lahjan tilalle, miten suhtautuisitte?
Minun on vaikea ymmärtää, että ei oteta lahjaa vastaan (ei ole kyse häälahjasta) vaan heti sanotaan että ei kelpaa. Tulee sellainen olo, että tuolle kannata mitään ostaa olkoon ilman. Itse olen tottunut, että lahja on lahja tykkään siitä kuinka paljon tai en, en kehtaisi sanoa noin saati palauttaa....
Kommentit (23)
Jos lahja jää laatikkoon käyttämättä, se on sitten niin.
Mutta sitä ei voi palautta antajalle, ja pyytää jotain kuittia tms. lahjakorttia.
Jos kivi on väärä, saaja voi omalla kustannuksellaan vähin äänin vaihdattaa sen. jos on liian pihi siihen, jättää käyttämättä.
Moukkamaista olisi ottaa kallis koru vastaan ja unohtaa se laatikon pohjalle syystä että ei tykkää siitä. Mieluummin sanon kyllä suoraan, ettei koru sattunut olemaan mieleinen. Sanoahan voi nätisti, sillä tavalla, ettei lahjan antajan tarvitse loukkaantua, vai mitä?
[/quote]
Miteköhän saisit tuon sanottua olematta täysi tollö, ja kranttu.
Ainahan voit itse säilyttää korun ja anataa sen siiten vaikka omille lapsille kai kummilapislle sitten aikanaan.
aikoinaan kun menimme naimisiin, olimme laittaneet lahjalistalle tietyn aterinsetin, jota ihan todella toivoimme.
Miehen sukulaisilla oli ollut tapana kimpassa ostaa hopeiset romatiinkkatyylin aterimet kaikille serkuksille häälahjoiksi ja totesimme kyllä appivanhemmille, että
a. emme pidä hopea-aterimista
b. emme pidä romanttisesta tyylistä.
Silti sukulaisten piti toiveistamme huolimatta (huomatkaa, että listalla oli todella toivomamme aterinsetti - jopa edullisempi) hankkia juuri hopeinen romskuhörhelö aterinsetti nimenomaisista toiveistamme huolimatta. Siinäpä todella hyvää käytöstä ja henkilökohtainen lahja! Varsinainen toiveemme jäi saamatta. Näin siis 60+ ikäiset toimivat.
En edes tiedä missä ko. aterimet nyt ovat - kai jossain pölyyntymässä vaatekaapin perillä. Ainakaan niillä ei ole meille mitään arvoa.