Lajittele lääkkeiden metalliset läpipainopakkaukset metallijätteeseen. Teetkö näin?
Lääkkeiden läpipainopakkaukset
Lajittele kokonaan alumiiniset lääkkeiden läpipainopakkaukset metalliin. Jos olet epävarma pakkauksen materiaalista, tee rutistustesti. Rutista pakkausta ja jos se jää kasaan, lajittele metalliin. Jos pakkaus oikenee, lajittele muovipakkauksiin.
Kommentit (37)
Ei ole metalliroskista pihassa niin menee sekajätteeseen.
Ei mulle makseta palkkaa roskienlajittelusta.
En tee kaupanmyyjien töitäkään.
En. Ne, joilla ei ole parempaa tekemistä elämässään, harrastakoot roskien näpräämistä.
En ole tuommoiseen koskaan törmännytkään. Muovia ne ovat aina pääosin olleet, ja siinä toisella puolella vain ohut alumiini.
Vierailija kirjoitti:
Niissä on usein muovia seassa.
Muoviset laitetaan muoviin, mutta kokoalumiiniset metalliin.
Vierailija kirjoitti:
Hengitätkö kuitenkin ilman että joku maksaa siitä?
Vierailija kirjoitti:
En ole tuommoiseen koskaan törmännytkään. Muovia ne ovat aina pääosin olleet, ja siinä toisella puolella vain ohut alumiini.
Mulla on 6 eri lääkettä ja niistä kolme on juurikin kokonaan alumiinipakkauksessa. Käsittääkseni suojaa kosteudelta paremmin kuin muovipakkaus.
Missä lääkkeissä on kokonaan alumiininen pakkaus? Ei ole vielä omalle kohdalle sattunut.
Vierailija kirjoitti:
Maksa sitten enemmän sekajätteestä. Ihan oma valinta olla typerys.
Vierailija kirjoitti:
Missä lääkkeissä on kokonaan alumiininen pakkaus? Ei ole vielä omalle kohdalle sattunut.
Kolesteroli- ja diabeteslääkkeessä ainakin mulla.
Toinen puoli on muovia. Menee sekajätteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene, vaan oikeaoppisesti muoviin.
Kaikki lääkepakkaukset panen sekajätteisiin, koska naapuri käy muuten urkkimassa mitä lääkkeitä syön. Ei voi edes burana-pakkausta panna pahvikeräykseen, kun käy jo sanomassa kuhan noin paljon syö särkylääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene, vaan oikeaoppisesti muoviin.
Minä teen ohjeen mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa sitten enemmän sekajätteestä. Ihan oma valinta olla typerys.
+ jatkuvasti nousevina veroina tai kiristyvinä heikennyksinä etuuksiin, kun Suomi joutuu maksamaan korvauksia siitä, ettei kierrätystavoitteisiin päästä.
Teen niin ja kaikki mahdollinen kierrätän, myös purkkien kannet, foliopaperit jne. jo ympäristösyistä, sillä nyt on huutava pula teräksestä ja se maksaa maltaita, koska Ukrainan sota. Miten muuten tuotteiden hinnat pysyisi kurissa.
Teen näin. Myös kaikki rahkapurkkien alumiiniset kannet tms. Nyrkkisääntönä on, että muovia jos taivuttaa, se ei jää taivutusasentoon, vaan ponnahtaa takaisin. ALumiini sen sijaan painamisen jälkeen pitää muotonsa.