Neljä kuukautta ollut Ozempic käytössä painonpudotuksen tukena ja paino tippunut nyt 8kg lähtöpainosta
Lähtöpaino oli 121,7kg ja nyt vaaka näyttää 113,7kg
Alkuun 0,25mg annoksella ei ollut pahemmin mitään vaikutusta ja paino pääsi nousemaan parisen kiloa. Neljän viikon jälkeen uusi annostus oli 0,5mg ja vähitellen alkoi paino tippua ja ruokahalu vähentyä. Tulin myös helpommin täyteen. Paino pääsi kuitenkin taas vähän nousemaan ja Ozempicin teho ei tuntunut oikein riittävän. Tuolla annostuksella jatkoin tähän viikkoon saakka ja nyt tällä viikolla pistin 1mg.
Diabeteksesta huolimatta en saanut Ozempiciin Kela-korvausta vaan maksan itse kokonaan n.110€ neljän viikon satsista. Hinta on sama eri annoksilla. Toki ruokakulut ovat pienentyneet. Kela-korvausta en saa koska diabetekseni saatiin nopeasti ja helposti kuriin sillä, että otan Metforem 500mg kerran päivässä.
Tavoite olisi nyt ensimmäisenä päästä kaksinumeroiseen lukuun painon suhteen. Siitä sitten vähitellen varmaan johonkin 70 kiloon joka on mun pituiselle 168cm pitkälle vielä normaalipainon puolella. Ei tarvitse tulla tuosta soittamaan suuta, että liian korkea paino tuo 70kg. Onhan se nyt huomattavasti parempi kuin esim. nykyinen 113,5 tai mitä paino oli korkeimmillaan eli 125kg.
Eikä tässä nyt tietenkään pelkkä Ozempic riitä vaan on pitänyt tehdä muutoksia ruokavalioon ja liikkumiseen. Ozempic tulee painonpudotusta. Mitään vatsakipuja tms. ei ole tullut. Verenpaineen kanssa on ollut ongelmia koska se laski välillä liian alas, kun on migreenin estolääkkeenä verenpainelääke. On muillakin ollut ongelmia verenpaineen kanssa mitä luin Facen ryhmästä. On Ozempicin kanssa laskenut verenpaine ja kun on lopettanut Ozempicin niin verenpaine noussut reippaasti.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Pian tippuu myös hampaat, lääkkeen haitoista on varoiteltu.
Ozempic itsestään ei aiheuta hampaiden lähtemistä vaan mahdollisen pahoinvointi ja närästys voi tuhota hampaita, jos ei huolehdi hammashygieniasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva maksella läskien lääkkeet.
Onko sinulla muitakin vaikeuksia elämässä kuin luetun ymmärtäminen?
Vierailija kirjoitti:
Pian tippuu myös hampaat, lääkkeen haitoista on varoiteltu.
Myös suuri ylipaino tuo erinäisiä ongelmia. Ap:lla oletettavasti elintapojen seurauksena diabetes. Paljon muutakin voi tulla.
Minä ryhdyin yli 3 kuukautta sitten liikkumaan kohtuullisesti ja jätin roskaruoan pois kokonaan. Paljon kasviksia, kanaa, lihaa ja vähän täysjyväkauraa. Maitotuotteita käytän myös ja oliiviöljyä. Näin söin myös aiemmin, mutta elämän kriiseissä en jaksanut pitää itsestäni huolta ja söin epäterveellisesti. Nyt elämäntilanne on helpottanut, laihduin 15 kiloa. En punninnut itseäni kuin satunnaisesti, yllätyin kuinka nopeasti terveellinen, normaali ruoka vaikuttaa elimistössä. Olen lääkevastainen, mielestäni ihmisten ei pitäisi turvautua niin helposti keinotekoisiin tapoihin laihtua. Kokonaisvaltainen hyvinvointi pitäisi olla perusta, johon elämänmittainen kehon ja mielen terveys nojautuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä ryhdyin yli 3 kuukautta sitten liikkumaan kohtuullisesti ja jätin roskaruoan pois kokonaan. Paljon kasviksia, kanaa, lihaa ja vähän täysjyväkauraa. Maitotuotteita käytän myös ja oliiviöljyä. Näin söin myös aiemmin, mutta elämän kriiseissä en jaksanut pitää itsestäni huolta ja söin epäterveellisesti. Nyt elämäntilanne on helpottanut, laihduin 15 kiloa. En punninnut itseäni kuin satunnaisesti, yllätyin kuinka nopeasti terveellinen, normaali ruoka vaikuttaa elimistössä. Olen lääkevastainen, mielestäni ihmisten ei pitäisi turvautua niin helposti keinotekoisiin tapoihin laihtua. Kokonaisvaltainen hyvinvointi pitäisi olla perusta, johon elämänmittainen kehon ja mielen terveys nojautuu.
Vai niin. Mä olen ollut koko aikuisikäni ylipainoinen ja monesti yrittänyt pudottaa painoa. Nyt vasta 47-vuotiaana otin Ozempicin käyttöön. Ei voi sanoa, että olisin helposti turvautunut lääkkeisiin painonpudotuksessa. Mene muualle pätemään.
Ap
Mullakin käytössä ja nyt painan vähän alle 100 kg. Alkupainoa en tiedä. Tiukka ruokavalio on. Kyllä tässä työ täytyy itsei tehdä. Tavoite 65 kg ja olen 176 cm.
Vierailija kirjoitti:
Olet sitten varmaan ennen syönyt valtavasti roskaruokaa, koska meitä on ylipainoisia, jotka ei syö roskaruokaa kuin satunnaisesti joten sen poisjättäminen ei heilauta vaakaa suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sitten varmaan ennen syönyt valtavasti roskaruokaa, koska meitä on ylipainoisia, jotka ei syö roskaruokaa kuin satunnaisesti joten sen poisjättäminen ei heilauta vaakaa suuntaan tai toiseen.
Niinpä. Itse syön pääasiassa ihan itse tehtyä perusruokaa. Annoskoot ja herkut ovat olleet ongelma. Annoskoot pienentyneet selvästi ja herkut vähentyneet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mullakin käytössä ja nyt painan vähän alle 100 kg. Alkupainoa en tiedä. Tiukka ruokavalio on. Kyllä tässä työ täytyy itsei tehdä. Tavoite 65 kg ja olen 176 cm.
Epärealistisia nuo teidän tavoitteet. 65 kg on aika hoikka jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Mä olen ollut koko aikuisikäni ylipainoinen ja monesti yrittänyt pudottaa painoa. Nyt vasta 47-vuotiaana otin Ozempicin käyttöön. Ei voi sanoa, että olisin helposti turvautunut lääkkeisiin painonpudotuksessa. Mene muualle pätemään.
Ap
Samoin. En ole syönyt roskaruokaa, sipsejä, karkkia, siidereitä, limuja jne. Olen aina pyrkinyt syömään terveellisesti, ja liikunnasta huolimatta paino on pysytellyt sitkeästi liian korkeana. Söin esim. huomattavasti vähemmän ja liikuin enemmän kuin hoikka ystäväni, jonka kanssa asuin jonkin aikaa, joten todellakin tiedän tämän. Aineenvaihduntani on liian hidas.
Semaglutidi apuna alkoi paino pudota, koska ruoka ei vaan maistunut, eikä mikään makea tai rasvainen. Esim. ajatus perunalastuista (joita en siis ennenkään syönyt kuin aivan poikkeustapauksessa) sai aikaan heti kuvottavan olon. -20 kg ensimmäisen vuoden aikana ja lähes minimiannoksella.
Kuvotus on se hinta minkä lääkkeen käytöstä maksan (rahan lisäksi), mutta siedän sen, koska olotila on muuten paljon parempi, kaikki veriarvot huippuhyvät jne.
Olen lähellä tavoitepainoa, mutta aion silti jatkaa pienellä ylläpitoannoksella ainakin jonkin aikaa.
Minulla alkaa tänään 7. vko Ozempicin kanssa ja paino on pudonnut kaksi kiloa. Olen pettynyt, odotin enemmän. Huonoja puolia on närästys, kuvotus ja ummetus. Syön paljon vähemmän kuin aiemmin, mutta paino ei vaan putoa. Käytän vielä tämän ja seuraavan kk:n 0,5 mg kynää ja sitten lopetan, jos ei enempää tuloksia tule. Ennemmin olen lihava kuin huonovointinen ja ummella oleva kiukkupää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkaa tänään 7. vko Ozempicin kanssa ja paino on pudonnut kaksi kiloa. Olen pettynyt, odotin enemmän. Huonoja puolia on närästys, kuvotus ja ummetus. Syön paljon vähemmän kuin aiemmin, mutta paino ei vaan putoa. Käytän vielä tämän ja seuraavan kk:n 0,5 mg kynää ja sitten lopetan, jos ei enempää tuloksia tule. Ennemmin olen lihava kuin huonovointinen ja ummella oleva kiukkupää.
Eikö sitä annosta voi nostaa?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on liian pieni annostus. Miksi sitä ei ole nostettu, jos ei tehoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitää tietenkin korjata nimenomaan se mikä omassa syömisessä on pielessä. Jos se ei ole roskaruoka, niin siinä ei ole korjattavaa eikä roskaruuan pois jättäminen auta.
Yhdellä ongelma on annoskoot, jolloin niiden korjaaminen auttaa. Toisella ongelma on napostelu, kolmannella makeat herkut, neljännellä kaloripitoiset juomat, viidennellä liian monta ateriaa päivässä ja kuudennella alkoholin kalorit. Ja niin edelleen.
Ei minuakaan laihduta alkoholin pois jättäminen, mutta makean vähentäminen tehoaa kyllä.
Ap, olen saman pituinen. Se 70 olisi hieno saavutus, mutta kyllä 80:täkin olisi tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko se olla osittain nestettä? Yritä uintia tai vesijuoksua, ne hieroo lymfakierron liikkeelle.
Tsemppiä ap:lle. Jo tuo on hieno painonpudotus! Jos lasket omasta painostasi, niin jo 10% painonpudotuksella voi saavuttaa merkittäviä terveyshyötyjä. Itse pudotin 10 kg vähän päälle satakiloisena, eli juuri sen verran, ja nyt en esim. kärsi enää selkäsäryistä yhtään. Hyvä olo, ja olen alkanut harrastaa liikuntaakin. Olen työtön, joten ei ole lääkkeeseen varaa, mutta lasken proteiinit päivittäin. Hirveästi pitää syödä, ettei lähde lihaksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olen saman pituinen. Se 70 olisi hieno saavutus, mutta kyllä 80:täkin olisi tosi hyvä.
Haluan normaalipainoiseksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Annosta pitää nostaa, jos ei tuloksia tule kunnolla. Tai sitten kuulut niihin joihin Ozempic ei pahemmin tehoa. Sekin riski on kun aloittaa tuon lääkkeen.
Ap
Mitä sä muka mulle maksat?
Ap