Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Sara Sieppi kohun keskellä, kehottaa vaunuttomia ihmisiä poistumaan hisseistä, jotta mahtuu vauvanvaunujensa kanssa

Vierailija
03.10.2026 |

Sieppi kertoo podcastilla joutuvansa komentelemaan ihmisiä hisseistä pois. Tämä on saanut aikaan kiivasta keskustelua somessa, sillä hissit ovat kaikkien käyttöä varten eikä päällepäin aina voi arvata, mistä syystä joku käyttää hissiä eikä rappusia. 

-Liikun vaunuilla paljon keskustassa ja vaikka Stockmannille, minne ikinä. Ihmiset eivät avaa ovia, hississä on ihmisiä, keillä ei ole rattaita ja ne eivät päästä sinne ihmisiä, kellä on vaikka vaunut, Sieppi sanoo.

Hän kertoo esimerkkinä tilanteen, jossa hän on ollut jonottamassa hissiä. Hänen edessään on ollut ihmisiä, jotka Siepin mukaan ”voisivat mennä rappusia ylös”.

– Olen siis se tyyppi, joka menee sinne, anteeksi, onko sinulla vaunut? Jos ei ole, niin hei hei. Olen välillä joutunut sanomaan, että itse asiassa tuossa on portaat, voitko mennä. Koska me haluamme vauvani kanssa myös päästä tuonne samaan kerrokseen ylös.

https://www.is.fi/viihde/art-2000012317460.html

Kommentit (291)

Vierailija
181/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh.. no enpä juurikaan asioi Stockalla, vaikken ole persaukinen. Mielummin vien rahani ostoskeskuksiin, joihin auton saa parkkiin ja joissa voi kulkea hissillä, ilman nilittäjiä. Sarasta sain mukavan vaikutelman ohjelmassa, jossa seikkaili veljensä kanssa, mutta on tainnut jotain nousta päähän..

Vierailija
182/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas niin tätä someääliömäistä nykykautta!
-Mennään someen ja mediaan tyrkylle.
-Saadaan palautetta, negatiivistakin, vaikka kuvitellaan että kaikki vain ihailee ja antaa tykkäyksiä.
-Uhriudutaan marttyyrinä että kun Juuri Minua Kiusataan ja Minusta Kommentoidaan ja byäääh ja kaikki media seis että Juuri Minä saan nyt valittaa tästä asiasta kun Minua kohdeltu epäoikeudenmukaisesti, minkä jälkeen odotetaan positiivista komppausta ja lisää kävijöitä, mielistelijöitä ja tykkääjiä, ja tavalliset julkisuutta janoavat lampaat seuraa perässä tykkäämässä ja mielistelemässä, saadakseen omat naamansa esiin suositumpien ihmisten someissa ja seuraajien toivossa!

Mä en usko, että nämä tehtailijat olisivat tietämättömiä siitä, että negaa tulee. Kommentit tehdään tarkoituksella jonkun imagosuunnittelijan kanssa mahdollisimman provosoivaksi jotta saadaan varmasti vastareaktio ja sitten onkin olemassa jo seuraavan tason suunnitelma kuinka uhriutuminen tehdään mahdollisimman näyttävästi. Usko pois, siellä on mietittynä jo vaatteita, koruja ja meikkejä myöten minkälainen kuva siihen uhriutumisviestiin laitetaan ja minkälainen kamppis siitä pystytetään. Naama molempiin iltiksiin, Me Naisiin, Annaan ja toki kaikkiin somekanaviin. Tässäkin on mukana vielä lastenvaunut tunteita herättämään, mutta paha kyllä nyt meni asiayhteys pahasti pommiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inva-/vaunuhissistä saakin komentaa pois jos se on täynnä terveitä. Paitsi että ulkoisesti terveen näköinen ei välttämättä ole sitä, eli vähän kannattaa miettiä että miten asiansa ilmaisee. Esimerkiksi kysyy nätisti, että onko joku joka voi käyttää portaita että mahduttaisiin kyytiin, ja jos ei, niin sitten odottaa seuraavaa hissiä.

No en nyt oikein tiedä pitääkö esim minun alkaa esittämään jollekin instatyrkylle lääkärintodistusta hissin käyttöä varten. Mikä siinä on ettei Sieppi odottaa seuraavaa hissiä jos kaikki muut voi, jopa sellainen, joka on pyörätuolissa? Stokkalla? Kenelläkään ei voi olla niin kiire. 

Vierailija
184/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet että samat tyypit kellä on noita vanhan aikaisia nokiharjoja ripsissä, on niitä joilla suunsa ympärillä levinneet ja halvan näköiset vanhanaikaiset kudosmöykkyiset ja kapseloituneet täytteet, aivan kuin narttukoiran juoksun aikainen turvonnut peräpää, kuin turpea donitsi?!
Te joilla on ollut narttukoiria ja olette joutuneet vaihtaa niille juoksuvaippoja, tiedätte tasan tarkkaan mitä tarkoitan! :D
Sellaisia puoskaroituja tötteröankkoja, joilla ilmeisesti mennyt tunto huulista lukuisten piikkien jälkeen että maiskuttelevat niitä huuliaan ja välillä imaisevat kuolaa tekohuulen laidasta kuin hampaattomat mummot!
Räpsyttelevät nokiharjojaan tympeän näköisinä.
Ällöttävää muuten katsoa sellaisia nokiharja-ankkoja asiakaspalvelutyössä. Eräs ankkatäytteinen tuli viime viikolla liikkeessä kysymään: vhoisshinkss mä autthaa jothenkkkin, ja perään sellainen kuolan imaisu suupielestä ja maiskautus. Piti väistää hienotunteisesti ettei kuolat osu vaatteilleni metrin päästä, hyi.

Vierailija
185/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole herkkua kulkea vaunujen kanssa huutavan lapsen kanssa keskustassa. Ehkä on parempiakin paikkoja shoppailla. Prismat ja nettikaupat. Miksi ylipäänsä änkeää vaunujen kanssa Stockalle? Lapsikaan ei nauti tungoksesta. 

Vierailija
186/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen henkilöitä, jotka mielellään kulkisivat portaita, jos pystyisivät. Yhdellä on huimausta, ja nousut ja laskut pahentavat tilannetta ja hän saattaa kaatua. Portaat ja liukuportaat eivät tule kysymykseen. Toisella on reumaa ja nivelrikkoa, ja on niin päivästä kiinni, pystyykö edes kävelemään. Välillä ulospäin ei näy mitään, välillä nilkuttaa pahasti. Ja itse olen raskaana ja minulla vaihtelee päivät liitoskipujen kanssa. Välillä pystyn kävelemään ilman mitään ongelmia, välillä taas pienikin liike sattuu. Ja kyllä, liikun esikoisen kanssa rattailla, enkä todellakaan ole komentelemassa muita pois tieltä mistään.

Vierailija
187/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas niin tätä someääliömäistä nykykautta!
-Mennään someen ja mediaan tyrkylle.
-Saadaan palautetta, negatiivistakin, vaikka kuvitellaan että kaikki vain ihailee ja antaa tykkäyksiä.
-Uhriudutaan marttyyrinä että kun Juuri Minua Kiusataan ja Minusta Kommentoidaan ja byäääh ja kaikki media seis että Juuri Minä saan nyt valittaa tästä asiasta kun Minua kohdeltu epäoikeudenmukaisesti, minkä jälkeen odotetaan positiivista komppausta ja lisää kävijöitä, mielistelijöitä ja tykkääjiä, ja tavalliset julkisuutta janoavat lampaat seuraa perässä tykkäämässä ja mielistelemässä, saadakseen omat naamansa esiin suositumpien ihmisten someissa ja seuraajien toivossa!

Mä en usko, että nämä tehtailijat olisivat tietämättömiä siitä, että negaa tulee. Kommentit tehdään tarkoituksella jonkun imagosuunnittelijan kanssa mahdollisimman provosoivaksi jotta saadaan varmasti vastareaktio ja sitten onkin olemassa jo seuraavan tason suunnitelma kuinka uhriutuminen tehdään mahdollisimman näyttävästi. Usko pois, siellä on mietittynä jo vaatteita, koruja ja meikkejä myöten minkälainen kuva siihen uhriutumisviestiin laitetaan ja minkälainen kamppis siitä pystytetään. Naama molempiin iltiksiin, Me Naisiin, Annaan ja toki kaikkiin somekanaviin. Tässäkin on mukana vielä lastenvaunut tunteita herättämään, mutta paha kyllä nyt meni asiayhteys pahasti pommiin

Näin varmaan. Kun kukaan ei oo älynnyt haastatella sitä äitiydestä ja sen tuomista haasteista.

:DDD

Ai Luoja.

Vierailija
188/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh.. no enpä juurikaan asioi Stockalla, vaikken ole persaukinen. Mielummin vien rahani ostoskeskuksiin, joihin auton saa parkkiin ja joissa voi kulkea hissillä, ilman nilittäjiä. Sarasta sain mukavan vaikutelman ohjelmassa, jossa seikkaili veljensä kanssa, mutta on tainnut jotain nousta päähän..

Stockka on vanha rakennus. Paljon eri tasoja ja portaita. Miksi ylipäänsä menee sinne vaunujen kanssa? 

Vierailija
189/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara sieppi siis tylyttää Stockan muita asiakkaita 

Vierailija
190/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inva-/vaunuhissistä saakin komentaa pois jos se on täynnä terveitä. Paitsi että ulkoisesti terveen näköinen ei välttämättä ole sitä, eli vähän kannattaa miettiä että miten asiansa ilmaisee. Esimerkiksi kysyy nätisti, että onko joku joka voi käyttää portaita että mahduttaisiin kyytiin, ja jos ei, niin sitten odottaa seuraavaa hissiä.

No en nyt oikein tiedä pitääkö esim minun alkaa esittämään jollekin instatyrkylle lääkärintodistusta hissin käyttöä varten. Mikä siinä on ettei Sieppi odottaa seuraavaa hissiä jos kaikki muut voi, jopa sellainen, joka on pyörätuolissa? Stokkalla? Kenelläkään ei voi olla niin kiire. 

Helppohan sen pyörätuolissaolijan on odottaa, kun saa istua!

T. Sara

Vierailija
191/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella on sairaus, jonka vuoksi ei pysty niitä portaita nousemaan. Ei näy aina päällepäin.

Minun ei tartte selitellä pikkupimuille miksi käytän hissiä, eikä antaa tietä sellaiselle.

Vierailija
192/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet että samat tyypit kellä on noita vanhan aikaisia nokiharjoja ripsissä, on niitä joilla suunsa ympärillä levinneet ja halvan näköiset vanhanaikaiset kudosmöykkyiset ja kapseloituneet täytteet, aivan kuin narttukoiran juoksun aikainen turvonnut peräpää, kuin turpea donitsi?!
Te joilla on ollut narttukoiria ja olette joutuneet vaihtaa niille juoksuvaippoja, tiedätte tasan tarkkaan mitä tarkoitan! :D
Sellaisia puoskaroituja tötteröankkoja, joilla ilmeisesti mennyt tunto huulista lukuisten piikkien jälkeen että maiskuttelevat niitä huuliaan ja välillä imaisevat kuolaa tekohuulen laidasta kuin hampaattomat mummot!
Ällöttävää muuten katsoa sellaisia nokiharja-ankkoja asiakaspalvelutyössä. Eräs ankkatäytteinen tuli viime viikolla liikkeessä kysymään: vhoisshinkss mä autthaa jothenkkkin, ja perään sellainen kuolan imaisu suupielestä ja maiskautus. Piti väistää hienotunteisesti ettei kuolat osu vaatteilleni metrin päästä, hyi.

Sussa oon mitään hienotunteisuutta kun muiden ulkonäköä noin julmasti ruodit. Mee takas hirviön luolaan ja opettele tapoja.

Vierailija
193/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockka on vanha rakennus. Paljon eri tasoja ja portaita. Miksi ylipäänsä menee sinne vaunujen kanssa? 

Se on näyttäytymispaikka.

Vierailija
194/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän sieppo on ostanut  jättisuuret merkkilastenvaunut, joihin mahtuisi valehtelematta yksiön muuttokuorma 4 kakaran lisäksi. Ennen tehtiin näppäränkokoisia pieniä vaunuja joilla mahtui minne tahansa.

Siksi isot vaunut ja isot käsilaukut, jotta näyttäisi itse niiden rinnalla hoikemmalta. Ja jos joku sattuisi ottamaan paparatsikuvia.

Niihin on tarkoitus mahtua päikkäreille vielä 6-vuotiaanakin.

Vierailija
195/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sussa oon mitään hienotunteisuutta kun muiden ulkonäköä noin julmasti ruodit. Mee takas hirviön luolaan ja opettele tapoja.

Aika katkeraa tekstiä tosiaan. 

Vierailija
196/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huomionhakuista. Kun lapsi oli pieni, ei olisi tullut mieleenkään sanoa hississä kenellekkään, että joku on siellä ylimääräinen. Sitten vain kiltisti odotettiin vuoroa. Eihän se herkkua ole rattaiden kanssa kulkea. Sen takia on paikkoja, jotka on sopivampia lapsen kanssa kulkemiseen. 
Pieni lapsi usein myös pelästyy täpötäydessä hississä. On alhaalla vieraiden ympäröimänä. 

Vierailija
197/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä muut asiakkaat voisivat alkaa boikotoimaan Stokkaa silloin kun Sara on siellä asiakkaana niin katsotaan kumpi on tärkeämpää?

Vierailija
198/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä porukkaa täällä oikein kirjoittelee? Stockmann on tavaratalo, ei mikään näyttäytymispaikka. Tietysti erilainen konsepti kun perämetsän Puuilolla. 

Vierailija
199/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän pitäisi priorisoida asioita, kun on pieni lapsi. Ylipäänsä keskustan ravintoloihin on vaikea mennä vaunuilla. Ahdasta jne. 

Vierailija
200/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole herkkua kulkea vaunujen kanssa huutavan lapsen kanssa keskustassa. Ehkä on parempiakin paikkoja shoppailla. Prismat ja nettikaupat. Miksi ylipäänsä änkeää vaunujen kanssa Stockalle? Lapsikaan ei nauti tungoksesta. 

No hei, eihän Sieppi nyt voi jonnekin PRISMAAN mennä. Sehän olisi nöyryyttävää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi