Telia ei toimita lupaamiaan lahjakortteja!
Minulle luvattiin Telialta 28.5.2026 kahteen liittymääni lahjakortit kun palasin liittymänsiirron jälkeen takaisin Telin asiakkaaksi. Toimitusajaksi luvattiin kaksi kuukautta. Ei ole kuulunut, ei näkynyt!
Aikaa kulunut siis neljä kuukautta.
Teliaan otin yhteyden ja aspa katsoi tietoja ja kertoi, että kyllä heilläkin näkyy, että lahjakortit on luvattu, mutta ei näy mitkä lahjakortit ja minkä arvoiset. Siis neljään kuukauteen ei lahjakortteja ollut Telialta lähtenyt minulla ja miten olisi voinutkaan lähteä kun Telialla ei ollut tiedoissani edes kirjausta mitkä lahjakortit ja mihin liikkeeseen! Asiakaspalvelu kertoi, että hän laittaa asiani heidän lahjakorttireklamaationsa selvittelyyn ja siellä on pitkä jono. Kysyin kuinka pitkä ja siihen aspa ei osannut sanoa aikaa.
Telia tekee tätä aivan tarkoituksellisesti ja tietoisesti: Saavat asiakkaita lupaamalla lahjakortteja ja luottavat siihen, että asiakas parissa kuukaudessa kyllä unohtaa luvatut lahjakortit.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Lähettääköhäb Telia luvattua lahjakorttia kenellekään? Luulen että ei
Olen saanut, soitin 3 kertaa, se 2kk aika ei pidä paikkaansa. Jotkut lahjakortit on Telian liikkeeseen älypuhelimeen tulevia, kaupan on fyysinen kortti.
Jos siellä olisi julkisen puolen viranomainen töissä, niin vastauksena olisi, että koska valitus on tehty noin pitkän ajan kuluttua, sitä ei käsitellä.
Vaihdan operaattorin Telialta poies. Nyt vaan mietin mikä ois paras. Luin että ihmiset on olleet eniten tyytyväisiä MOI-liittymiin. Mikä ois halpa ja hyvä? Vai onko sellaista olemassakaan?
Kuluttajaviranomainen: "En voi kommentoida asiaa, koska kyseessä on yksittäinen yritys"
Mäkään en oo saanu luvattua lahjakorttii
Onkohan tässä ketjussa ketään joka olis saanut sen luvatun lahjakortin luvatussa ajassa (2 kk) ilman erikseen sen kyselyä?
Mäkin oon joutunu tän Telian huijauksen kohteeksi! Jo kuusi kuukautta kulunu eikä lahjakorttia oo tullu
Kuinka suuri tämä ongelma on? Lähettääkö telia niitä kenellekkään?
Voiko sopparin irtisanoa kun telia ei lähetä lupaamaansa lahjakorttia?
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/444eb227-5a88-4c5a-ab90-b9a2b6b0…
Ihan vaan ”yksittäisiä tapauksia” väittää Telia. Saanko tikahtua nauruun????
Vierailija kirjoitti:
Voiko sopparin irtisanoa kun telia ei lähetä lupaamaansa lahjakorttia?
Tätä telia tekemään huiputusta on ihmetelty jo vuosia:
Telia on huijannut minua liittymäasioissa pari kertaa. Vaihtaisin pois, jos voisin, mutta näillä kulmilla Telian verkko toimii parhaiten, joten pakko pysyä sen asiakkaana.
Sain myös lupauksen 60€ lahjakortista telian myymälään. Heti aluksi sanottiin että kestää pari kuukautta ennenkuin tulee mitä jo ihmettelin että miksi se kestää. Olen jo kerran kysynyt, mutta onpa hyvä tietää miten vedättävät tässä! Tiedänpä mitä seuraavalla kerralla sanon kun soitan.
Kerääköhän kuluttajavirasto vielä tietoja yrityksistä jotka joutuvat mustalle listalle.
Pitääpä tarkistaa.
Levittäkää sanaa tästä Telian tavasta huijata muuallakin somessa niin saavat oikeaa mainosta.
Ei oo tullut tännekään ja heinäkuussa on luvattu se kaksi kuukautta toimitusajaksi
Ottakaa kaikki, jotka ovat joutuneet tämän Telian lahjakorttihuijauksen kohteeksi, yhteys Teliaan (chatti on maksuton, asiakaspalvelun puhelinnumero maksullinen) ja antakaa palautetta.
Kannattaa myös vinkata Iltalehteen, koska siellä asiasta on jo uutisoitukin:
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/444eb227-5a88-4c5a-ab90-b9a2b6b0…
Myös Kilpailu- ja kuluttajavirastoon kannattaa olla yhteydessä.
Eikä se Telian somessakaan palautteen antaminen varmaan pahitteksi olisi.
Telia löytyy Facebookista https://www.facebook.com/teliafinland
Sinne saa ainakin toistaiseksi kommenttikenttään kommentoida. Tuo SAATTAA olla yksi tapa herätellä Teliaa tässä lahjakorttihuijausasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Telia löytyy Facebookista https://www.facebook.com/teliafinland
Sinne saa ainakin toistaiseksi kommenttikenttään kommentoida. Tuo SAATTAA olla yksi tapa herätellä Teliaa tässä lahjakorttihuijausasiassa.
Nolaat vain itsesi kun märiset jonkun lahjakortin tai ilmaisen ämpärin perään Facebookissa.
Miksi olette Telian asiakkaita jos se kusee teitä silmään?