Mies asettaa avioliiton ehdoksi, että otan hänen sukunimensä
Suostuisitteko tuohon? Itse olin ajatellut jotain yhdistelmää. Mutta mies sanoo, että voidaan sitten jatkaa avoliitossakin. Lapsella on jo isän sukunimi.
Kommentit (63)
Saako eukko ottaa minun sukunimen oman sukunimensä jatkeeksi (tai toisinpäin), jos menemme naimisiin? En todellakaan halua pilata sukumme mainetta lisänimillä.
Ei tollaisen ääliön kanssa mennä naimisiin. Kontrollointitaipumus jo ennen aviota tarkoittaa, että helvetti on irti jos äijän nait.
Se vielä tappaa sut.
Vierailija kirjoitti:
Jos otat miehen sukunimen niin on oma hommansa muuttaa se uusi sukunimi jokapaikkaan. Jos tulee ero ja haluat oman sukunimesi takaisin on taas oma hommansa muuttaa se sukunimi. Moneen paikkaan se nimenmuutos menee automaattisesti mutta ei jokapaikkaan. Itselleni oma sukunimeni on osa identiteettiäni, etten voinut kuvitellakaan vaihtavani miehen sukunimeä. Tein sen selväksi heti kun suhde alkoi muuttua vakavaksi eikä asiasta keskusteltu sen koommin.
Eikä pelkästään hankalaa, aika kallista myös.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehen sukunimi Yrjölä?
Ei vaan Sika
Törmäsin ihmiseen jonka sukunimi oli Kakkinen. Kuulemma Rotta nimiset vaihtoivat nimensä. Oma sukunimenikin on outo. Useimmat eivät onneksi tiedä mihin liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Mulla periaate että kaikilla samaa nimi.
Keksikää uusi yhteinen kuten Nillittäjä
Vierailija kirjoitti:
Heikosti menee sinullakin jos ei ole muita miehiä tarjolla jolle sukunimi ei ole ongelma.
No sillä ukollahan tässä ongelma tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Poikani ja miniäni ottivat uuden yhteisen nimen, jota ei ole kenelläkään. Kuvastaa liittolaisuutta, jossa kaksi tulee yhdeksi. Se menee yli ateistin ymmärryksen. tietenkin. :) Mutta energiamaailman kannalta mies ja nainen voivat seksissä sulautua kokonaan yhdeksi.
Joku numerokoodi olisi poikaa😁
Ollaan naimisissa ja lapsikin tehdään ja sitten: yllätyskyykky! Mieheni onkin konservatiivi! Eikö ihmiset nykyään enää keskustele ennen yhteen menemistään, onko se seurustelu pelkkää naimista?
Jännä että se konservatiivisuus ilmenee vain näissä egoon liittyvissä asioissa ja naisen seksuaalisessa kontrollissa ja alistamisrituaaleissa, mutta ei esim. siinä että perinteisesti mies elättää naisen. Kyseessä siis ei ole konservatismi vaan ihan puhdas naisviha ja alistaminen.
Joo ja nimesi on Kaino Jortikka, sinuna juoksin pakoon ja lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin eksäni meni uudestaan naimisiin, tahtoi silti pitää nimeni. Ei miehensä, äitinsä, isänsä. Ihan vapaa valinta, vaikka en ymmärrä. Ei kyllä sukuni kanssa ole missään tekemisissä. Lapset toki. Kannattaisi kaikkien pitää syntymänimi.
Minäkin olen ottanut puolisoni nimen, ja jos ero joskus tulisi, pitäisin sen vaikka menisin uudelleen naimisiin. Koska se on myös lasteni sukunimi niin kauan kun eivät sitä valitse vaihtaa, ja ennen kaikkea nyt se on myös MINUN nimeni ja osa identiteettiäni, se nimi, jolla olen rakentanut uraa. Olen käyttänyt sitä jo yhtä kauan, mitä syntymänimeäni, enkä koe enää tarpeelliseksi sitä vaihtaa, vaikka avioliitto jostain syystä kariutuisikin.
MINUN SUKUNIMENI ON SALAKKA JA KUNHAN SAAN ITSELLENI SEN ROKOTUKSEN MINÄ LÄHBEN SITTEN SINNE ESPANJANAAN VAIKKA SITTEN YKSIN MUTTA SINNE MINÄ MENEN
siella aloitan itselleni uuben elämän
Tiedän erään naisen, jolla on kaunis aatelismainen sukunimi. Hänen miehensä sukunimi on tyyliä pöntinen. Naimisiin mennessään sopivat naisen pitävän oman sukunimensä ja lapsetkin saivat äitinsä suvun hienon sukunimen. Tuo sopi miehelle, sillä ymmärsi vaimonsa sukunimen tuomat hyödyt jälkikasvulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olen tehnyt väitöskirjan ja toista sataa julkaisua, en vaihda nimeäni.
Toista sataa? 😆 On varmaan tosi arvostettuja aviiseja.
Sinä tuskin luet hänen akateemisen alansa julkaisuja. En edes laita kysymysmerkkiä perään, sillä tiedän vastauksen.
Katsos kun on muitakin julkaisuja olemassa kuin iltasanomat.
-eri
Osa mammoista keräsi huolella kierroksia ketjun aiheesta. Älkää huoliko, te saatte kissanne kanssa pitää oman nimenne.
Vierailija kirjoitti:
Kun ero tulee, olet entinen. Joillakin naisilla virallisissa tiedoissa x sen seitsemän kertaa 😁
Mitä sä horiset?
Vierailija kirjoitti:
Ei tollaisen ääliön kanssa mennä naimisiin. Kontrollointitaipumus jo ennen aviota tarkoittaa, että helvetti on irti jos äijän nait.
Se vielä tappaa sut.
Tuohan juuri kertoo, että ap on trolli. Kai normaali nainen saa selville miehensä maailmankuvan, ennen kuin tekee lapsen tämän kanssa. Ettekö te nuoret naiset ollenkaan keskustele poikaystävienne kanssa?? Mikä teitä yhdistää? t. nainen 69 v
Sukunimiasia on sinun päätös, ei miehen. Tuommoinen vaatimus mieheltä on iso punainen lippu! Ei jatkoon.
Testaa asia: sanot päättävästi asian itse. Jos ei ukolle sovi, niin sitten kieltäydyt avioliitosta.