Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tauon pitäminen ”urasta”

Vierailija
03.10.2026 |

Työskentelen asiantuntijatehtävissä ja olen kolmekymppinen. Olen aivan totaalisen loppu ja väsynyt. Työni ahdistaa minua jokainen päivä enkä palaudu edes viikonloppuna. Tuntuu etten jaksa enää yhtään viikkoa, mutta silti lopulta aina jotenkin selviän. Työn suhteen odotan eläköitymistä, keskipitkällä aikavälillä odotan kesälomia ja lyhyellä aikavälillä viikonloppuja. En halua ”edetä” urallani koska en halua yhtään lisää stressiä ja vastuuta, koska tuntuu että nykyinen jo tappaa minua hitaasti. Palkankorotuskaan ei kiinnosta samasta syystä. Perhettä ei ole ja elämäni pyörii työn ympärillä, siis työn jota vihaan yli kaiken.

Haluaisin irtisanoutua ja tehdä jotain ihan perushommaa hetken aikaa ja sen aikana miettiä uudelleen haluanko olla edes tällä alalla ylipäätään. Minulla on asuntolainaa. Tuntuu että elämä ei saa olla seuraavaa 40 vuotta tätä. Olisiko irtisanoutuminen tällaisessa tilanteessa ja tyhjänpäälle jääminen hulluutta? Onko kukaan täällä tehnyt niin?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-200 euroa lisää vastuusta on paskadiili! Ura?

Vierailija
22/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alota ensin omista elintavoista,mikäli on parannettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä myös teitä kolmekymppisiä asiantuntijoita jää työkyvyttömyyseläkkeelle kun työelämä on liian uuvuttavaa. 

Vierailija
24/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy asunto niin rahapaine helpottaa. Sitten olet vapaa keksimään parempaa tekemistä.

Vierailija
25/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulit sen elämän sitten olevan? 

Vierailija
26/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä irtisanouduin tyhjän päälle kun oli vaan niin pakottava ahdistus työstä.

Taloudellinen tilanne muuttui rajusti, mut ei ollut vaihtoehtoja, olin raato.

En kaivannut vapaa-aikaa (mikä ajatus on usein epärealistisen lapsellinen), en täydellisyyttä,  vaan ihan sitä ettei ahdista joka hetki.

Silloin kannattaa jos ei ole vaihtoehtona myöskään jatkaa. Yleensä sen tietää kun tsemppivarat on käytetty ja otettu jo aikaa sitten kaikki mielenhallintakeinot käyttöön.

Ensin kannattaa mennä työterveyden kautta sairauslomalle, eikä irtisanoutua. Tai ottaa opintovapaa.

Vierailija
27/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein exitit viitisen vuotta sitten ja nyt siivoilen rappukäytäviä. Kun laitat sen rapunoven kiinni, duuni jää sinne. 

Vierailija
28/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellisuudet löytyy sen työn ulkopuolelta. Se koko hiton lapsuus perustuu valheeseen. Aikuisuudessa ei enää tarvitse olla se äidin vaatima kympintytytö, 6,5 suoritus riittää.

Vierailija
29/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuin pelkästä lukemisesta sillä kuvailit miltä minusta tuntui viimeiset ajat huonossa työpaikassa. Lopulta olin yhtenä päivänä niin että joko hyppään junan alle tai lopetan työnteon. Mutta mulla johtui hullusta pomosta. Täysi psykopaattinainen. Ja oli muutakin, sai työpaikan sekaisin manipuloinneillaan ja valheillaan. Mutta lähdin ja oli elämäni paras päätös. Ei pidä mielenterveyttä hukata työn takia. Sinne jäivät kusisemaan paskaansa ja lopulta pomo sai itsekin potkut. 

Vierailija
30/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tauottamista lähtisin miettimään stressin juurisyytä. Onko työnantajan tai omat odotukset liian korkealla, liikaa töitä, epäselvät vastuut, puutteita osaamisessa, huono henki ja epäluottamusta työpaikalla vai mikä mättää? Millaista palautetta saat vai saatko ollenkaan? Riippuen syystä tauko ei välttämättä ratkaise mitään jos stressin syihin ei samalla pureuduta tarkemmin.

Vierailija
31/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä myös teitä kolmekymppisiä asiantuntijoita jää työkyvyttömyyseläkkeelle kun työelämä on liian uuvuttavaa. 

Ehkä meillä kolmikymppisillä on paremmat tunne- ja vuorovaikutustaidot kuin teillä narsistisilla boomereilla, jotka sabotoitte työpaikan ilmapiiriä. Meidän ikäluokka ei kestä/siedä teidän asiatonta käytöstä.

Vierailija
32/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tauottamista lähtisin miettimään stressin juurisyytä. Onko työnantajan tai omat odotukset liian korkealla, liikaa töitä, epäselvät vastuut, puutteita osaamisessa, huono henki ja epäluottamusta työpaikalla vai mikä mättää? Millaista palautetta saat vai saatko ollenkaan? Riippuen syystä tauko ei välttämättä ratkaise mitään jos stressin syihin ei samalla pureuduta tarkemmin.

Mikään ei riitä, kun ei kelpaa itselleen.  
En usko että olen kovin väärässä, jos sanon ap olevan passiivisena tilanteen vietävissä ja ne elintavatkin on vähän heikunkeikun. 

Vierailija
33/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä meillä kolmikymppisillä on paremmat tunne- ja vuorovaikutustaidot kuin teillä narsistisilla boomereilla, jotka sabotoitte työpaikan ilmapiiriä. Meidän ikäluokka ei kestä/siedä teidän asiatonta käytöstä.

Ja te jäätte eläkkeelle, girl power.💪 70-luvulla syntyneet maksaa sekä heitä ennen ja heidän jälkeen syntyneiden eläkkeet. 

Vierailija
34/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja te jäätte eläkkeelle, girl power.💪 70-luvulla syntyneet maksaa sekä heitä ennen ja heidän jälkeen syntyneiden eläkkeet. 

”K*rpä Kastanja  huomasi ekassa työpaikassa , että koko maailma ei rakastakaan häntä eikä palvo jokaista ideaa joka tämä universumin kiintotähti suustaan päästää. Nyt hän vaatii ilmastonmuutoksen ja patriarkaatin poistamista, translakia, perustuloa, sitä että kaikki hyväksyisivät ja puhuisivat vain kivoja, lisää rahaa, rahasta luopumista, sosiaalista oikeudenmukaisuutta, kiintiöitä eri pigmenteille ja kromosomiyhdistelmille sekä verorahoin kustannettavaa anaalivalkaisua sitä haluaville.

Vierailija
35/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sössimme kaiken, kun menimme terapiaan. Hyvästi, seesteisen säyseät vuosikymmenet. Yhtäkkiä aloimme vaatia vanhemmalta saapumiserältä kaikenlaista outoa, kuten tunnetaitoja ja kommunikointia. Listasimme heille kaiken, missä he olivat epäonnistuneet. Meistä oli tullut neuroottisia tai kovia, epävarmoja tai kyynisiä, pelokkaita tai vältteleviä tai näitä kaikkia yhtä aikaa. Mitä halvatun paskaa tämä nyt on? Tämä itse keksinämme ideologia toi sitten sen onnen? Minä ja minun tunteet. Seija, nyt sinun pitää muuttua, ettei Jannicalle tule paha mieli. 

Vierailija
36/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on hulluutta. Ja hulluus on kaikkki. Itse tein grradua ja siihen liityvää päivätyötä. Ja yötyöt, ja aamuvuoroa myös. Pikkulapsiaikaan. Sitten erotttiin ja irtisanouduin.  Nyt  näkee naamasta että kilometrejä takana. Viimeksi  läski partaäijä baarissa sanoi niin, eilen. Nuori bunkero.

Vierailija
37/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuossa tilanteessa että työ oli oikeasti hirveää. Lähdin ja vaihdoin kivempiin töihin, ja tottakai olen 100% tyytyväinen. Mutta toimin siis hyvin työllistävällä alalla, joten päätökseen ei liittynyt oikeastaan minkäänlaista riskiä työttömyydestä. Silti koen, että joka tapauksessa mun olisi ollut pakko lähteä vaikka tilanne olisi ollut toinenkin. Se elämä oli niin hirveää. Vielä ihan viimeisenä päivänä kun olin siinä hirveässä työssä tuntui, että en jaksa sitä päivää loppuun. 

Vierailija
38/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten paikka on perinteisesti ollut kotona.

Vierailija
39/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sössimme kaiken, kun menimme terapiaan. Hyvästi, seesteisen säyseät vuosikymmenet. Yhtäkkiä aloimme vaatia vanhemmalta saapumiserältä kaikenlaista outoa, kuten tunnetaitoja ja kommunikointia. Listasimme heille kaiken, missä he olivat epäonnistuneet. Meistä oli tullut neuroottisia tai kovia, epävarmoja tai kyynisiä, pelokkaita tai vältteleviä tai näitä kaikkia yhtä aikaa. Mitä halvatun paskaa tämä nyt on? Tämä itse keksinämme ideologia toi sitten sen onnen? Minä ja minun tunteet. Seija, nyt sinun pitää muuttua, ettei Jannicalle tule paha mieli. 

Ja nyt he itse uupuvat näiden omien vaatimustensa kanssa. 

Vierailija
40/49 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä irtisano itseäsi tässä taloustilanteessa ilman uutta työtä, vaikka oletkin kouluttautunut henkilö. Jos vointisi heikkenee, ota sairaslomaa. Saat mietintätauon ja hoidat itseäsi kuntoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi