MIKSI autolla on niin hankala kiihdyttää reippaasti 80-100km/h kun rajoitus vaihtuu???
Niin, kertokaa. Miten se on niin helvetin hankalaa kiihdyttää reippaasti???
Joo o te tietenkin luulette säästävänne polttoainetta mutta sehän on juuri päinvastoin.
Kommentit (108)
Miksi ihmeessä minun pitäisi kiihdyttää, kun pidän kovasti rauhallisesta autoilusta ja minulle ei merkitse mitään, jos olen määränpäässå 2 sekunttia aikaisemmin. Mieluimmin nautin kiireettömästä elämästä.
Mikset vain ohita? Teiden ritari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo aika paljon sinun omasta elämästäsi, jos suurin ongelmasi arjessa on se, miten nopeasti joku toinen kiihdyttää satasen alueelle. Kannattaa ehkä siirtyä julkisiin, jos hermorakenne ei kestä sitä, että tiellä on muitakin ihmisiä kuin sinä!
Joopajoo, siellä liikenteessä on muitakin ihmisiä kuin sinä! Mikä sinut oikeuttaa hinkuttamaan niin hitaasti haluttuun nopeuteen, kertoo aikapaljon sinun omasta elämästäsi.
Ap on ihminen joka aiheuttaa liikenteessä aivan itse stressiä itselleen, muttei tajua sitä. Harmi vaan että todennäköisesti raivoamisellaan ja äkkinäisillä toimilla aiheuttaa sitä myös muille. Ap on niitä jotka aiheuttavat ruuhkassa jonon nykimistä, kun ei osaa pitää tasaista nopeutta hyvällä turvavälillä JARRUUN KOSKEMATTA. Ap on niitä joita näkee Lahti-Hki motarilla raivoamassa ja nykimässä.
Ap ei ymmärrä olevansa itse se ongelma. Myös itselleen.
Ollanko joskus tavattu kun tunnut tietävän NIIN hyvin millainen ihminen olen? Enkä muuten ole ikinä Lahesta Helsinkiin ajanu. enkä aja.
No voitko kertoa miksei voi reippaasti kiihdyttää kun rajoitus vaihtuu??? Mitään järkevää vastausta ei tunnu tulevan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kiihdyttää? Jos haluat mennä ohi, niin ohita. Tuossahan on mitä parhain tilaisuus sähköautolla porhaltaa ohi.
Siksi pitää kiihdyttää kun rajoitus vaihtuu 80-100. Mitä luulet että ne numerokyltit tarkoittaa tien laidassa.
Voi voi pikkuinen, se merkki tarkoittaa suurinta sallittu, ei alinta. Sitä paitsi minulla esim. on rajoitin 80km/h,vaikka näytän ehkä silmiisi ajavani pakettiautoa, niin se on kuorma-auto. Oikeastaan ihmiset ehtivät joka paikkaan ajaen 50-60km/h ja samalla liikenteen päästöt puolittuvat. En kirjoita enempää, luulen, että aivosi yli lämpenevät jo.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä minun pitäisi kiihdyttää, kun pidän kovasti rauhallisesta autoilusta ja minulle ei merkitse mitään, jos olen määränpäässå 2 sekunttia aikaisemmin. Mieluimmin nautin kiireettömästä elämästä.
Mikset voi reippaasti kiihdyttää kun nopeusrajoitus vaihtuu?
Kaasu tuntuu kyllä löytyvän kun teitä tumpeloita ohittamaan lähtee.
Jos 80 km/h nopeus muuttuu sataseksi, niin eikö se oikesti tarkoita, että saa hiukan huilata ja levätä, ja jarrutella, jotta jaksaisi sitten ajaa satasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kiihdyttää? Jos haluat mennä ohi, niin ohita. Tuossahan on mitä parhain tilaisuus sähköautolla porhaltaa ohi.
Siksi pitää kiihdyttää kun rajoitus vaihtuu 80-100. Mitä luulet että ne numerokyltit tarkoittaa tien laidassa.
Voi voi pikkuinen, se merkki tarkoittaa suurinta sallittu, ei alinta. Sitä paitsi minulla esim. on rajoitin 80km/h,vaikka näytän ehkä silmiisi ajavani pakettiautoa, niin se on kuorma-auto. Oikeastaan ihmiset ehtivät joka paikkaan ajaen 50-60km/h ja samalla liikenteen päästöt puolittuvat. En kirjoita enempää, luulen, että aivosi yli lämpenevät jo.
Ei ole sinuakaan järjellä siunattu kun et kysymystä ymmärrä.
Siitä se johtuu, että ripeä tyylikäs kiihdytys ei merkitse juuri mitään minulle ja muille hitureille. Ei ole tarvetta näyttää tehoja, rikä mun Auriksessa niitä edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos 80 km/h nopeus muuttuu sataseksi, niin eikö se oikesti tarkoita, että saa hiukan huilata ja levätä, ja jarrutella, jotta jaksaisi sitten ajaa satasta.
Niin se ilmeisesti on...
Vierailija kirjoitti:
Siitä se johtuu, että ripeä tyylikäs kiihdytys ei merkitse juuri mitään minulle ja muille hitureille. Ei ole tarvetta näyttää tehoja, rikä mun Auriksessa niitä edes ole.
Ei tarvi minulle tehoja esitellä. Ymmärrän kyllä ettei Auris kovin tehokas ole mutta kyllä sekin kohtuullisessa ajassa kiihtty 80-100km/h kunhan älyää painaa sitä kaasua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin ainakin säästää polttoainetta, jos kiihdyttää vasta seuraavassa alamäessä. Sinun kaltaisiasi kuumakalleja ei liikenteessä kaivata. Ajat varmaan Audilla tai Biimällä.
No voitko kertoa miksi ei voi kiihdyttää reippaasti sataseen kun rajoitus vaihtuu??? Kun kerran tunnustat olevasi tämmöinen hitura.
Onko sulla tosiaan niin helvetin kiireinen elämä, että se on kiinni siitä tekeekö joku tuon viidessä sekunnissa vai 20 sekunnissa? Onko kenties adhd tai jotain?
Ja vaikka se kestää 1 minuutin, niin säästetty aika ei ole minuutti vaan sekuntteja.
Jotku on vaan liian tyhmiä ajaakseen autoa.
Jos ajat kilometrin matkan nopeudella 100 km/h, kuluu siihen 36 sekuntia aikaa.
Jos ajat kilometrin matkan nopeudella 80 km/h, kuluu siihen 45 sekuntia aikaa.
Eli kokonaista 9 sekuntia eroa.
10 km matkalla: 100 km/h nopeudella 6 minuuttia, 80 km/h nopeudella 7minuuttia 30 sekuntia. Eli satasen nopeudella voittaa ajassa jopa 1min30sek. 100 km matkallakin ero on vain 15 minuuttia. Eli silloin sillä alkaa olla jo vähän merkitystä.
Mutta jos minä ajan yhden kilometrin kahdeksaakymppiä satasen alueella sinun edessäsi, ja sinä myöhästyt tapaamisesta, olet lähtenyt liian myöhään liikenteeseen.
Onneksi kaltaisiasi on kuitenkin vain muutama, tuossa kun ajoin Seinäjoelta Kotkaan, teikäläisiä oli liikkeellä kaksi, suurin osa on kuitenkin järjellisiä kuljettajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nopea kiihdyttäminen kuormittaa luontoa ja ympäristöä. Minulla ei ole kiire mihinkään, sillä varaan aina muutaman minuutin ylimääräistä aikaa matkoihin. Ja vaikka olisi 5 min. aikaisemmin perillä, tuskin käyttäusin sitä tehokkaasti ja tuottavasti. Saattaisi sen käyttää vain kännykän tuijotteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin ainakin säästää polttoainetta, jos kiihdyttää vasta seuraavassa alamäessä. Sinun kaltaisiasi kuumakalleja ei liikenteessä kaivata. Ajat varmaan Audilla tai Biimällä.
No voitko kertoa miksi ei voi kiihdyttää reippaasti sataseen kun rajoitus vaihtuu??? Kun kerran tunnustat olevasi tämmöinen hitura.
Onko sulla tosiaan niin helvetin kiireinen elämä, että se on kiinni siitä tekeekö joku tuon viidessä sekunnissa vai 20 sekunnissa? Onko kenties adhd tai jotain?
Ja vaikka se kestää 1 minuutin, niin säästetty aika ei ole minuutti vaan sekuntteja.
Jotku on vaan liian tyhmiä ajaakseen autoa.
Kun olen niin tyhmä, niin voitko kertoa miksi ei voi reippaasti kiihdyttää haluttuun nopeuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ees taas sahataan 70 ja 110 välillä oli rajoitus 80 tai 100. Se vituttaa.
Ylämäkeen vauhti hidastuu vähitellen sinne 70 km/h, alamäessä taas kiihtyy parhaimmillaan 110 km/h nopeuteen. Polttoainetta säästyy, usko tai älä.
t. vakiokaasu-Ville.
No jos on rahasta nuin tiukkaa ajele polkupyörällä.
Ei ole rahasta kiinni. Polttoaineen kulutuksen minimointi on rakas harrastukseni.
t. vakiokaasu-Ville
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nopea kiihdyttäminen kuormittaa luontoa ja ympäristöä. Minulla ei ole kiire mihinkään, sillä varaan aina muutaman minuutin ylimääräistä aikaa matkoihin. Ja vaikka olisi 5 min. aikaisemmin perillä, tuskin käyttäusin sitä tehokkaasti ja tuottavasti. Saattaisi sen käyttää vain kännykän tuijotteluun.
Miksi et aja sähköautoa jos luonto nuin kovasti kiinnostaa? Ja miten voi olla mahdollista että kuormittaa luontoa enemmän kun reipas kiihdytys haluttuun nopeuteen on taloudellisin ajotapa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ees taas sahataan 70 ja 110 välillä oli rajoitus 80 tai 100. Se vituttaa.
Ylämäkeen vauhti hidastuu vähitellen sinne 70 km/h, alamäessä taas kiihtyy parhaimmillaan 110 km/h nopeuteen. Polttoainetta säästyy, usko tai älä.
t. vakiokaasu-Ville.
Ei ole rahasta kiinni. Polttoaineen kulutuksen minimointi on rakas harrastukseni.
t. vakiokaasu-Ville
Kiva
Yleensä kun rajoitus vaihtuu isommaksi, on ylämäki että tuhlaantuisi mahdollisimman paljon polttoainetta jos heti kiihdyttää 80:stä sataseen, ja näin kalliilla polttoaineella ei kiihdytellä.
Sen sijaan kun rajoitus laskee satasesta vaikka siihen 80 km/h, on usein alamäkeä että joutuisi kuluttamaan jarrupaloja ja rahastuksen himokin valtiolla on varmasti yhtenä syynä että toivon mukaan joltain jäisi huomaamatta alamäkeä lasketellessa rajoituksen tippuminen ja pääsisi sakottamaan autoilijaa :/
Kaiken toiminnan ytimenä ja päätarkoituksena tässä maassa on aina maksimaalinen ja läpikotainen kansalaisille vttuilu eikä mikään järkevä toiminta!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaltaisiasi on kuitenkin vain muutama, tuossa kun ajoin Seinäjoelta Kotkaan, teikäläisiä oli liikkeellä kaksi, suurin osa on kuitenkin järjellisiä kuljettajia.
Kenen kaltaisia? Ja minkä kaltaisia?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kun rajoitus vaihtuu isommaksi, on ylämäki että tuhlaantuisi mahdollisimman paljon polttoainetta jos heti kiihdyttää 80:stä sataseen, ja näin kalliilla polttoaineella ei kiihdytellä.
Sen sijaan kun rajoitus laskee satasesta vaikka siihen 80 km/h, on usein alamäkeä että joutuisi kuluttamaan jarrupaloja ja rahastuksen himokin valtiolla on varmasti yhtenä syynä että toivon mukaan joltain jäisi huomaamatta alamäkeä lasketellessa rajoituksen tippuminen ja pääsisi sakottamaan autoilijaa :/
Kaiken toiminnan ytimenä ja päätarkoituksena tässä maassa on aina maksimaalinen ja läpikotainen kansalaisille vttuilu eikä mikään järkevä toiminta!
OK.