Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI autolla on niin hankala kiihdyttää reippaasti 80-100km/h kun rajoitus vaihtuu???

Vierailija
02.10.2026 |

Niin, kertokaa. Miten se on niin helvetin hankalaa kiihdyttää reippaasti???

Joo o te tietenkin luulette säästävänne polttoainetta mutta sehän on juuri päinvastoin.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos huomaan takapuskurissa roikkuvan kuumakallen niin hiljennän vielä entisestäkin :-)

Kuka on puhunut puskurissa roikkumisesta? Voitko sinä kertoa miksi ei voi reippaasti kiihdyttää kun rajoitus vaihtuu? Vastausta tähän ei tunnu tulevan. 

kun bemarikuski roikkuu takapuskurissa, niin silloin en ainakaan kiihdytä. hauska seurata peilistä, koska sen otsasuoni halkeaa ja roiskii veret tuulilasiin.

Niin kuka on puhunut puskurissa roikkumisessa?

Voitko vastat miksi et voi reippaasti kiihdyttää kun rajoitus vaihtuu?

Vai eikö meinaa mennä jakeluun?

ihan vaan sinunlaisten ihmisten vuoksi

Jaa millainen ihminen olen? Ja mistä tiedät että just minä olen perässä?

autossasi on bemarin logo ja turvavälisi on 2m

Eikö meinaa mennä jakeluun etten aja kenenkään perseessä kiinni. Toinen meni kyllä oikein, koska tykkään ajaa hyvällä autolla.

Eikö meinaa mitään järkevää vastausta tulla?

bemarikuski, joka EI roiku takapuskurissa, vilkuttele valoja, tööttäile ja huido keskisormella? heh heh. uskotko edes itse satujasi?

Vierailija
62/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun autoni ei kiihdy jos joku urpo roikkuu takapuskurissa. Saatan jopa hidastaa jos turvaväliä ei ymmärretä pitää.

Ei tarvitse olla urheilubemari tai joku ferrari että kiihtyy 80 alueelta 120 muutamissa sekunneissa. Itsellä peugeot kiihtyy tuon verran n. 8 sekunnissa. Ja nollasta sataan noin 10,3s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikilla ei ole kiirus sen 50 metrin voiton suhteen.

Kyl se on tuhat kertaa nähty. Väistät kaahaajaa. Ajat takana vihreällä aallolla 6 valot. Kaahaaja paahtaa 6 punaiseen ja pysähtyy.

Pekka päin punaisia. 2 valoa myöhemmin edessä.

Ajettiin 7 auton letkassa turvavälein, nättinä kesäpäivänä 125 satkun tiellä. Ohitettiin turvallisesti 6 leveää suotraktoria ja noin 12 autoa. Sujuvaa matkantekoa. Meidät ohitti paku, jota ei nähty enää lopun 40 km aikana. Sil oli kiirus, kun piti 140 mennä.

Kyl mikää nopeus ei kaikille riitä.

Vierailija
64/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ainakin säästää polttoainetta, jos kiihdyttää vasta seuraavassa alamäessä. Sinun kaltaisiasi kuumakalleja ei liikenteessä kaivata. Ajat varmaan Audilla tai Biimällä.

No voitko kertoa miksi ei voi kiihdyttää reippaasti sataseen kun rajoitus vaihtuu??? Kun kerran tunnustat olevasi tämmöinen hitura.

Helvettiäkö se sulle kuuluu? Se rajoitus on sallittu maksiminopeus.

Vierailija
65/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ees taas sahataan 70 ja 110 välillä oli rajoitus 80 tai 100. Se vituttaa.

Vierailija
66/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi autoilijat eivät tee muuta kuin valittavat?

Mistä päättelet että on autoilia kyseessä?

Koska "moottoripyöräiliä" menisi valittamatta ohi.

Vierailija
67/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä säästän bensaa eli jatkan tasaista kasikymppiä näyttää liikennemerkki mitä näyttää. Eipähän tarvitse alla koko ajan kiihdyttelemässä tai jarruttamassa. Sinä sen sijaan joudut pudottamaan nopeutta jokaisen risteysalueen kohdalla ja heti kohta taas kaasuttamaan sataseen (tai yli). 

No ei luulis olevan sinun ongelma.

No ei luulis mun nopeuteni olevan sen enempää sun ongelmasi. Ohitat jos sulla on olevinaan kiire.

Vierailija
68/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kiihdyttää? Jos haluat mennä ohi, niin ohita. Tuossahan on mitä parhain tilaisuus sähköautolla porhaltaa ohi.

Siksi pitää kiihdyttää kun rajoitus vaihtuu 80-100. Mitä luulet että ne numerokyltit tarkoittaa tien laidassa.

Se kyltti tarkoittaa maksiminopeutta, ei minimiä. 

Vierailija
69/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kiihdyttää? Jos haluat mennä ohi, niin ohita. Tuossahan on mitä parhain tilaisuus sähköautolla porhaltaa ohi.

Miksi äjäät tien tukoksi Etanana? T: Antti

Vierailija
70/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ainakin säästää polttoainetta, jos kiihdyttää vasta seuraavassa alamäessä. Sinun kaltaisiasi kuumakalleja ei liikenteessä kaivata. Ajat varmaan Audilla tai Biimällä.

No voitko kertoa miksi ei voi kiihdyttää reippaasti sataseen kun rajoitus vaihtuu??? Kun kerran tunnustat olevasi tämmöinen hitura.

Onko sulla tosiaan niin helvetin kiireinen elämä, että se on kiinni siitä tekeekö joku tuon viidessä sekunnissa vai 20 sekunnissa? Onko kenties adhd tai jotain?

Ja vaikka se kestää 1 minuutin, niin säästetty aika ei ole minuutti vaan sekuntteja.

Jotku on vaan liian tyhmiä ajaakseen autoa.

Vierailija
71/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan, että tulee seuraava alamäki, ja annan kiihtyä siinä. Ei tarvitse juurikaan enempää kaasua painaa kuin tasaisella nopeudella.

Vierailija
72/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon sinun omasta elämästäsi, jos suurin ongelmasi arjessa on se, miten nopeasti joku toinen kiihdyttää satasen alueelle. Kannattaa ehkä siirtyä julkisiin, jos hermorakenne ei kestä sitä, että tiellä on muitakin ihmisiä kuin sinä!

Joopajoo, siellä liikenteessä on muitakin ihmisiä kuin sinä! Mikä sinut oikeuttaa hinkuttamaan niin hitaasti haluttuun nopeuteen, kertoo aikapaljon sinun omasta elämästäsi.

Ap on ihminen joka aiheuttaa liikenteessä aivan itse stressiä itselleen, muttei tajua sitä. Harmi vaan että todennäköisesti raivoamisellaan ja äkkinäisillä toimilla aiheuttaa sitä myös muille. Ap on niitä jotka aiheuttavat ruuhkassa jonon nykimistä, kun ei osaa pitää tasaista nopeutta hyvällä turvavälillä JARRUUN KOSKEMATTA. Ap on niitä joita näkee Lahti-Hki motarilla raivoamassa ja nykimässä.

Ap ei ymmärrä olevansa itse se ongelma. Myös itselleen.

Vierailija
73/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos huomaan takapuskurissa roikkuvan kuumakallen niin hiljennän vielä entisestäkin :-)

Kuka on puhunut puskurissa roikkumisesta? Voitko sinä kertoa miksi ei voi reippaasti kiihdyttää kun rajoitus vaihtuu? Vastausta tähän ei tunnu tulevan. 

kun bemarikuski roikkuu takapuskurissa, niin silloin en ainakaan kiihdytä. hauska seurata peilistä, koska sen otsasuoni halkeaa ja roiskii veret tuulilasiin.

Tosin nykyään yleensä skodakuski jollain vrs tai rs skodalla.

Vierailija
74/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuka on puhunut puskurissa roikkumisessa?

Voitko vastat miksi et voi reippaasti kiihdyttää kun rajoitus vaihtuu?

Vai eikö meinaa mennä jakeluun?

ihan vaan sinunlaisten ihmisten vuoksi

Jaa millainen ihminen olen? Ja mistä tiedät että just minä olen perässä?

autossasi on bemarin logo ja turvavälisi on 2m

Eikö meinaa mennä jakeluun etten aja kenenkään perseessä kiinni. Toinen meni kyllä oikein, koska tykkään ajaa hyvällä autolla.

Eikö meinaa mitään järkevää vastausta tulla?

bemarikuski, joka EI roiku takapuskurissa, vilkuttele valoja, tööttäile ja huido keskisormella? heh heh. uskotko edes itse satujasi?

No jaa. Ajan bemarilla ja olen äärettömän tarkka ja sääntöjä noudattava liikenteessä. En tee mitään mainitsemistasi. 28 vuotta kortti, kaks miljoonaa kilsaa, sakkoja nolla, huomautuksia nolla, kolhuja nolla. -eri

Vierailija
75/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon sinun omasta elämästäsi, jos suurin ongelmasi arjessa on se, miten nopeasti joku toinen kiihdyttää satasen alueelle. Kannattaa ehkä siirtyä julkisiin, jos hermorakenne ei kestä sitä, että tiellä on muitakin ihmisiä kuin sinä!

Ei ole varmaan suurin ongelma, mutta kuten kysymys kuului, miksi ei voi kiihdyttää vauhtia reippaasti? Se olisi liikenteen sujuvuuden kannalta hyvä asia kun liikenne ei puuroutuisi hidastelijan takana.

-eri

Vierailija
76/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihdyttäminen tuntuu olevan moelle hankalaa paitsi kun ohituskaista alkaa. Silloin nostetaan nopeutta vaikka nopeusrajoitus ei muutu ja itse ajetaan oikealla kaistalla.

Vierailija
77/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylämäkeen vauhti hidastuu vähitellen sinne 70 km/h, alamäessä taas kiihtyy parhaimmillaan 110 km/h nopeuteen. Polttoainetta säästyy, usko tai älä.

t. vakiokaasu-Ville.

Vierailija
78/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi kiihdyttää nopeasti? Se oikeasti kuluttaa enemmän bensaa ja on myös huonompi vaihtoeho ilmastolle ja mikä tärkeintä: nopeurajoitus suomessa merkitse vain ylintä mahdollista nopeutta, jota ei saa ylittää. Meillä on toki myös liikennemerkki, joka määrää alimman mahdollisen nopeuden, mutta ne ovat kovin harvinaisia. Kenenkään siis ei ole pakko ajaa 100 km/h satasen rajoitusalueella. 

Itse ajan aina 101 km/h satasen rajoitusalueella ja sekin tuntuu ärsyttävän (usein) sellaisia 50+ miehiä, joiden mielestä pitäisi ajaa 103 km/h, koska siitä ei saa sakkoa ja on satasen rajoitus. Osaan myös ohittaa ne 80 köröttelevät ajajat satasen alueella, ei mikään ongelma. 

Vierailija
79/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvettiäkö se sulle kuuluu? Se rajoitus on sallittu maksiminopeus.

Eikö ääliö ymmärrä edes kysymystä???

Vierailija
80/103 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta tämäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä