Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto tätä painonnousua nelikymppisenä!

Vierailija
02.10.2026 |

Nuorempana pysyin normaalipainossa kun vain liikuin ja söin normaalisti. No enpä enää. Olin jopa hoikka, kokoa XS/S. Nyt menee heittämällä M. Aina jos vähän saa painoa pois tilanne jotenkin "korjaantuu" itsestään parissa päivässä. Ihan järjetön taistelu ylipainoa vastaan! 

Fyysistä voimaakin kyllä on eli kaikki ei ole pelkkää läskiä, mutta kun olen niin turvonnut. Paino on 72 kg ja pituutta 166 cm, ennen paino oli 57-64 kg. 

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan sama tilanne. Ikää 43 vuotta, 163 cm ja 80 kg. Ennen olin hoikka, en enää.

Vierailija
2/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, paitsi käytän kyllä L- ja XL-koon vaatteita lähes vastaavilla mitoilla, koska ihan kaikki kertyy renkaaksi vyötärölle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla kans hirveä läskikerros mahan ympärillä. Se ei lähde  minnekään vaikka mitä tekisin??

Vierailija
4/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottamalla odotan nyt niitä kommentteja joissa louskutetaan fysiikan laeista ja miten syömällä vähemmän kuin kuluttaa kyllä laihtuu. Niinhän se varmasti on, mutta mitä hiiren kulutusta tämä keho nyt harjoittaa? Älä syö mitään? 

Ja saa arvailla onko sitä vuoroin säästöliekillä vai syökö liikaa ja älä syö näin vaan syö noin. Ei saakeli. ap

Vierailija
5/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lääkkeitä, kannattaa vilkaista, kuuluuko sivuvaikutuksiin painon nousu. Yllättävän moni lääke vaikuttaa aineenvaihduntaan. 

Vierailija
6/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ihan sama tilanne. Ikää 43 vuotta, 163 cm ja 80 kg. Ennen olin hoikka, en enää.

Hyi, aivan kauheaa tämä lihominen. Pitäisikö alkaa kunnolla alkaa harrastaa voimaharjoittelua vai mikä on? Voimaa kyllä itsessään on reilusti. ap

Vierailija
7/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lääkkeitä, kannattaa vilkaista, kuuluuko sivuvaikutuksiin painon nousu. Yllättävän moni lääke vaikuttaa aineenvaihduntaan. 

Mulla ei tätä kyllä ole. ap

Vierailija
8/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en tosiaan tajua mitä kehossa tapahtuu. Tuntuu ettei voisi syödä YHTÄÄN MITÄÄN. Jos söisi jatkuvasti 'normaaliin' tapaan 5 ateriaa kunnon ruokaa päivässä, painaisin varmasti 120 kg tällä hetkellä. Pakko välillä paastota ja silti kiloja kertyy!

Vierailija
9/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellaas nyt vielä niitä parikymppisiä miespuolisia kuikeloita muistuttamaan fysiikan laeista. Vai eikö se porukka ole vielä hereillä? ap

Vierailija
10/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, aivan kauheaa tämä lihominen. Pitäisikö alkaa kunnolla alkaa harrastaa voimaharjoittelua vai mikä on? Voimaa kyllä itsessään on reilusti. ap

En tiedä enää mikä auttaisi, tuntuu välillä ettei mikään.

Vierailija
11/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla painonnousu alkoi korona-aikaan kun oli lockdown ja kuntosalille ei päässyt. Kiloja kertyi aluksi vain 6k, myöhemmin toiset 6kg. Näiti kiloja on pirun vaikea saada pois, vaikka olen edelleen normaalipainon ylärajoja hipoen eli BMI 27. Ennen koronaa minulla oli BMI 22.

Vierailija
12/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä saa enää pois. Vanhoinakin hoikat eivät ole 30-40-vuotiaina saaneet vyötärön alkupääomaa, joka kasvaa korkoa loppuelämän. Muilla kyse on vain siitä, että pitää yrittää pitää korot matalalla liikkumalla ja syömällä järkevästi.

Vierailija
13/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko nyt ihan varmoja, ettei oo arkiliikunta vähentynyt salakavalasti tässä vuosien saatossa? Ja ruokailutottumukset pikkuisen muuttunut? Itse 45-vuotias nainen ja olen tosiaan itsekin kerännyt vähän kiloja, mutta tiedän tasan tarkkaan, että ne johtuvat noista edellämainituista. Lapsiperhekiireessä ajelen autolla paljon enemmän kuin aiemmin ja samaten tulee helposti syötyä ruokapöydässä oman annoksen lisäksi myös lapsen tähteet.

Vierailija
14/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin harrastaa voimaharjoittelua pari vuotta sitten (ja toki kiinnitin huomiota myös syömisiin) ja laihduin takaisin nuoruuden mittoihin eli 165/55kg ja sain myös toki lihaserottuvuutta. Teen harjoittelut kolmesti viikossa ja lisäksi muuta jumppaa. Tässä iässä tämä juurikin kannattaa!

Terveisin nelikymppinen nainen

Vierailija
15/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ylös, ulos ja lenkille. Ja ruokaa kohtuudella. Keski-ikä on pelkkä tekosyy.

Vierailija
16/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit taas, mä olin 43 kun kroppa yksinkertaisesti hajosi vaihdevuosioireisiin, hormonit (myös lääkitty kilpirauhanen) heittivät häränpyllyä, kehitin uuden perussairauden (gyn) ja parin entisen perussairauden hoito meni uusiksi. Ensin lihoin ja sitten laihduin, mutta muutakin oli niin paljon, ettei niihin ehtinyt kiinnittää huomiota. 

Vierailija
17/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaharjoittelu lisää ruokahalua. Puoli vuotta käynyt salilla ja painoa on tullut pari kiloa lisää. Toki lihaksetkin on kasvaneet, mutta vyötärö ei ole hoikkunut yhtään.

Vierailija
18/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla voisi olla niin hurjasti voimaa, jos et tee lihaskuntotreeniä? Tämä "olen keskimääräistä lihaksikkaampi tekemättä mitään" on varmaan ihmisten yleisin harha.

Vierailija
19/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla painonnousu alkoi korona-aikaan kun oli lockdown ja kuntosalille ei päässyt. Kiloja kertyi aluksi vain 6k, myöhemmin toiset 6kg. Näiti kiloja on pirun vaikea saada pois, vaikka olen edelleen normaalipainon ylärajoja hipoen eli BMI 27. Ennen koronaa minulla oli BMI 22.

BMI on kylläkin jo tukevasti ylipaino. Itsellänikin on BMI 27 ja vaatekoko L.

Vierailija
20/60 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa jotakin 15kg ylimääräistä. Ajattele 15 maitotölkkiä täynnä ihraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme