Minkälaista Helsingissä tai muualla pk seudulla on asua?
Olen ajatellut että voisin hakea töitä pk- seudulta. Asun tällä hetkellä pohjoisessa ja on vakityö täällä. Nykyinen työ ei kuitenkaan ole omaa alaa. Oman alan töitä ei ole täällä.
Täällä on paljon luontoa ja muita hyviä juttuja, mutta tuntuu että elämä menee vähän hukkaan. Olen 24v ja tuntuu että nyt olisi oikea aika muutokselle. Kaveri miettii kans muuttoa pk seudulle, voitaisiin mahdollisesti muuttaa samaan asuntoon aluksi niin asumiskulut eivät kasvaisi niin räjähdysmäisesti.
Onko muualta muuttaneilta kokemuksia miten elämä pk seudulla eroaa muusta Suomesta, vai eroaako?
Mitkä alueet Helsingissä tai muualla pk seudulla olisivat lähellä luontoa?
Mitkä ovat alueet minne ei missään nimessä kannattaisi muuttaa?
Minkälaista Helsingissä tai muualla pk seudulla on asua?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista aluetta kuin "Helsingin keskusta" ei ole.
-On kyllä, lol :D
Mikä on postinumero?
00100, pönttö. Kaupunginosan nimi on Kamppi. Olen asunut Kalevankadulla parin korttelin päässä Stockmannilta, eikä sen lähempänä Helsingin keskustaa voi oikein asua.
Oletko varma, ettei kaupunginosa ole kuitenkin Etu-Töölö tai Kluuvi? Kampin pääasiallinen postinumero on 00180.
Kampissa olen itsekin asunut pariin eri otteeseen.
Eik ö 00100 Töö lö, et py sty maksa maan niiden alue iden hi ntoja. Mikä on ettei hyväksytä.
Vierailija kirjoitti:
Onko Maggaratalo keskustaa?
Onko se vielä olemassa? Sillä alueella on toimistoja ja liikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se varmasti kova alkushokki kun muuttaa turvallisesta ja rauhallisesta ymäristöstä rikollisuuden ja väkivallan keskelle. Pysy kaukana täältä. Pelasta itsesi kun vielä voit.
Missähän sä oikein asut? Olen asunut Helsingissä jo 30 vuotta, ja vielä ei rikollisuus ja väkivalta ole elämääni vaikuttanut. Toki en heilu epämääräisessä seurassa yöaikaan.
Alkushokki on kieli, eli murteella ei pärjää pääkaupunkiseudulla. Kavereitten löytäminen ei ole helppoa, töykeitä ihmisiä ja tuikean näköisiä. Minä ulkomailla asuvana olen järkyttynyt siitä, ettei eteläisessä Suomessa hymyillä.
Siihen pitää tottua, mutta jos tulette kaveriporukassa on eri asia.
Kannattaa suhtautua varauksella erilaisiin, missä ei kannata asua -kommentteihin, koska netti tuntuu olevan pullollaan rasisteja ja muita ennakkoluuloisia. En ole muualta muuttanut, mutta asunut eri puolilla pääkaupunikiseutua ja täältä löytyy kyllä asuinalueita moneen makuun. Lähiöissä asemien ja ostarien seudut yleensä levottomimmat, mutta jo vähän matkan päästä voi löytää lintukodon. Suosittelen lähtemään likkeelle siitä, mistä työpaikka löytyy ja mitkä asuinalueet ovat logistisesti parhaan matkan päässä ja sitten vaan rohkeasti kiertelemään alueilla. Muuten voi joutua viettämään suuren osan arjestaan autossa tai bussissa ellei ole etätöissä kokonaan. Asun tällä hetkellä kovinkin pahamaineisessa lähiössä Vantaalla mukavan rauhallisella pientaloalueella, jolta pääsee luontoon joka suuntaan. Ja silti on palvelut lähellä ja hyvät bussiyhteydet moneen suuntaan. Jos ei halua ihan urbaaniin ympäristöön, kannattaa tutustua Espooseen, Vantaaseen ja Länsi-, Pohjois- ja Itä-Helsingin asuinalueisiin. (Itä-Helsinkikin on mainettaan parempi - sielläkin todella paljon vaihtelua alueiden välillä.)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on postinumero?
-00100. Helsingin keskusta on myös virallisesti käytetty alue-/postinumeroalueen nimi. Helsingin keskusta” ei tarkoita, että koko keskustan laaja alue olisi yhtä ainoaa postinumeroa. Esimerkiksi Punavuori on 00120 ja Kaartinkaupunki 00130. Mutta 00100:n nimi on nimenomaan Helsinki keskusta – Etu-Töölö.
Espoossa sen sijaan EI ole keskustaa. Espoon keskus EI ole Espoon keskusta, vaikka jotkut etenkin maalaiset luulee niin. Helsinki on ihan eri. Siellä ON keskusta, jos et sitä tiennyt!
Ei ole Vantaallakaan, jos ei Tikkurilaa pidetä keskustana. Kaikkialla lähiöitä.
Pohjois-Espoossa on rauhallista ja paljon luontoa.
Asun täällä kantakaupungissa enkä haluaisi asua missään muualla. Meri on vieressä, kaunista arkkitehtuuria, museoita, ravintoloita ja elämää.
Aika paljon vaikuttaa miten asioihin itse suhtautuu. Etsii työpaikan ja katsoo asunnon sitten vähän sen mukaan. Aluksi ei kannata pyrkiä täydellisyyteen, voihan sitä myöhemmin vaihtaa aluetta jos haluaa.
Muutin itse muualta 2 v sitten ja ihan tavallista elämää täällä elän. Aluksi en tuntenut ketään, mutta yllättävän helposti tutustuin ihmisiin. Omalle kohdalle sattunut pääasiassa mukavia ihmisiä. Erilaisuuteen suhtaudutaan hyvin.
Asun Malmilla ja olen ihan viihtynyt. Onhan täällä maahanmuuttajia, mutta mitä sillä on väliä. Kävi vielä sellainen sattuma että työkaverini asuu viereisessä talossa kuin minä ja meistä tuli hyvät ystävät. En ole kohdannut täällä mitään uhkaavaa tai vaarallista.
Kolme yötä olen Helsingissä asunut. Kyllä siinä kestäninen oli.
Myyrmäki, Koivukylä, Itäkeskus, Kontula, jakomäki ja osa vuosaaresta on ainakin sellaisia että jos näille alueille muuttaa niin kannattaa tarkkaan valita mihin päin näitä alueita muuttaa. Alueen maine voi olla huono, mutta se ei tarkoita että koko alue olisi huono
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon vaikuttaa miten asioihin itse suhtautuu. Etsii työpaikan ja katsoo asunnon sitten vähän sen mukaan. Aluksi ei kannata pyrkiä täydellisyyteen, voihan sitä myöhemmin vaihtaa aluetta jos haluaa.
Muutin itse muualta 2 v sitten ja ihan tavallista elämää täällä elän. Aluksi en tuntenut ketään, mutta yllättävän helposti tutustuin ihmisiin. Omalle kohdalle sattunut pääasiassa mukavia ihmisiä. Erilaisuuteen suhtaudutaan hyvin.
Asun Malmilla ja olen ihan viihtynyt. Onhan täällä maahanmuuttajia, mutta mitä sillä on väliä. Kävi vielä sellainen sattuma että työkaverini asuu viereisessä talossa kuin minä ja meistä tuli hyvät ystävät. En ole kohdannut täällä mitään uhkaavaa tai vaarallista.
Jep Helsingin etu on siinä, että aina löytää omanlaista seuraa kunhan on itse aktiivinen.
Kun sota syttyy pk seudulla on suuri vaara joutua alttiiksi vihollisen ilmaiskuille. Pohjanmaalla on turvallisempaa
Vierailija kirjoitti:
Kun sota syttyy pk seudulla on suuri vaara joutua alttiiksi vihollisen ilmaiskuille. Pohjanmaalla on turvallisempaa
Miten tämä liittyi aiheeseen? Tätäkö kysyttiin?
Osa paikoista on työttömien ulkomailta tulleiden Kelaloisten täyttämiä. Heillä on vapaa-aikaa hengailla ympäriinsä tekemättä mitään järkevää. Toisinaan valvovat yöt, toivottavasti ei musiikkia koko yötä soittaen. Aamulla nukkuvat pitkään. Sitten menevät laumoissa ulos ja tuijottavat kantiksia jotka kävelee ohi töistä tullessa. Heillä ei ole mitään aikomusta opiskella tai tehdä töitä jatkossakaan. Flegmaattisen oloisia, kun eivät vaadi itseltään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Turku ja Tampere parempia
Millä tavalla? Tykkään toki molemmista, mutta tuntuvat kovin pieniltä Helsinkiin verrattuna. Vaikka olen lähes koko ikäni Helsingissä asunut, niin aina löytyy jotain uutta nähtävää ja koettavaa oli sitten kyseessä uusi operettiesitys Kansallisoopperassa tai ihan kahvilakäynti Ullanlinnan pikkukadulla, josta en ole koskaan mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei Espoon keskukseen. :D Ei itähelsinkiin, vaikka siellä onkin luontoa.
Ei Malmille.
Ehkä Tapiola/Westendiä voin suositella noilla kriteereillä Espookn puolelta. Ehkä niittykumpu mahollisesti.
Helsingistä esim Viikki/Oulunkylä/Länsi-Herttoniemi..
Ei Espooseen.
Viikki/Latokartano ok
Länsi-Herttoniemi ok
Luontoa kaipaavalle lisäksi
Pohjois-/Vanha Vuosaari
Miksei tietyin varauksin myös Uutelan lähellä olevat alueet Aurinkolahtea tai esimerkiksi Ramsinniemi
Vartioharjussa Itäväylän merenpuoli ja Puotilakin voisi mennä
Vantaalla
Nissas ja Kuninkaanmäki ovat lähellä Sipoonkorpea, myös Sotunki, joskin julkiset harvemmassa
Seutula on täysin maaseutua, vähemmän kuitenkin rivi- ja kerrostaloja ja julkiset kulkee harvemmin
Noi nyt ainakin
Höpsis. Mikset sitten itse muuta pois rikollisuuden ja väkivallan keskeltä?