Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista Helsingissä tai muualla pk seudulla on asua?

Vierailija
01.10.2026 |

Olen ajatellut että voisin hakea töitä pk- seudulta. Asun tällä hetkellä pohjoisessa ja on vakityö täällä. Nykyinen työ ei kuitenkaan ole omaa alaa. Oman alan töitä ei ole täällä. 

Täällä on paljon luontoa ja muita hyviä juttuja, mutta tuntuu että elämä menee vähän hukkaan. Olen 24v ja tuntuu että nyt olisi oikea aika muutokselle. Kaveri miettii kans muuttoa pk seudulle, voitaisiin mahdollisesti muuttaa samaan asuntoon aluksi niin asumiskulut eivät kasvaisi niin räjähdysmäisesti. 

Onko muualta muuttaneilta kokemuksia miten elämä pk seudulla eroaa muusta Suomesta, vai eroaako? 

Mitkä alueet Helsingissä tai muualla pk seudulla olisivat lähellä luontoa? 

Mitkä ovat alueet minne ei missään nimessä kannattaisi muuttaa?

Minkälaista Helsingissä tai muualla pk seudulla on asua?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Älä pilaa elämääsi

Vierailija
2/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mam*uja  paljon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei puhu kunnolla suomea

Vierailija
4/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Espoossa itse asustelen nukkumalähiössä ja oikein on rauhallista. Pääkaupunkiseudulla riittää asuinpaikkoja kaikkeen makuun ja hintaan. 

Vierailija
5/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette naisia niin muuttakaa ihmeessä ja jättäkää ne pohjoisen junti miehet taaksenne.

Pääkaupunkiseudulla on hyvä asua.

Vierailija
6/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsingissä jo yli 20 vuotta. Muutin pieneltä paikkakunnalta. Parhaiten olen viihtynyt alueilla, joilla on myös luontoa. Kantakaupungissa oli kiva asua jonkin aikaa, mutta ei se ydinkeskustan elämä ollut minua varten. Yhteisöllisyys täältä puuttuu. Se on ollut vaikeinta. 

Vierailija
7/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei puhu kunnolla suomea

Aika moni on tosiaan muuttanut Savosta ja viäntää edelleen. Mutta täällä on katto korkealla ja seinät leveällä.

Vierailija
8/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalille valkoihoiselle ihmiselle painajaista.

Minä olen asunut jo yli 0 vuotta ja koen, että Helsinki on ainoa mahdollinen paikka asua, jos haluaa asua sivistyneesi ja urbaanisti. En lähtisi täältä Suomen sisällä minnekään. 

Vierailija
9/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa luonnon lähellä asua, metsälähiöissä on halvimmat neliöt. Mitä enemmän kiveä, sitä enemmän hintaa.

Vierailija
10/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Espoon keskukseen. :D Ei itähelsinkiin, vaikka siellä onkin luontoa. 

Ei Malmille.

Ehkä Tapiola/Westendiä voin suositella noilla kriteereillä Espookn puolelta. Ehkä niittykumpu mahollisesti.

Helsingistä esim Viikki/Oulunkylä/Länsi-Herttoniemi..

Vierailija
11/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

= Työttömälle persulle, jolla on varaa asua vain kaupungin neukkukuutiossa.

Vierailija
12/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Espoossa itse asustelen nukkumalähiössä ja oikein on rauhallista. Pääkaupunkiseudulla riittää asuinpaikkoja kaikkeen makuun ja hintaan. 

Espoossa roskataan. -toinen espoolainen

Vierailija
13/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu missä Helsingin alueella asuu. Asun itse lähiössä, asuintaloni lähiympäristö on todella rauhallinen, ei mitään häiriöitä. Paljon viheraluetta, keskuspuisto lähellä. Ostarilla voi olla rauhatonta. Itse en hengaile siellä, joten ei mitään ongelmaa. En vaihtaisi. 🙂

Vierailija
14/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin pois kymmenen vuotta sitten kun kyllästyin mutiksiin. En ole katunut. Stadiin ei kannata enää muuttaa.

Tervemenoa juntti.

Vierailija
15/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Espoon keskukseen. :D Ei itähelsinkiin, vaikka siellä onkin luontoa. 

Ei Malmille.

Ehkä Tapiola/Westendiä voin suositella noilla kriteereillä Espookn puolelta. Ehkä niittykumpu mahollisesti.

Helsingistä esim Viikki/Oulunkylä/Länsi-Herttoniemi..

Ja Hertsika ei sinun maantieteessäsi ole idässä?

Vierailija
16/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut jo yli 0 vuotta ja koen, että Helsinki on ainoa mahdollinen paikka asua, jos haluaa asua sivistyneesi ja urbaanisti. En lähtisi täältä Suomen sisällä minnekään. 

Etkä ole lähtenytkään...

Umpijuntteja ja mam*uja täynnä!

Vierailija
17/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin viisasta kysyä asiaa vauvapalstalta. Monenlaisia ihmisiä, monenlaisia mielipiteitä. Täällä, palstalla on hyvin paljon negatiivista Helsingistä, se kuvaa palstan henkeä. Mutta kaikki omat ystäväni, ja heitä on paljon, viihtyvät Suomessa parhaiten juuri Helsingissä. Kulttuuritarjonnan vuoksi ennenkaikkea ja nopeat yhteydet muualle Eurooppaan. Itsekin asuin kauan ulkomailla- Ruotsissa, Ranskassa, Sveitsissä-enkä olisi voinut kuvitella palaavani Suomeen muualle kuin Helsinkiin tai korkeintaan Turkuun. 

Vierailija
18/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Hertsika ei sinun maantieteessäsi ole idässä?

Siinä ja siinä. Länsi-Herttoniemi vielä käy noilla kriteereillä. 

Vierailija
19/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin vuosi sitten pohjoisesta Helsinkiin. Hyvin olen viihtynyt. Paljon täällä on kaikkea. Ihanaa kun ei enää kytätä tai juoruta toisten asiosta kaikelle kansalle. Erilaisuus hyväksytään. Ilmapiiri on avoin. Ensimmäistä kertaa tuntuu että saan olla oma itseni. Paljon uusia mahdollisuuksia avautui kun muutti tänne. Kaduttaa ainoastaan että en muuttanut aikaisemmin.

Vierailija
20/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoossa roskataan. -toinen espoolainen

Miten tämä mahtoi mitenkään liittyä kirjoittamaani?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan