Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista Helsingissä tai muualla pk seudulla on asua?

Vierailija
01.10.2026 |

Olen ajatellut että voisin hakea töitä pk- seudulta. Asun tällä hetkellä pohjoisessa ja on vakityö täällä. Nykyinen työ ei kuitenkaan ole omaa alaa. Oman alan töitä ei ole täällä. 

Täällä on paljon luontoa ja muita hyviä juttuja, mutta tuntuu että elämä menee vähän hukkaan. Olen 24v ja tuntuu että nyt olisi oikea aika muutokselle. Kaveri miettii kans muuttoa pk seudulle, voitaisiin mahdollisesti muuttaa samaan asuntoon aluksi niin asumiskulut eivät kasvaisi niin räjähdysmäisesti. 

Onko muualta muuttaneilta kokemuksia miten elämä pk seudulla eroaa muusta Suomesta, vai eroaako? 

Mitkä alueet Helsingissä tai muualla pk seudulla olisivat lähellä luontoa? 

Mitkä ovat alueet minne ei missään nimessä kannattaisi muuttaa?

Minkälaista Helsingissä tai muualla pk seudulla on asua?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mam*uja  paljon...

Ei joka paikassa. Riippuu alueesta.

Vierailija
22/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu missä Helsingin alueella asuu. Asun itse lähiössä, asuintaloni lähiympäristö on todella rauhallinen, ei mitään häiriöitä. Paljon viheraluetta, keskuspuisto lähellä. Ostarilla voi olla rauhatonta. Itse en hengaile siellä, joten ei mitään ongelmaa. En vaihtaisi. 🙂

-Eli siis missä? :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤮

Vierailija
24/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 naispuoleista kaveria raiskattu, minua yritti myös tälläinen maamuttaja. Rappukäytävässä puukon heiluttelua maamunarkin toimista. Yhden kerran auton päällä hypitty. Alue Helsingin keskusta. Ei kiitos enään. 

Sellaista aluetta kuin "Helsingin keskusta" ei ole.

Vierailija
25/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-On kyllä, lol :D

Vierailija
27/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalille valkoihoiselle ihmiselle painajaista.

Minä olen asunut jo yli 0 vuotta ja koen, että Helsinki on ainoa mahdollinen paikka asua, jos haluaa asua sivistyneesi ja urbaanisti. En lähtisi täältä Suomen sisällä minnekään. 

Nyky-Hesasta on urbaanisuus ja sivistys kaukana.

Vierailija
28/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on postinumero?

Vierailija
29/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ap huoletta jättää nämä persutrollin kommentit huomioimatta. Pääkaukinseudulla on kiistämättä omat lieveilmiönsä kuten muissakin isoissa asuinkeskittymissä, mutta rauhallisuuttakin löytyy sitä haluaville, toki lompakon kustannuksella.

Vierailija
30/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin viisasta kysyä asiaa vauvapalstalta. Monenlaisia ihmisiä, monenlaisia mielipiteitä. Täällä, palstalla on hyvin paljon negatiivista Helsingistä, se kuvaa palstan henkeä. Mutta kaikki omat ystäväni, ja heitä on paljon, viihtyvät Suomessa parhaiten juuri Helsingissä. Kulttuuritarjonnan vuoksi ennenkaikkea ja nopeat yhteydet muualle Eurooppaan. Itsekin asuin kauan ulkomailla- Ruotsissa, Ranskassa, Sveitsissä-enkä olisi voinut kuvitella palaavani Suomeen muualle kuin Helsinkiin tai korkeintaan Turkuun. 

Haukut muita vastaavia, että antavat vain negatiivista mielipidettään paikoista, ja annat aika mielenkiintoisen oman mielipiteen, Suomessa vain Helsinki ja Turku kelpaisivat? Kuinka pitkään muuten asuit Sveitsissä?

Vierailija
31/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ap huoletta jättää nämä persutrollin kommentit huomioimatta. Pääkaukinseudulla on kiistämättä omat lieveilmiönsä kuten muissakin isoissa asuinkeskittymissä, mutta rauhallisuuttakin löytyy sitä haluaville, toki lompakon kustannuksella.

Oma asuinalueeni on paitsi halpa myös rauhallinen. Ainakin rauhallisempi kuin mikään kantakaupungin kolkka.

Vierailija
32/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on siinä mielessä oikea kaupunki, ettei mitään yhtä Helsinkiä ole olemassa. Kaupunginosissa valtavia eroja monessakin mielessä. Kantakaupungissa (mikä on sitä leimallisinta Helsinkiä) on yleisesti parhaat mestat, mutta sielläkin on parempia ja huonompia alueita. 

Itä-Helsinki on Itiksen keskustaa lukuunottamatta mainettaan parempi, esim. Herttoniemessä ja Laajasalossa on myös mukavia sekä rauhallisia alueita, jos ei ole varaa maksaa hienostoalueilla asumisesta.

Vierailija
33/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut Helsinkiin itäsuomalaisesta pikkukaupungista kauan sitten enkä lähde täältä enää ikinä minnekään. Parhaiten olen viihtynyt eteläisessä Helsingissä meren äärellä. Täällä on kaikki mitä tarvitsen ja riittävästi kaupunkiluontoakin. Juuri nyt asun Ruoholahden kanavan varrella vanhassa Jätkäsaaressa.

Yksi hyvä kaupunginosa muualta tulleille voisi olla Keskuspuiston metsämaisema alueella Meilahti/Laakso.

Vierailija
34/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkepäiviä odotan jotta pääsen etutöölöstä kauas pois.

Vierailija
35/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalille valkoihoiselle ihmiselle painajaista.

Painajaismaista olisi asua pienessä tuppukylässä.

Vierailija
36/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuttanut Helsinkiin itäsuomalaisesta pikkukaupungista kauan sitten enkä lähde täältä enää ikinä minnekään. Parhaiten olen viihtynyt eteläisessä Helsingissä meren äärellä. Täällä on kaikki mitä tarvitsen ja riittävästi kaupunkiluontoakin. Juuri nyt asun Ruoholahden kanavan varrella vanhassa Jätkäsaaressa.

Yksi hyvä kaupunginosa muualta tulleille voisi olla Keskuspuiston metsämaisema alueella Meilahti/Laakso.

Tuolla on heikosti kämppiä tarjolla. Ilmeisesti kukaan ei halua muuttaa pois.

Vierailija
37/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on postinumero?

00100, pönttö. Kaupunginosan nimi on Kamppi. Olen asunut Kalevankadulla parin korttelin päässä Stockmannilta, eikä sen lähempänä Helsingin keskustaa voi oikein asua.

Vierailija
38/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsi-Pasila ja Ruskeasuo myös Keskuspuiston kupeessa. 

Vierailija
39/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on heikosti kämppiä tarjolla. Ilmeisesti kukaan ei halua muuttaa pois.

Minä sain helposti asunnon Töölöntullista, siitä Mannerheimintien ja Tukholmankadun risteyksestä. Ja kun siitä menee vähän pohjoiseen, ollaankin Ruskeasuolla keskellä metsää.

Vierailija
40/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsi-Pasila ja Ruskeasuo myös Keskuspuiston kupeessa. 

Länsi-Pasila on perseestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän