Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista Helsingissä tai muualla pk seudulla on asua?

Vierailija
01.10.2026 |

Olen ajatellut että voisin hakea töitä pk- seudulta. Asun tällä hetkellä pohjoisessa ja on vakityö täällä. Nykyinen työ ei kuitenkaan ole omaa alaa. Oman alan töitä ei ole täällä. 

Täällä on paljon luontoa ja muita hyviä juttuja, mutta tuntuu että elämä menee vähän hukkaan. Olen 24v ja tuntuu että nyt olisi oikea aika muutokselle. Kaveri miettii kans muuttoa pk seudulle, voitaisiin mahdollisesti muuttaa samaan asuntoon aluksi niin asumiskulut eivät kasvaisi niin räjähdysmäisesti. 

Onko muualta muuttaneilta kokemuksia miten elämä pk seudulla eroaa muusta Suomesta, vai eroaako? 

Mitkä alueet Helsingissä tai muualla pk seudulla olisivat lähellä luontoa? 

Mitkä ovat alueet minne ei missään nimessä kannattaisi muuttaa?

Minkälaista Helsingissä tai muualla pk seudulla on asua?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on postinumero?

-00100. Helsingin keskusta on myös virallisesti käytetty alue-/postinumeroalueen nimi. Helsingin keskusta” ei tarkoita, että koko keskustan laaja alue olisi yhtä ainoaa postinumeroa. Esimerkiksi Punavuori on 00120 ja Kaartinkaupunki 00130. Mutta 00100:n nimi on nimenomaan Helsinki keskusta – Etu-Töölö.

Espoossa sen sijaan EI ole keskustaa. Espoon keskus EI ole Espoon keskusta, vaikka jotkut etenkin maalaiset luulee niin. Helsinki on ihan eri. Siellä ON keskusta, jos et sitä tiennyt!

Vierailija
42/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut samalla itähelsinkiläisellä asuinalueella jo 25 vuotta. Tämä on rauhallinen lähiö, jossa on paljon metsää ja merenrantaa. Kerrostalojen pihat on suuria ja koko alue on väljästi rakennettu. Itse tykkään siitä, että pääsen kerrostalon pihasta suoraan metsälenkille ja uimarannalle on lyhyt matka. Ja samalla kuitenkin on mahdollisuus käydä museoissa, teatterissa, oopperassa jne. mitä kaikkea valikoimaa ei pikkukaupungeissa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa pohjoisen nuorista muuttaa pk seudulle tai muualle etelä Suomeen. Jopa Oulusta muutetaan suurin joukoin pois koska töitä ja opiskelumahdollisuuksia on vähän. Pohjois-Suomen tulevaisuus näyttää synkältä. 

Vierailija
44/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tavallista. Toki pitää käyttää julkisia aika paljon, sillä matkat paikasta toiseen ovat pitkiä. Kivijalka-alueilta haluaa päästä riittävän usein luontoon tai ihan maaseudulle, eli mökkeilemään meidän tapauksessamme. Meri näkyy ikkunastasta ja ulkoilualueita on ihan vieressä. Niissä parveilee kuitenkin paljon ihmisiä, eikä tunnelma ole ollenkaan sama kuin oikeasti maaseudulla. Hanhet kakkailevat rannan täyteen. Ihmiset ovat usein aika kireitä. Arjen meininkiin kaikki on kuitenkin ihan tavallista.

Vierailija
45/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan riippuu missä Helsingin alueella asuu. Asun itse lähiössä, asuintaloni lähiympäristö on todella rauhallinen, ei mitään häiriöitä. Paljon viheraluetta, keskuspuisto lähellä. Ostarilla voi olla rauhatonta. Itse en hengaile siellä, joten ei mitään ongelmaa. En vaihtaisi. 🙂

-Eli siis missä? :D 

No en halua mainostaa. Tää pidetään paikallisten tiedossa, tänne ei tarvita enää lisää asukkaita. 

Vierailija
46/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista aluetta kuin "Helsingin keskusta" ei ole.

-On kyllä, lol :D

Mikä on postinumero?

00100, pönttö. Kaupunginosan nimi on Kamppi. Olen asunut Kalevankadulla parin korttelin päässä Stockmannilta, eikä sen lähempänä Helsingin keskustaa voi oikein asua.

Oletko varma, ettei kaupunginosa ole kuitenkin Etu-Töölö tai Kluuvi? Kampin pääasiallinen postinumero on 00180.

Kampissa olen itsekin asunut pariin eri otteeseen.

Vierailija
47/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 naispuoleista kaveria raiskattu, minua yritti myös tälläinen maamuttaja. Rappukäytävässä puukon heiluttelua maamunarkin toimista. Yhden kerran auton päällä hypitty. Alue Helsingin keskusta. Ei kiitos enään. 

töölö luetaan helsingin keskustaan

Vierailija
48/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa Leppävaara ja Gallerian ympäristö ylöspäin, ei muuta kuin vierasmaalaisia kauppoja ja sen mukaisia asukkaita. Espoon keskus huh sentään. Missä asunevat suomalaiset, joihin olisi hyvä tutustua. Jotkut harrastukset ehkä auttavat. 

Myyrmäki on jo osittain illalla turvatointa. Ja asemanseutu myös, jos junalla tai bussilla haluaa liikkua. 

Tapiola kallis, mutta kulttuuria, ai niin Sellossa on myös kulttuuria. 

Vihreitä alueita on melkoisesti espoossa. Kauklahti on minulle kaukana. Niitä ranta-alueita kerrostaloineen on melkoisesti ja metrolla houkutellaan ihmisiä. Toivottavasti työssäkäyvät voivat hankkia asuntoja.

Martinlaakso on kai vanhoine kerrostaloineen edullisempaa, mutta millaista porukkaa naapurissa.

Kysele Lähderantaa.

Vierailija
49/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin pois kymmenen vuotta sitten kun kyllästyin mutiksiin. En ole katunut. Stadiin ei kannata enää muuttaa.

Tervemenoa juntti.

Olen paljasjalkainen stadilainen kolmannessa polvessa. Nykyään budjaan mökilläni.

Vierailija
50/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut lähellä keskustaa koko lapsuuteni ja nuoruuteni, en halua sinne enää vaikka periaatteessa voisin asua.

Nykyään asun idempänä lähempänä luontoa. 

Vierailija
51/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
52/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kamppi Helsingin keskustassa ei mennyt läpi. 

Vierailija
53/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa Leppävaara ja Gallerian ympäristö ylöspäin, ei muuta kuin vierasmaalaisia kauppoja ja sen mukaisia asukkaita. Espoon keskus huh sentään. Missä asunevat suomalaiset, joihin olisi hyvä tutustua. Jotkut harrastukset ehkä auttavat. 

Myyrmäki on jo osittain illalla turvatointa. Ja asemanseutu myös, jos junalla tai bussilla haluaa liikkua. 

Tapiola kallis, mutta kulttuuria, ai niin Sellossa on myös kulttuuria. 

Vihreitä alueita on melkoisesti espoossa. Kauklahti on minulle kaukana. Niitä ranta-alueita kerrostaloineen on melkoisesti ja metrolla houkutellaan ihmisiä. Toivottavasti työssäkäyvät voivat hankkia asuntoja.

Martinlaakso on kai vanhoine kerrostaloineen edullisempaa, mutta millaista porukkaa naapurissa.

Kysele Lähderantaa.

Minä alueet 50 vuotta tuntevana.  

Vierailija
54/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo ja hyvin viihtynyt täällä.

Vierailija
55/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoa riittää. Välillä ei uskoisi että ajelee pk seudulla kun on pelkkää luontoa teiden molemmin puolin ja viljelyspeltoja siellä täällä. Itse asun Tuusulassa ja työskentelen Helsingissä. Työmatkat eivät mulla ole ruuhka aikoina,niin itse ajan Helsinkiin töihin aikalailla aina 17min suunta. Ja Helsinki on laaja,en työskentele kuiten keskustassa.

Vierailija
56/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes harkitsee pääkaupunkiseutua kun on olemassa Tampere !

Vierailija
57/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa  Helsingissä ja Espoossakin rakennetaan omakotialueiden kylkeen kerrostalokolosseja. Itse asun Käpylässä ja mielestäni tämä on idyllisintä Helsinkiä puutaloineen. 

Vierailija
58/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaari best.

Vierailija
59/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-On kyllä, lol :D

Mikä on postinumero?

00100, pönttö. Kaupunginosan nimi on Kamppi. Olen asunut Kalevankadulla parin korttelin päässä Stockmannilta, eikä sen lähempänä Helsingin keskustaa voi oikein asua.

Oletko varma, ettei kaupunginosa ole kuitenkin Etu-Töölö tai Kluuvi? Kampin pääasiallinen postinumero on 00180.

Kampissa olen itsekin asunut pariin eri otteeseen.

00180 on Ruoholahtea. Minä olen asunut Kampissa postinumeroalueella 00100 kolmessakin osoitteessa, em. Kalevankadulla sekä Pohjoisella Rautatiekadulla (jonka eteläpuoli on Kamppia, pohjoispuoli Etu-Töölöä).

Vierailija
60/81 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Maggaratalo keskustaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän