Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkisi tupakanpolton lopettamiseen?

Vierailija
30.09.2026 |

Mitä niksejä keksit millä onnistuit?

Tai mitä kaikkea olet kuullut miten saada sauhuttelu loppuun?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna kivi ja kirves olin lakossa 2,5 vuotta ihan vain päättämällä että se loppui nyt. Myöhemmin kokeilin Champixilla ja meni 13 viikkoa polttamatta ongelmitta mutta ajankohta oli lopulta varsin epäsuotuisa lopettamiselle kun omainen oli samaan aikaan saattohoidossa.

Vierailija
42/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä ettet halua olla enää tupakan orja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta sitten todettiin rintasyöpä. Kolme vuotta sitten lopetin tupakoinnin. 

Vierailija
44/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, kuin sisäistää se, että yli 50% sairastuu keuhkoahtaumaan (ei ole olemassa tupakkayskää) ja tuuri ei ikinä ole ollut omalla puolella.

Paska tapa kuolla tuo.

Vierailija
45/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoitin lopettamisen reissuun, jossa ei ollut mahdollisuutta tupakointiin. Mukana oli nikotiinitabletit, joilla torjuin fyysisiä vieroitusoireita. Huolehdin jo etukäteen, ettei kotona ollut kotiin palatessa tupakkaa, koska olisin varmasti retkahtanut. 

Eli fyysisen riippuvuuden "hoidin" reissun aikana, psyykkisen riippuvuuden kotiin paluun jälkeen. Kotioloissa en olisi tähän pystynyt, siksi fyysiset vieroitusoireet oli helpompi kohdata muualla kuin arjessa.

Yhtään tupakkaa en ole tuon jälkeen polttanut, tuosta nyt n. 20 vuotta aikaa.

Vinkiksi sanoisin, että kannattaa kunnolla suunnitella ennalta ja tarpeeksi pitkäksi aikaa.

Vierailija
46/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske kuinka paljon rahaa sinulla on mennyt tupakkatuotteisiin.

Keksi rahoille parempi vaihtoehto 

Sepeli.

Vierailija
47/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kävin nyt tästä ketjusta inspiroituneena heittämässä tupakkiaskin roskiin. Kokeillaan nyt jälleen kerran. Edellinen ennätys oli viisi päivää ilman tupakkaa.

Vierailija
48/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin tammikuussa vaikka oma terveys ei niin kiinnosta. Rahan meno kyllä. Mulla toimii purkka, mutta siitä sitten nikotiinipurkasta xsylitolipurkkaan siirryin melko pian, sillä nikotiinipurkasta melkein yhtä kallista ellei jopa kalliimpaa kuin tupakka. 

Ihan helvettiä tämä on kyllä ollut, mutta rahan säästö motivoi. Mulle yksi repsahdus tietää takaisin polttajaksi. 

Vierailija
49/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiapuun nicotinell suusuihke.Auttaa!

Vierailija
50/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, kävin nyt tästä ketjusta inspiroituneena heittämässä tupakkiaskin roskiin. Kokeillaan nyt jälleen kerran. Edellinen ennätys oli viisi päivää ilman tupakkaa.

Hyvä.

Lopetin 22 vuotta sitten ja mulla on vieläkin se vajaa aski, jonka jätin varalle. Mietin,  että ei ainakaan ala mietityttää, se ettei tupakkaa ole.

Vierailija
51/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bupropion auttoi, vaikka sen vaikutus alkoi kunnolla vasta useamman kuukauden päästä minulla. Olin polttanut kauan, nyt 10kk polttamatta. 

Vierailija
52/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy keuhkosyöpiä leikkaavalta kirurgilta miltä tupakoitsijan keuhkot haisee

Vierailija
53/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin joitain vuosia sitten nuoruuden tuttavani, joka oli sairastunut keuhkosyöpään ja oli silloin terminaalivaiheessa, aktiivisen hoidon ulottumattomissa. Hän sanoi minulle miten minunkin tulisi lopettaa tupakointi. Kerroin tälle lopettaneeni 10 vuotta siemmin. Näin hän katseestaan kaiken sen itsesyytöksen, joka hänen mieleensä sillä sekunnilla tuli.

Rauha hänen muistolleen.

Vierailija
54/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä.

Lopetin 22 vuotta sitten ja mulla on vieläkin se vajaa aski, jonka jätin varalle. Mietin,  että ei ainakaan ala mietityttää, se ettei tupakkaa ole.

En pystyisi tuollaiseen. Ei ole selkärankaa tarpeeksi. Tuo vajaan kilometrin päässä oleva lähikauppakin on liian lähellä ja koitinut monen lopettamisyrityksen kohtaloksi.

Ihailtavaa tahdonvoimaa sinulta ja muilta lopettamisessa onnistuneilta tässä ketjussa.

Vierailija
55/55 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan aivopesin itseni ajattelemaan että vapauduin tupakasta, se ei enää määrää minun elämää mitenkään. Ja kun tuli tilanne missä aiemmin tupakoin, ajattelin että onneksi ei enää tarvi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan