Vinkkisi tupakanpolton lopettamiseen?
Mitä niksejä keksit millä onnistuit?
Tai mitä kaikkea olet kuullut miten saada sauhuttelu loppuun?
Kommentit (54)
Kaiken ei-tekeminen on helppoa - et vain tee sitä…
Hanki sellainen 150 kg hirmumuija joka lyö kaulimella jos haistaakin tupakin käryä
Älä ajattele että olet lopettanut. Et vain ajattele koko asiaa enää. Sekuntien ja päivien laskemiset ovat masokisteille ja AA-kerholaisille (koska he ovat masokisteja)
Nakkasin viimeisen askin roskiin ja siihen se jäi. 15v sitten.
Lopettaa vaan, käy helposti. Olen jo konkari lopettamisessa kun monesti lopettanut.
Laske kuinka paljon rahaa sinulla on mennyt tupakkatuotteisiin.
3500e vuodessa ylimääräistä rahaa.
Hyvä ystäväni on niin lujahermoinen, että pystyy lopettamaan kertarysäyksellä kun vaan tekee päätöksen. Ja aika nopeasti pystyy lähteä vaikka ulos viihteelle tupakoivien seurassa ja kestää sen. Mutta lomat hemmetin vaikeita. Pitkän savuttomuuden jälkeen lomalla itsekuri pettää aina.
Kärsivällisyyttä.
Lopetin ainakin kolme kertaa. Viimeisen kerran kun olin 26, nyt 41. Eli ehdin aika ajoissa tumpata, 10 vuotta poltin. Viimeisellä kerralla purin kaksi viikkoa tyynyä.- SItten piti käydä kaikki ne paikat, joissa normaalisti polttaisi, läpi. Puolen vuoden kuluttua alkoi helpottaa kunnolla.
Kokeilin purkat ym, todetakseni että eivät itsellä otimi. Mutta aikanaan stumppi.fi toi vertaistukea ja sen avulla onnistui lopulta.
Motivaatio on oltava kunnossa.
Mennyt vuosikymmeniä, aamuun kuuluu kuppi kahvia ja tupakka. Miten hän tosta nyt sit
Ei se aamukahvi oikein maistu jos ei aivot saa kupin kylkeen tupakkaa
Senkus lopetat. Sama kaikkien muidenkin riippuvuuksien kanssa. Ei ole mitään kikkakeinoja.
Minulla Varenikliini-resepti lääkäriltä. Aloitusosa 4 viikkoa ja lisäksi jatko-osa 3kk. Nyt takana aloitusjakso ja poltin eilen viimeisen tupakan. Tuon neljän viikon aikana hävisi se "himo" polttaa. Aion syödä kuurin loppuun varmisaakseni, että tupakan himo on pois sen 3 kk ja luulen, että kuurin loputtua sitä ei edes enää tee mieli. Olen aiemmin yrittänyt lopettaa sauhuttelun mm. erilaisilla nikotiinivalmisteilla, mutta repsahdin kuitenkin jossain kohtaa. Uskon vahvasti, että tupakointini loppui eiliseen päivään.
Vierailija kirjoitti:
Mennyt vuosikymmeniä, aamuun kuuluu kuppi kahvia ja tupakka. Miten hän tosta nyt sit
Sitten jätät aamukahvin väliin ja kärsit nahoissasi.
Päivän aikana usein niinkuin palkitsee itsensä sillä tupakalla. Se jotenkin kuluttaa ja täyttää päivää päivän mittaan. Päivän naita palkitsemishetkua6on useita. Miten sitten kuluttaa päivää? Juo lasin vettä?
Vierailija kirjoitti:
Vaihda teen juomiseen. Muuta aamun tapoja siitä lähtee.
Kieltämättä hyvät neuvot ovat tarpeen. Itsellä taas epäonnistunut lopettamisyritys takana. Jotenkin sitä on heikko, että heti stressaavan tai muuten vaan ahdistavan tilanteen myötä tulee se polttamisen tarve.
Ole vain polttamatta…