Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet joukkoraiskasi naisen, 57 todistajaa ei tehnyt mitään

Vierailija
30.09.2026 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yhdysvalloissa-kuohuu-tuntien-joukk…

Tämä juttu on aivan sairas. 7 miestä raiskasi huumattua naista 7 tuntia. Rangaistukset näille ihmisroskille olivat naurettavan pieniä, olemattomia. Onneksi tapaus on avattu uudelleen (kyllä, vasta nyt kun tapaus on saanut julkisuutta, muuten olisi jäänyt läpsäisyksi ranteelle)….

Vituttaa.

Mutta se mikä hirveän teon lisäksi kauhistuttaa on tuo että suunnitelmat väkivallasta jaettiin snapchatissa jossa 57 muuta miestä todisti nämä aikeet. Eikä kukaan sanonut mitään.

MIKSI ETTE MIEHET PUUTU toisten miesten tekemisiin? Miksi olette niin kipeitä saamaan toisten miesten hyväksyntää?

Missä on ne kuuluisat naisia ”suojelevat” miehet?

Kommentit (1057)

Vierailija
1021/1057 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset, miksi te kännäätte niin, että ette tajua mitä teille tehdään? 

Miksi te naiset lähdette tuntemattomien koteihin, hotellihuoneisiin jne? 

Naiset, miksi te lähdette pimeisiin takseihin? 

Naiset, miksi te pukeudutte niin paljastavasti, että kuin olisitte tarjolla?

Naiset, miksi te jätätte ystävänne yksin ja annatte lähteä humalassa ystävänne tuntemattoman miehen mukaan? 

Naiset, älkää juoko viinaa liikaa, pysykää järjissänne, älkää lähtekö tuntemattomien mukaan, älkää kävelkö yksin pimeässä, älkää jättäkö kaveria. 

Tämä maailma on nyt tämä, itsesuojelu olisi paikallaan, itsevastuutouvottavaa. 

Eli naisten pitää kaikin tavoin rajoittaa elämäänsä ja tapojaan, jotta miehet saavat rauhassa toteuttaa alhaisia vaistojaan. Sinun mukaasi miehet ovat, ei edes eläimen tasolla, vaan jotain sairaan pedon kaltaisia otuksia, jotka eivät nyt kerta kaikkiaan kykene käyttäytymään asiallisesti naisen nähtyään vapaana. 

Miesvihaa huutavville miehille: aiheutattensen itse.

Ei nämä raiskaukset mihinkään katoa, vaikka lakeja ja miehiä kuinka kasvattaisi. Ne tapahtuvat kun tilanne sen sallii. Siksi parempi varautua kun olla naiivi ja luottaa ettei sulle käy mitään.

Vierailija
1022/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

USassa Danny masterson tuomittiin 30 vuodeksi vankilaan kahden naisen raiskauksista jotka se teki yli 20 vuotta sitten. Mahdollisuus päästä ehdonalaiseen 30 vuoden päästä vasta. Tuo yliopisto juttu ei ole taputeltu. Tuomioita tulee varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukemassa sen päivän tapahtumat sellaisena kuin nainen ne kuvaili poliisille 2024. Koko homma oli teinisekoilua niin naisen kuin miestenkin osalta. Ja vielä sekavampaa, kun olivat sen päälle vetäneet viinaa ja huumeita.

Heti seuraavina päivinä nainen ei edes tiennyt mitä mieltä olisi koko jutusta. Vasta paljon myöhemmin tuli ajatus siitä että hänet raiskattiin.

Jos kaikki olisi mennyt täydellisesti joku nuori mies olisi pelastanut tämän naikkosen itseltään. Mutta nykyään naisia ei saa mennä pelastamaan, kun he ovat niin feministisiä että jos mies tulee sanomaan mitä heidän pitäisi tehdä nainen alkaa huutamaan että hän kyllä päättää ihan itse.

Vierailija
1024/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin lukemassa sen päivän tapahtumat sellaisena kuin nainen ne kuvaili poliisille 2024. Koko homma oli teinisekoilua niin naisen kuin miestenkin osalta. Ja vielä sekavampaa, kun olivat sen päälle vetäneet viinaa ja huumeita.

Heti seuraavina päivinä nainen ei edes tiennyt mitä mieltä olisi koko jutusta. Vasta paljon myöhemmin tuli ajatus siitä että hänet raiskattiin.

Jos kaikki olisi mennyt täydellisesti joku nuori mies olisi pelastanut tämän naikkosen itseltään. Mutta nykyään naisia ei saa mennä pelastamaan, kun he ovat niin feministisiä että jos mies tulee sanomaan mitä heidän pitäisi tehdä nainen alkaa huutamaan että hän kyllä päättää ihan itse.

Jos toimiessasi joutuisit tuollaisen huutamisen kohteeksi niin jälkeenpäin edelleen tietäisit toimineesi oikein. Jos taas jättäisit kysymättä että oletko OK niin myöhemmin miettisit olisiko sittenkin pitänyt kysyä (jos siis sinulla on omatunto).

Itse mieluummin olen tyytyväinen itse oman moraalini mukaan tekemiini valintoihin silloinkin, kun niistä joku muu niistä pahoittaa mielensä. 

Vierailija
1025/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset, miksi te jätätte ystävänne yksin ja annatte lähteä humalassa ystävänne tuntemattoman miehen mukaan? 

Naiset, älkää juoko viinaa liikaa, pysykää järjissänne, älkää lähtekö tuntemattomien mukaan, älkää kävelkö yksin pimeässä, älkää jättäkö kaveria. 

Eli naisten pitää kaikin tavoin rajoittaa elämäänsä ja tapojaan, jotta miehet saavat rauhassa toteuttaa alhaisia vaistojaan. Sinun mukaasi miehet ovat, ei edes eläimen tasolla, vaan jotain sairaan pedon kaltaisia otuksia, jotka eivät nyt kerta kaikkiaan kykene käyttäytymään asiallisesti naisen nähtyään vapaana. 

Miesvihaa huutavville miehille: aiheutattensen itse.

Ei ennen 2015 pitänytkään kuin toisen olan yli. Ennen 90-lukua sai myös olla vilkuilematta. Nykyään mieskin on vaarassa

Ei minua ole koskaan häiriköinyt yksikään ulkomaataustainen, paitsi kerran Tbilisissä, mut siellä minä olin se ulkomaalainen. Suomessa vain kotoperäiset ovat olleet asiattomia.

Vierailija
1026/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli maailma pitää jättää rais kareille? Mistä seuraavaksi syyttelet?

Maailma tulee olemaan aina raadollinen paikkaa naisille, mutta järkeä käyttämällä voi välttyä monelta ikävältä ongelmalta.

Niin, sitä järkeä meistä suurin osa käyttääkin. Ja siitä osa miehistä valittaa. Kun on kuulemma miesvihaa kaikki tilanteet, missä nainen varmistelee omaa turvallisuuttaan. Tästä on täälläkin ollut monen monta keskustelua. Ja tullut selväksi, ettei monilla miehillä ole aavistustakaan siitä, miten varautuneita naiset ovat. Ja sitten kun tosiasia on se, etteivät kaikki ole edes kotonaan turvassa.

Sit järjenjättiläiset vielä vetoaa siihen, et miehet kärsivät vielä enemmän väkivallasta, kuin naiset. Ikäänkuin se jotenkin nollaisi naisten kokemukset.

Vierailija
1027/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui kamala, siis nainen saattaa jopa huutaa??? Siis ihan hirveetä.

Vierailija
1028/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhutaan ns. "hyvistä miehistä", tulee muistaa, että he ovat vain miehiä, jotka joutuvat taistelemaan luontoaan vastaan todella kovaa. Miehen luonto on mikä on.

Vierailija
1029/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet rikoksen olet syyllinen rikokseen, riippumatta onko uhri tehnyt edes rikosilmoitusta. Riippumatta siitä, onko sinut tuomittu. Joillekin oli tämä fakta vaikea ymmärtää toisessa ketjussa. On itsevalehtelua väittää, että se, ettet ole jäänyt kiinni rikoksesta, pyyhkisi tapahtuneet ja omat teot pois. Mikään ei pyyhi tekojasi pois.

Vierailija
1030/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutaan ns. "hyvistä miehistä", tulee muistaa, että he ovat vain miehiä, jotka joutuvat taistelemaan luontoaan vastaan todella kovaa. Miehen luonto on mikä on.

Tänään nämä trollit ovat olleet aika huonotasoisia. Niin tässä kuin muissakin keskusteluissa.

Vierailija
1031/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsuosittu mielipide. Eikö ainakin yksi noista miehistä sammunut kesken aktin? Jos pelkkä päihtymys tekee raiskauksen, niin eikö osa näistä miehistäkin ole samalla logiikalla tullut raiskatuksi? Millä logiikalla ketamiinihuuruisen miehen kanssa saa vapaasti harrastaa seksiä mutta naisen ei?

Oikeasti, nykyinen suuntaus, jossa henkilön alentuneen päätöksenteonkyvyn arviointi jää seksikumppanin harteille koskee molempia sukupuolia. En näe, että tätä ajavat ihmiset ovat kuitenkaan missään määrin valmiita siihen, että kahden (tai useamman) känniläisen välisestä seksistä alkaakin tulla lisääntyvästi tuomioita naisille, jotka on perinteisesti nähty yksinomaan uhreina.

Vierailija
1032/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni sietääkin vähän huutaa, jos ei tajua, että ihmisillä on oikeus tehdä oman kehonsa suhteen sellaisiakin valintoja, joita sinä pidät typerinä. 

Vierailija
1033/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toimiessasi joutuisit tuollaisen huutamisen kohteeksi niin jälkeenpäin edelleen tietäisit toimineesi oikein. Jos taas jättäisit kysymättä että oletko OK niin myöhemmin miettisit olisiko sittenkin pitänyt kysyä (jos siis sinulla on omatunto).

Itse mieluummin olen tyytyväinen itse oman moraalini mukaan tekemiini valintoihin silloinkin, kun niistä joku muu niistä pahoittaa mielensä. 

Olen eri, mutta minusta vaatii kyllä aika moista ylimielisyyttä kävellä toisen ihmisen itsemääräämisoikeuden yli ja kokea silti tehneensä oikein.

Vierailija
1034/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen oma vika. Mitäs vetää viinaa ja huumeita. Myöhempi katumus ei ole ra iz gaus!

Vierailija
1035/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teet rikoksen olet syyllinen rikokseen, riippumatta onko uhri tehnyt edes rikosilmoitusta. Riippumatta siitä, onko sinut tuomittu. Joillekin oli tämä fakta vaikea ymmärtää toisessa ketjussa. On itsevalehtelua väittää, että se, ettet ole jäänyt kiinni rikoksesta, pyyhkisi tapahtuneet ja omat teot pois. Mikään ei pyyhi tekojasi pois.

Tätähän tässäkin ketjussa on sanottu. Joku pässi vaan jankuttaa, et olet syytön kunnes toisin todistetaan.

Vierailija
1036/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tarvii kavereita siksi ne on aina samaa mieltä kuin muutkin porukassa. Vaikka tietäsivät että joku on väärässä.  Pelkäävät riitaa.

Tämä. Putkiaivot. Ja jos ei ole kapasiteettia mihinkään tiettyyn ammattin niin tällä tavoihan tämä esiintyy. 

Vierailija
1037/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltain merijalkaväen sotilasta epäillään järkyttävästä rikoksesta Japanissa

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000012319310.html

Yhdysvaltalaista merijalkaväen sotilasta epäillään 39-vuotiaan japanilaisnaisen murhasta, kertoo uutistoimisto Reuters.

Vierailija
1038/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli maailma pitää jättää rais kareille? Mistä seuraavaksi syyttelet?

Maailma tulee olemaan aina raadollinen paikkaa naisille, mutta järkeä käyttämällä voi välttyä monelta ikävältä ongelmalta.

Minä olen sitä mieltä, että jos miehet eivät pysty olemaan pimeällä raiskaamatta naisia, niin miehille pitäisi määrätä ulkonaliikkumiskielto sen sijaan että lähdetään naisten liikkumista rajoittamaan.

Vierailija
1039/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta minusta vaatii kyllä aika moista ylimielisyyttä kävellä toisen ihmisen itsemääräämisoikeuden yli ja kokea silti tehneensä oikein.

Minä valitsen mieluummin sen, että toinen pahoittaa mielensä kuin sen, että lukiessani myöhemmin uutista tapahtuneesta rikoksesta tai onnettomuudesta tietäisin itse olleeni paikalla ja valinneeni olla yrittämättä auttaa. En esimerkiksi kunnioittaisi ihmisen tahtoa kävellä vilkkaasti liikennöidyn radan junakiskoilla ja jäädä junan alle vaan soittaisin 112.

Vierailija
1040/1057 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyypillistä, ettei seksuaalisen väkivallan uhri ymmärrä heti seuraavana päivänä, tai jopa kuukausina mitä on tapahtunut. Johtuu monesta syystä. Traumatisoitunut alkaa puhua sisäisesti itseään vastaan ja selitellä rikollisen puolesta, hyvitellä, ja etsiä syytä itsestään.

Oikeudenkäynneissä tätä erikoista käytöstä on käytetty jopa todisteena siitä, että mitään väärää ei ole tapahtunut. Suomessa. 

Jos ei ymmärrä, ei ole kokenut vastaavaa. Itsellä meni vuosia alkaa tulla pinnalle ja hyväksyä se, että minut raiskattiin. Tilanteen teki vaikeaksi se, että tekijä oli minulle rakas ihminen. Oireilen vuosia voimakkaasti ja vasta asian hyväksyminen helpotti. Huolestuneille palstamiehille: en koskaan tehnyt rikosilmoitusta. Olen tyypillinen tapaus ja vapaana tuolla keskellä kaikkia meitä liikkui rikollisia, joita ei koskaan tuomittu tai edes epäilty.