Asunnon ominaisuus joka on sinulle ehdoton ei
Taloa vastapäätä toinen talo josta suora näkyvyys asuntoon. En voisi ikinä asua, talvella klo 16 jälkeen jos on kaihtimet ylhäällä ja valot päällä niin asunto on kunnon akvaario.
Kommentit (564)
Ei enää ikinä ekaa kerrosta niin, että tarkoittaa maantasalla olevaa!
- Luhtitalossa oli massiivinen muurahaisongelma ja naapurin lapset kurkki ikkunoista
- Yhdessä kerrostalossa asunto oli talvisin kuin jääkaappi
- Toisessa kerrostalossa pyörävarasto oli makuuhuoneen seinän takana ja ääniä kuului jatkuvasti
Omakotitalo. Ei ole mun juttu.
Taloyhtiössä ei ole pesutupaa eikä pyörävarastoa.
Liikenteen ääni kuuluu hyvin selkeästi.
Festaripaikka tms on ihan lähellä ja melu kuuluu jatkuvasti.
Joku kapakka ihan vieressä.
Asunto, jossa keittiö on yksi seinä olohuoneessa.
Opiskeluaikana asuin kerrostaloyksiössä ekassa kerroksessa. Iso ja ainoa ikkuna oli etelään. Ei ollut tuuletusikkunaa. Asunto kuumeni eikä voinut tuulettaa, etenkään jos oli pois kämpästä.
Naapuritalot alle 50m etäisyydellä ja tontti alle 3000m2. Mitä järkeä on isoissa ikkunoissa jos niistä näkee vain naapuritalon seinän tai jopa naapurin sisälle?
Alle viidenkymmenen neliömetrin koko
Vaikea puhdistaa ja vielä hirveästi pinta-alaa. Tai sellainen jota ei saa kunnolla puhtaaksi ollenkaan, kun on likaa kuluneissa rakenteissa. Tykkään toimivista, helpoista, käytännöllisistä, siisteistä asunnoista, missä on pelkästään tarpeellinen. Kaikkein hirveintä olisi joutua puunaamaan ja jynssäämään neliömetrejä ja tavaroita, joista ei ole itselle, tai ehkä kellekään, mitään iloa. Mutta siivota saisi, ja käyttää kaiken aikansa siihen, että tavarat loistaa.
Suomen kaunein koti yhdessä jaksossa yks tuomari ylisti ikkunatonta makkaraa hyvänä, koska nukkuessa ei tarvi nähdä mitään ja on takuulla pimeää. Kyseessä oli moderni loft-asunto jossa yksi ikkuna etelään. Koko ohjelmasarjahan on vaan mainosta eli rahan vuoksi kehui.
Melkeen sanoisin että jos sisävessaa ei ole niin se on ehdoton ei. Ainakin kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesukone keittiössä. Ei ikinä.
Miksi? Entäs jos ei ole vaihtoehtoja? Joko pesukone keittiössä, tai ei pesukonetta ollenkaan?
Itse valitsen mieluummin sen pesukoneen. Pyykkiä on pidemmän päälle ärsyttävää pestä käsin.
En muuttaisi sellaiseen asuntoon
olisit mielummin koditon? :O
En halua kotia jossa keittiöstä on pääsy pesuhuoneeseen. Näitä näkee ainakin 90-luvulla rakennetuissa. Tekee pohjasta rikkonaisen enkä tykkää ajatuksesta mennä suihkuun keittiön kautta
Vierailija kirjoitti:
- Jos asunto on kerrostalossa, niin ei pohjakerroksen asuntoa. Ikkunoista pystyy kurkkimaan sisälle ja jos talon pääviemäri menee tukkoon niin kaikki p-skavedet nousee lattiakaivosta sisään asuntoon. On sattunut parille tuttavalle.
- Jos rivitalossa niin ei päätyasuntoa, koska ovat kylmempiä kuin keskellä taloa olevat.
- Jos paritalo niin yhtiössä oltava enemmän osakkaita kuin vain kaksi. Tulee vain riitoja.
- Jos OK-talo niin ei tonttia jossa ei kasva mitään puita varjostamassa ja imemässä hulevesiä.
Vähän riippuu: rivitalon päätyasunnossa on myös vain yksi seinänaapuri kahden sijaan (+päädyssä "ylimääräistä" pihaa) - ja kun itse asuu sellaisessa, jossa 9kk vuodesta kuumuus on isompi ongelma kuin kylmyys koskaan, niin naapuriaspekti ajaa lämmitysaspektin ohi.
Ehdoton ei... hmmm... monet ratkaisut ei ole niin kivoja tai käytännöllisiä, mutta vielä menettelisivät, mutta ehdoton ei olisi hissitön kerrostalo. Joku nilkka, polvi, lonkka ym leikkaus käy vanhemmiten yhä todennäköisemmäksi.
N67
En halua kotia jossa keittiöstä on pääsy pesuhuoneeseen. Näitä näkee ainakin 90-luvulla rakennetuissa. Tekee pohjasta rikkonaisen enkä tykkää ajatuksesta mennä suihkuun keittiön kaut
Meillä on ollut 2 talossa näin ja se on kätevää kun toimivat myös apukeittiöinä. Toisessa talossa siis apukeittiö/khh ja nykyisessä pikkutalossa apukeittiö/khh/saunaosasto. Avokeittiöt puolestaan niin isot ettei 1 ovi häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Melkeen sanoisin että jos sisävessaa ei ole niin se on ehdoton ei. Ainakin kerrostalossa.
Olen kyllä ihan samaa mieltä. Sisävessa pitää olla. Kesämökillä meillä on ulkohuussi, mutta se on eri asia. :D
Älykoti. Kettu mikä show siitä tulisi kun mulla olisi valaistus, ilmanvaihto ja äänentoisto jonkin saaaaa tanan wifi- himmelin takana
Vierailija kirjoitti:
Sijainti kehä III:sen ulkopuolella.
Sijainti kehä III:sen sisäpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on koskaan kaihtimet ylhäällä tai verhot auki, jos on valot päällä? Minulla on molemmat kiinni vaikkei ole naapuriin minkäänlaista näkyvyyttä.
Esim. Ruotsalaisilla kaupunkilaisilla. Mm. Tukholman kantakaupungissa enemmän sääntö kuin poikkeus. Ylipäätään ihmiset ovat varsin vähän kiinnostuneita muista kuin omista asioistaan.
Joo, olen asunut Tukhomassa vuosia. Hollanti on vielä parempi. Siellä kaikilla on verhot auki ja taloihin näkee sisään. Historiallisesti jotain tekemistä Kalvinismin ja sen kanssa, että ei ole mitään salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton EI: Olohuoneen sijainti keittiössä. Monet puhuvat samasta asiasta muodossa keittiö olohuoneessa. En voi ostaa asuntoa uudesta tai uudehkosta talosta kun kaikissa on sama ratkaisu. Turha ihmetellä että em. asunnot eivät mene kaupaksi.
Minä yritin myydä vuoden ajan asuntoa, jossa oli erillinen keittiö. Lapsiperheet tykkäsivät paljon, mutta halusivat valitettavasti ehdottomasti avokeittiö. Kotini osti sitten yksi eläkeikää lähestyvä sinkkuihminen. Ilmeisesti kaikki nuoret aikuiset haluavat avokeittiön, kun telkkarin sisustusohjelmissakin on.
Iso yhteistila on paras lapsiperheissä ja jos on paljon ystäviä ja vieraita. Itse tykkään että on yksi iso tila.
Tottakai jos rahaa ja lääniä olisi loputtomiin niin erillinen keittiö ja erillinen huone jossa ruokapöytä olisi parasta. Mutta harvalla on sellaiseen varaa.
Erillinen keittiö pienentää olohuoneen ja asunnosta tulee silloin pienemmän tuntuinen.
Miten niin erillinen keittiö pienentää olohuoneen? Keittiö olohuoneessa syö tilaa olohuoneesta. Tämä tila olisi ilman sitä kodinkoneseinää olohuonekäytössä. Ihme logiikkaa.
Mogadishu Avenue ja Itis