Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nolompaa ruokaa aikuisille vieraille kuin kalapuikot?

Vierailija
29.09.2026 |

Kuka edes kehtaa harkita.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein oiva ruoka kun kyytipoikana on keitinperunat ja kananmunakastike.

Vierailija
62/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmislihapullat, makaronia ja ketsuppia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalapuikot, maitokastike ja perunamuusi. On hyvä arkiruoka, vieraiden kanssa tai ilman

Niin on! 😋

Vierailija
64/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kalapuitkotkin olla ihan ok, jos on sellaiset vieraat, jotka ovat usemman päivän. Silloinhan syödään ihan tavallista arkiruokaa. Sitten, jos on joku kutsuttu varta vasten syömään, niin odotusarvot ovat vähän korkeammalla. Kuitenkin kykyjen mukaan. Jos ei osaa muuta, niin sitten vaikka kalapuikot, mutta vähän kokeneemmalta ja paremmalta kokilta se on aika noloa. Ruoan pitää olla sellaista, jonka tietää kelpaavan vieraille. Lihansyöjille ei pidä tarjota vegeä ja päinvastoin.

Vierailija
65/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikot on ihan kiva arkiruoka. Sopii arkeen, lapsiperheille ja yllätysvieraille ihan tyylipuhtaasti. Joulupöydässä yllättävä, mutta sielläkin maistuva.

Vierailija
66/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi tarjota juutalaisille tai muslimeille sikaa.

Minä tarjoaisin. Ainakin musulle ja sanoisin vielä että maassa maan tavalla tai maasta pois.

Vierailija
67/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ap:n aivot.

Vierailija
68/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tofu, kumi kuuluu autonrenkaisiin eikä lautaselle.

Tofu ei ole kumia.

Mutta maistuu siltä

Vierailija
69/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka edes kehtaa harkita."

No minä, tarjosin juuri viime sunnuntaina vieraille. Ostin tuoretta kuhafilettä, leikkasin ensin ruodottomaksi ja sitten suunnilleen kalapuikon muotoon. Leivitin palat kananmunalla ja vehnä- ja pankojauhoilla ja paistoin runsaassa öljyssä kullanruskeaksi ja pinnalta rapeaksi, sisältä meheväksi. Tarjosin pääruokana rosmariini-lohkoperunoiden ja itse tehdyn tartar-kastikkeen kera.

Erittäin herkullista ja vieraat oli otettuja.

Vierailija
70/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ruoka, kannattaa tehdä ruoka soodasta tahnaa ja lisätä sitä n. 1cm kerros puikkojen päälle.

Vierailija
71/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran tarjonnut vieraille kalapuikkoja. Tosin ne oli tehty itse ongitusta ahvenesta. Hyvin teki kauppansa ja lapsetkin kehui.

Vierailija
72/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuka edes kehtaa harkita."

No minä, tarjosin juuri viime sunnuntaina vieraille. Ostin tuoretta kuhafilettä, leikkasin ensin ruodottomaksi ja sitten suunnilleen kalapuikon muotoon. Leivitin palat kananmunalla ja vehnä- ja pankojauhoilla ja paistoin runsaassa öljyssä kullanruskeaksi ja pinnalta rapeaksi, sisältä meheväksi. Tarjosin pääruokana rosmariini-lohkoperunoiden ja itse tehdyn tartar-kastikkeen kera.

Erittäin herkullista ja vieraat oli otettuja.

Juuri näin. On kalapuikkoja ja on kalapuikkoja. Ne voivat olla pikaruokaa tai kunnollinen annos.

Vierailija
73/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikkoja voi hyvin tarjoilla cvaikka yllätysvieraillekin ja niistä saa ihan täyttävän ja maistuvan aterian. Itse syön aika useinkin täysjyväkalapuikkoja ja laitan ne uuniin perunoiden ja juuresten kanssa ja lisäksi teen vielä kylmän kermaviilikastikkeen johon voi halutessaan lisätä vaikka keitettyä kananmunaa.

Vierailija
74/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ne ovat itsetehtyjä eikä kaupan pakastealtaasta niin ihan ok. Lisäksi puikulaperunamuusi jossa ruskistettua voita, hernepyree ja vaikka fenkolisalaatti. Paahdettua sitruunaa viereen.

Kukaan niitä itse tee, pöhkö.

Tottakai tekee. Olen tehnyt niitä Turskasta. Seitistä. Kuhasta.

Eipä ole vaikeaa leivittää kala ja friteerata öljyssä. Tai no ehkä jollekin Tiktok Jonnelle...

Laskepa paljonko hintaa niille tulee kun otat huomioon valmistukseen käytetyn ajan.

Vierailija
75/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä oikeastaan ole, mut eihän sitä oo pakko syödä.

Vierailija
76/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa ne kalapuikot keitettyinä, on hienostuneempaa!

Jos haluat tarjota monipuolisempaa ja ravitsevampaa, katso YouTubesta nimellä: Ruokavinkki Köyhille Opiskelijoille joilla on rahat tiukassa Jeesus saapuu

Vierailija
77/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi tehdä mieli kalapuikkoja.

Vierailija
78/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarjoaakin vierailleen peräpuikkoja.

Vierailija
79/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan olevinaan niin nirsoja, mutta oikeasti lähes jokaisen suomalaisen elopainolla on sinne muonaluukkuun saatu ihan riittävästi soppaa tupattua!

Vierailija
80/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ne ovat itsetehtyjä eikä kaupan pakastealtaasta niin ihan ok. Lisäksi puikulaperunamuusi jossa ruskistettua voita, hernepyree ja vaikka fenkolisalaatti. Paahdettua sitruunaa viereen.

Kukaan niitä itse tee, pöhkö.

Tottakai tekee. Olen tehnyt niitä Turskasta. Seitistä. Kuhasta.

Eipä ole vaikeaa leivittää kala ja friteerata öljyssä. Tai no ehkä jollekin Tiktok Jonnelle...

Laskepa paljonko hintaa niille tulee kun otat huomioon valmistukseen käytetyn ajan.

En ole laskenut, miksi pitäisi?