Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvässä parisuhteessa ollaan me, ei minä. Se tuntuu unohtuneen tässä itsekeskeisyyden ihan oinnissa.

Vierailija
26.11.2023 |

Mielipiteitä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdenkauppa

Vierailija
2/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuosta nyt muita mielipiteitä voi olla, siis fiksuilla ihmisillä ;)

Vierailija
4/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä parisuhteessa on kaksi erillistä, jotka kulkevat toistensa rinnalla. Ei mitään yhteen sulautunutta me-oliota. 

Vierailija
5/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan me, mutta silti omia yksilöitä

Vierailija
6/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu parisuhteesta on kahdella yksilöllä. Eli jos "minä" ei ole ok, niin tuskin "me" on ok myöskään.

Vierailija
7/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa on " minä" ajattelua parisuhteessa...jatkuvasti erotaan kun "minun" tarpeeni menee meidän tarpeiden edelle...itsekeskeisyys ...

Vierailija
8/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanini mielestä vahvasti näin. Eli hänelle se tarkoittaa sitä, ettei minulla saisi olla omia mielipiteitä eikä minkäänlaista suhteen ulkopuolista elämää.

Joo, eroon tämä johtaa. Tästä lähin kierrän kaukaa me-propagandaa hokevat ihmiset. 

Vierailija
9/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

että molemmat sitoutuvat mahdollistamaan naisen elämää ja pyrkimyksiä

Vierailija
10/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa on " minä" ajattelua parisuhteessa...jatkuvasti erotaan kun "minun" tarpeeni menee meidän tarpeiden edelle...itsekeskeisyys ...

Jokainen on vastuussa omasta onnestaan. Ei huonoon parisuhteeseen pidä jäädä vain toisen takia. 

Vierailija
11/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään sellaista yhtä parisuhdetta joka sopiii kaikille. Jos haluat parisuhteen jossa ollaan me sinun on löydettävä puoliso joka haluaa samaa. Jos taas haluat myös parisuhteessa olla itsenäinen on löydettävä puoliso joka myös haluaa sitä samaa. Hyvä parisuhde on se jossa voit olla sitä mitä itse haluat.

Vierailija
12/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty itsenäisyys, mutta me ajatus, kun pitää hoitaa asioita, koti ja lapset. Ja olla toisen tukena. 

Ja antaa sille kumppanille myös aikaa ja huomiota. 

Ihmisillä on liikaa omia menoja työn lisäksi. Toista ei ehditä kohdata. 

Vierailija
13/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Se että ollaan me yksikkö on tärkeää. Itse olin on/off suhteessa henkilöön josta puuttui kaikki vastavuoroisuus. Mentiin vaan sen toisen ehdoilla. Ei sellaisesta mitään tuu jossa omilla toiveilla ja tarpeilla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
14/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppanini mielestä vahvasti näin. Eli hänelle se tarkoittaa sitä, ettei minulla saisi olla omia mielipiteitä eikä minkäänlaista suhteen ulkopuolista elämää.

Joo, eroon tämä johtaa. Tästä lähin kierrän kaukaa me-propagandaa hokevat ihmiset. 

Mistä lähtien me ollaan oltu Mikki ja Tommi yhdessä? Kummankaan teidän nimeä ei löydy kaapissa olevasta vihkitodistuksesta. Muistutuksen vuoksi: kumpaisenkaan nimiä ette tule näkemäänkään.

Vierailija
15/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sinusta, mutta me ei tietääkseni olla parisuhteessa

Vierailija
16/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sinusta, mutta me ei tietääkseni olla parisuhteessa

Luuletko olevasi uniikki lumihiutale vitsikäs?

Vierailija
17/17 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkässä parisuhteessa, jossa mikään yhteinen ei ollut ok. Tunsin jatkuvasti olevani liian vaativa ja vaivaksi toiselle, jos pyysin esim. käymään kaupassa ollessani sairaana. Kumppanin kaverit menivät kaikessa edelleni, meillä ei ollut yhteisiä reissuja, lomien tai juhlapyhien viettoa, ei yhteisiä harrastuksia tai kiinnostuksen kohteita. 

Vasta päälle kolmekymppisenä ymmärsin, että on olemassa samanlaisia ihmisiä kuin minäkin, jotka haluavat jakaa elämänsä jonkun kanssa sen sijaan että kumppani olisi joku jota täytyy vastustaa joka käänteessä ja mitään kompromisseja ei voi tehdä. Erottuani en enää kokenut samanlaista alemmuuden tunnetta ja väheksyntää.

Toivon vielä joskus löytäväni hyvän ja ennen kaikkea tasa-arvoisen parisuhteen, jossa se "me-henki" tulee siitä että molemmat aidosti toivovat toiselle hyvää ja haluavat elämältä samankaltaisia asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme