Onko nolompaa ruokaa aikuisille vieraille kuin kalapuikot?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä esimerkiksi "meriantura a la Walewska duchesse-perunoiden kanssa, ohessa sesongin vihanneksia ", on huomattavasti nolompaa kuin kalapuikot.
Eihän ole vaan gourmet-ruokaa.
Kunhan ne ovat itsetehtyjä eikä kaupan pakastealtaasta niin ihan ok. Lisäksi puikulaperunamuusi jossa ruskistettua voita, hernepyree ja vaikka fenkolisalaatti. Paahdettua sitruunaa viereen.
Vierailija kirjoitti:
Liha
Kun nainen tarjoaa lihaa, se on viesti että muutakin lihaa sieltä jalkojen välistä on tarjolla. Usein havaitsemani vihje. Pantu on!
En ikinä osaisi nirsoilla tarjotun ruuan kanssa. On vaan ihanaa, jos joku on laittanut ja tarjoaa minulle ruokaa.
Miksi jotkut ruuat olisivat noloja?
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ne ovat itsetehtyjä eikä kaupan pakastealtaasta niin ihan ok. Lisäksi puikulaperunamuusi jossa ruskistettua voita, hernepyree ja vaikka fenkolisalaatti. Paahdettua sitruunaa viereen.
Onpas korkeat vaatimukset. Mitähän ihmiset haluavat viestiä itsestään sillä, että ruuan pitää olla hienoa?
Vierailija kirjoitti:
On. Sosekeitto.
Näillä elänyt yli vuoden päivät kun kärsin hankalista nielemisvaikeuksista. Olisipa kiva syödä ihan tavallista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä osaisi nirsoilla tarjotun ruuan kanssa. On vaan ihanaa, jos joku on laittanut ja tarjoaa minulle ruokaa.
Miksi jotkut ruuat olisivat noloja?
Söisitkö näitä?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/top-8-allottavimmat-ruoat-maailmass…
En nyt mikään erityinen kalapuikkofani ole, mutta joskus kun ei huvita pitkän kaavan mukaan vispata (arkena), niin on meillä kalapuikkoja ollut, silloin tällöin, siihen vaan kylmä kermaviilikastike erilaisilla mausteilla, vaikka lohkoperunoita uunissa tai karvahattupotut (normi keitetyt siis), siihen joku salaatti lisukkeeksi niin ei pitäisi mitään vaikerointia kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan niitä itse tee, pöhkö.
luojan kiitos ei ikinä käy vieraita. vetoan aina ettei tuon rescuen hermot kestä vaikka leppoisa koira se oikeasti on.
Joo, esim kaksi tankoparsaa ristissä lautasella jonkun korstetipan kanssa. Eikä mitään muuta, paitsi pyhää vettä tai alkoholistiksi tekevää punkkua tai valkkaria, kun yrittää edes jostain saada vatsaan täytettä.
Jos on vieraita syömässä niin mielummin vaikka nistipataa ketsupilla, sillä sentäs lähtee nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tekee. Olen tehnyt niitä Turskasta. Seitistä. Kuhasta.
Eipä ole vaikeaa leivittää kala ja friteerata öljyssä. Tai no ehkä jollekin Tiktok Jonnelle...
Kalapuikot, maitokastike ja perunamuusi. On hyvä arkiruoka, vieraiden kanssa tai ilman
Vierailija kirjoitti:
Grillitassut
Lapsena tykkäsin grillitassuista. Sitten vuosikymmenien jälkeen ostin nostalgisin aatoksin. Ei vastannut nostalgioita tassut.
Noloa? Herkkua ovat minusta aina olleet. Jos ei kelpaa vieraille, niin saanpahan syödä itse kaiken!
Kyllä on, kesäkeitto pakastevihanneksista.
Nim. En ole koskaan tehnyt, enkä koulun jälkeen syönyt.
Mutta vain jos on fileekalapuikkoja. Niitä halpoja en kyllä syöttäisi koirallekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi tehdä, tulee hyviä. Hätävarana pari kertaa vuodessa syödään myös valmiita pakastekalapuikkoja, mutta en kyllä viitsisi vieraille tarjota.
Ap on nolo. Kalapuikot on ihan jees arkiruokaa, siihen voi lisukkeiksi ja kastikkeeksi tuunata ihan vaikka mitä, jos vieraat valittaa lennätän ne ulos.