Millaisia helppoja välipaloja voisi tehdä kotona, tai mitä teet, korvaten kaupan lihapiirakat, karjalanpiirakat yms?
Mietin tämmöistä asiaa. Olen tehnyt lähinnä pizzaa, mutta jotain muutakin helppoa voisi ottaa valikoimaan.
Kommentit (45)
Erilaiset suolaiset piirakat ja pasteijat, smoothiet, juustosarvet.
Rahka, maustettuna itse eri marjoilla
Höylään juustoa tai syön raejuustoa suoraan purkista. Kananmunia voi keittää valmiiksi. Hedelmät.
Nakkisämpylöitä esipaistetuista sämpylöistä😋
Ei kannata syödä lihapiirakoita tai muuta taikinahöttöä.
Lihaa, kanaa ja kalaa syömällä nälkä pysyy poissa. Kaveriksi perunaa tai riisiä ja tietysti kasviksia.
Välipalaksi vaikka hedelmä ja raejuustoa.
Kaikkein helpoin taitaisi olla joku suolainen pannukakku. Täytteet voi laittaa mielensä mukaan.
Helpommaksi ei voisi mennä.
En ole tehnyt. Mutta perehdyin asiaan n. 2 minuuttia.
Hedelmät.
Naposteltaviksi marjat ja pähkinät.
Lihapiirakat ja karjalanpiirakat voi tehdä itse. Banaani, omena, porkkana, jogurtti, rahka ovat hyviä välipaloja.
Teen ne karjalanpiirakat itse - olen aina tehnyt niin eihän niihin paljoa aikaa mene - ja lihapiirakan asemasta teen samantapaisen mutta tofulla (sillä savulle maistuvalla) ja riisillä tai kauralla, rahkavoitaikinaan uunipellille. Pizza on ihan hyvä välipala, itsetehdyt juustonaksut on helppoja, patonki on helppo tehdä itse tai ostaa, leikata ,vinoon, sentinleveiksi viipaleiksi ja voidella eri yrttijuustoilla tai savukinkkujuustolla, kirsikkatomaatin puolikas päälle, ja vähän ruohosipulirenkaita tai persiljasilppua.
Sienikeittoa tai kurpitsakeittoa isompi annos jääkaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Teen ne karjalanpiirakat itse - olen aina tehnyt niin eihän niihin paljoa aikaa mene - ja lihapiirakan asemasta teen samantapaisen mutta tofulla (sillä savulle maistuvalla) ja riisillä tai kauralla, rahkavoitaikinaan uunipellille. Pizza on ihan hyvä välipala, itsetehdyt juustonaksut on helppoja, patonki on helppo tehdä itse tai ostaa, leikata ,vinoon, sentinleveiksi viipaleiksi ja voidella eri yrttijuustoilla tai savukinkkujuustolla, kirsikkatomaatin puolikas päälle, ja vähän ruohosipulirenkaita tai persiljasilppua.
Kyllä karjalanpiirakoiden tekoon menee aikalailla aikaa ja vaivaa. Teet täytteen. Teet taikinan. Pyörittele ja kaulit taikinasta lättyröitä. Levität täytteen ja rypyttelet. Paistat. Voitelet. Hyviä tulee kyllä, kaupoista ei saa etenkään hyviä perunapiirakoita.
Välipala? Miksi leivänpala ei kelpaa?
Kuka syö tai tekee pizzaa välipalaksi?
Mitäs jos jos söisi niin ettei tarvi välipaloja. Aamupala, lounas ja päivällinen, kuten ranskalaiset. Ja painokin pysyy kuosissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos jos söisi niin ettei tarvi välipaloja. Aamupala, lounas ja päivällinen, kuten ranskalaiset. Ja painokin pysyy kuosissa.
Jep, jos mä tarvin välipaloja niin on tullut syötyä liian vähän.
Lopeta välipalojen syöminen. Ruokateollisuuden promoaamaa progandaan markkinoida että koko ajan pitää mussuttaa jotain ettei vaan tule ahmittua ja niitä mielitekoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön 4 x vuorokaudessa ja olen lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, jos mä tarvin välipaloja niin on tullut syötyä liian vähän.
Liian vähän? Mitä sinä käytät sen mittarina että syöt liian vähän?
Teen järvikalakukkoa. "Siivu"on erittäin täyttävä välipala. Ajattelin kokeilla myös lanttukukkoa jossain vaiheessa.