Miten niin moni päiväkotilapsi voi olla koko kesän pois hoidosta?
Tuntuu että meidän lapsen lisäksi esim. kesä-heinä-elokuussa on vain muutama muu. Miten se on mahdollista? Eikö perheet lomaile yhtaikaa ollenkaan, onko vanhempien lomat saatu peräkkäin?
Meillä ei onnistu, molemmat alalla jolloin lomat on heinäkuussa ja piste, muu aika painetaan kuin pienet eläimet.
Kommentit (88)
Ensi viikon hoitaa appivanhemmat, seuraavan viikon pojat ovat tenniskoulussa, kolmannen viikon hoitavat minun vanhempani. Juhannuksesta olemme lomalle elokuun puolelle.
Minulla on oma toiminimi, ja mies on ollut valtiolla töissä jo yli 15 vuotta, eli hänellä on pitkät lomat.
Jos irrotat sieltä yhden sanan ja paisuttelet sille oman kontekstin ja merkityksen, olet tehnyt jo oman tulkinnan, enkä minä ole siitä vastuussa. Se on sinun (suht sairaan) päänuppisi tuotosta.
Ja juu, jos oikeasti joudut maksamaan mummille tai kummille siitä, että nämä ovat lapsesi seurassa, on se aika vieras suhde ja aika vierailta ja vieraantuneilta vaikuttavat.
Olen pahoillani, että joudut asumaan laitoksessa ja että sinulla ei ole läheisiä sukulaisuus- tai muita ihmissuhteita tarjota lapsillesi. Kaveritkin veloittavat.
' 49, se on silti laitos,
jossa on pakosta laitoksen päivärytmi ja vieraat ihmiset hoitamassa. Ja aita ympärillä (toivottavasti) - kuten vankilassa' .
Mitähän tässä nyt jäi epäselväksi :D
Minusta on varsin kohtuullista maksaa esim. mummolle jotakin jos hän hoitaa lapsia monta vuotta. Mutta kukin tyylillään.
Voit vapaasti nimitellä minua sairaaksi, mutta se kertoo meille enemmän sinusta ja kyvystäsi keskustella kuin itse asiasta tai minusta.
Vierailija:
jossa on pakosta laitoksen päivärytmi ja vieraat ihmiset hoitamassa. Ja aita ympärillä (toivottavasti) - kuten vankilassa.
yleensä ne on muuten verkkoaitoja. Samoja kuin koira-aitauksissa.
Ja ne vieraat hoitajat ja laitosrytmi.
Jos teistä laitoslapsuus ympäri vuoden on ookoo teidän lapsillenne, niin fine. Ehkä teidän kapasiteetillanne ei sitten parempaa pysty tarjoamaan.
Mutta turha sitä sen hienommaksi ja ihmeellisemmäksi on väittää.
Ja tyhmyyttä ei ole se, että sanoo totuuden ääneen, vaan se, ettei suostu sitä näkemään, eikä kuulemaan, 87.
Vierailija:
Se ei suinkaan ollut ainoa laitoksen tunnusmerkki. Enkä ikinä itse osaisi ajatella omaa kotiani laitokseksi, mutta ehkä mulla tosiaan on parempi sisustusmaku.Maksatteko te siis isovanhemmille ja kummeille siitä, että nämä ovat lastenne seurassa? Erikoista, onko teillä jotenkin vaikeat lapset?
Ja kavereillekin? Meidän lapsilla on ihan ilmaiset kaverit, jotka ovat meidän lasten kanssa, koska pitävät näistä.
Ensin tulee yksityinen hoitaja kotiin ja sitten ovat isän kanssa ja elokuun äidin kanssa. Yhteistä lomaa vain muutama päivä. TÄmä on tällaista muutaman vuoden ja sit lapset on jo isoja.
Tuo on just sitä puhetta, mitä altavastaaja suoltaa, kun ei muuhun pysty.
Missäs omat lapsesi ovat? Laitospäivän jälkeen?
ovat päiväkodissa koko kesän. olen yh ja nollamaksuluokkaa, työtön. olen päivät kotona, vuokrailen videoita tai istuskelen kaupungilla terasseilla. lapset haen usein ihan viime tingassa.
tiedän että päiväkoti on kuin vankila, mutta en välitä lapsistani juuri lainkaan. siksi vienkin heidät ' vankilaan' .
olen kaunis ja treenattu kroppainen. inhoan lyllertäviä kotiäippiä! niitä jotka kehuskelevat omilla tekemisillään.
Tässä taas joku näkee ihan sitä mitä haluaa nähdä.
Puhut totuuden näkemisestä, mutta suurin pointtisi tuntuu olevan henkilökohtaisuuksiin menemisessä ja oman valintasi pönkittämisessä (miksi, oletko siitä niin epävarma että koet muut vaihtoehdot uhaksi?) eikä missään lasten hyvinvoinnissa.
noudattaa rytmiä kotona äidin ja sisarusten kanssa kuin noudattaa sitä samaa rytmiä päiväkodissa 15 - 20 muun lapsen ja vieraiden hoitajien kanssa. Kokeilepa joskus itse niin huomaat eron.
Ja minä en muuten mennyt ensin henkilökohtaisuuksiin...
minkä tekstin olet kirjoittanut.
Tämä ei anna kovin valoisaa kuvaa kotihoidosta jos kasvattajat ovat näin ahdasmielisiä ja huonosti sinut itsensä ja valintojensa kanssa. Mutta onneksi itsekin ex-kotiäitinä tiedän, että yleistää ei voi.
Mutta jatkaakaa te toistenne nokkimista jos se helpottaa omaa pahaa oloa. Itse en näe tässä enää mitään hyvän keskustelun aineksia.
' 81, kirjoitukset ovat kokonaisuuksia.
Jos irrotat sieltä yhden sanan ja paisuttelet sille oman kontekstin ja merkityksen, olet tehnyt jo oman tulkinnan, enkä minä ole siitä vastuussa. Se on sinun (suht sairaan) päänuppisi tuotosta' .
Amen ja Hyvää Yötä.
Vierailija:
Tuo on just sitä puhetta, mitä altavastaaja suoltaa, kun ei muuhun pysty.Missäs omat lapsesi ovat? Laitospäivän jälkeen?
Yhtään mummolaa? Tätejä, setiä, kummitätejä?
ja kyllähän hänkin lomansa tarvitsee, tosi raskasta ruumiillista vuorotyötä tekee.
Toiset isovanhemmat asuu 200 km päässä ja jo sairaalloisia. Muita sukulaisia ei ole ja kummit on tietysti itse lapsiperheitä ja töissä, toiset vielä 500 km päässä. Että ei, ei meillä ole kuin se päiväkoti. Onko kaikilla muilla sitten ympärillä niin paljon ihmisiä jotka ei ole töissä?
ap
Kyllähän varahoito pitä järjestää, jos oma päiväkoti menee heinäkuuksi kiinni.
Ja mummoloihin ei voi viedä ja tädeilläkin on omat työt
Kannattaa siis miettiä mitä kirjoittaa eikä etsiä vikaa lukijasta.
Siis se maksu tekee ihmisestä vieraan lapselle?
Entä jos maksan lapsen mummille tai kummille hoidosta? Hän on silloin vieras lapselle? *reps*