Kuinka suomalaisia naisia voitaisi kannustaa synnyttämään enemmän vauvoja ettei suomen väestö ikäänny?
Miten siis naisia voitaisiin kannustaa synnytystalkoisiin? Suomessa väestö ikääntyy, suomi autioituu ja lopulta kantaväestön määrä vähenee joka vuosi kymmenillätuhansilla suomalaisilla.
Miten siis suominaisia voitaisi kannustaa synnyttämään enemmän vauvoja?
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on jo kohtuu paljon ukrainalaisia ja venäläisiä naisihmisiä. He voisivat suostua lisäämään väestömäärää??
Sitten on m - muuttajia Lähi - idästä ja muualta. Heitä voitaisiin houkutella sikiämään näiden venäläisten kanssa.
Persuillekin se olisi mieluisaa, koska uusi rotu olisi joka tapauksessa melko vaaleaihoista.
Persuillehan tuo ihonväri on niin tärkeä.
Väestönvaihto on jo tapahtunut joten turha kitistä.
Nyt on vain pärjättävä ja kohdistettava katseensa tulevaisuuteen.
Väestönvaihto tarkoittaa että yksi väestö hävitetään ja toinen tuodaan tilalle. Jos sitä olisi täällä ollut, emme mekään olisi tässä keskustelemassa vaan meidät olisi jo deletoitu tai ainakaan meillä ei olisi kanavaa jossa puhua aiheesta (koska väestönvaihtoa tekevän maan hallinto ei sallisi asiasta puhumista).
On se kumma ettei kukaan ole havainnut miten massoittain valkoista väestöä on vain kadonnut ja saman verran muuta väkeä tuotu tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiveroa alas reilusti. Naiset avaavat haaransa humalassa huomattavasti helpommin kuin selvinpäin.
Eivätkä silloinkaan sinulle.
Haista sinä paska! Olet pelkkä kiusaaja. Minulla on jo lapsia.
Haista itse, olet pelkkä trolli. Jos sinulla on oikeasti lapsia, nämä joutuvat häpeämään kun isi/äiti puhuu tyhmiä netissä ja kutsuu silti muita kiusaajiksi.
Minä kerroin keinon miten naiset saadaan synnyttämään lisää lapsia ja sinä alat kiusaamaan minua siitä. Nyt vielä vedät lapseni ja heidän äitinsäkin tähän mukaan.
Kuvittelet varmaankin olevasi joku hyväkin ihminen, mutta olet pelkkä kusipää kiusaaja ja sinunlaisia vastaan pitää aina taistella, jotta ette pääse valtaan.
Et kertonut vaan puhuit tyhmiä ja sinulle vastattiin samalla mitalla. Kukaan ei kiusannut sinua siitä, ainoastaan vastasi trollailuusi. Älä lähde sellaiseen jos et vastareaktiota kestä. Ja lapsesi/perheesi sinä vedit itse mukaan mainitsemalla ihan oma-aloitteisesti heidät vaikkei kukaan kysynyt.
En kuvittele vaan tiedän olevani aika paljon parempi tai ainakin kypsempi ihminen kuin itseään perheenisäksi profiloiva keskustelija, jonka kielenkäyttö on lapsen tasolla ja jonka tapa vastata ansaittuun kuittailuun on itkupotkuraivari. Älä aloita tällaista hevosenleikkiä, jos et oikeasti kestä sitä.
Sinäkö sen päätät mikä on tyhmän puhumista? Sinä menit henkilökohtaisuuksiin, kun et pitänyt ehdotuksestani. Niinkö kypsä ihminen mielestäsi tekee?
Sinunlaiset kyllä tiedetään. Luulette aina olevanne oikeassa ja lyttäätte eri mieltä olevat. Omasta mielestänne ette tietenkään tee mitään väärää, mutta kiusanneet olette jo pienestä pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kasvattaminen maksaa Suomessa 120 - 150 000 euroa, enkä tiedä onko tuossa summassa vielä huomioitu äidin tulonmenetyksiä.
Eli 150 000 euroa per lapsi tilille ja yhteiskunta kompensoi tulonmenetykset myös. Lisäksi ilmausta apua lasten- sekä kodinhoitoon useita kertoja viikossa, koska oman ikäiset sinkkumiehet eivät ole isämateriaalia. Tarvitsen sitten apua lapsesta huolehtimiseen, kun miehistä ei siihen ole.
Esimerkiksi USA:ssa maksaa paljon enemmän ja silti siellä ei ole vauvapulaa. Miten tämä on mahdollista?
Kehitysmaissa nyt on aina syystä tai toisesta suurempi syntyvyys. Sääliksi käy kyllä Amerikkalaisia siskoja. Siellä on trumputtimen myötä meno kääntynyt ennätyksellisen sekopäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla moni kantasuomalainen nainen valitsee etelän miehen. Surullista jos uskonto huivipeitteineen suhteen myötä
Anna heidän valita vapaasti.
Totta. Toivottavasti ne teidän ulkomaan ukot tarttuvat tarvittaessa rynnäkkökivääriin ja puolustavat tätä maata hengellään eivätkä pakene niin kuin pakenivat kotimaastaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin eksäni kanssa lapsettomuushoidoissa. Hän oli ollut aiemmin niissä myös kahden eksänsä kanssa. Minulla on yksi iso lapsi ennestään. Exä on hyvin varakas ja työorientoitunut. Olisimme mielestäni olleet hyvä sijaisperhe, mutta hän tahtoi omia lapsia eikä koulutus mennyt yhteen hänen työmatkojen kanssa. Adoptointi kestää Suomessa vuosia ja meillä olisi jonottaessa tullut ikä vastaan. Edelleen olen sitä mieltä, että olimme hyvä perhe, mutta käsittelemätön lapsettomuus johti eroon.
Eli joustavampi adoptointi helpottaisi myös.
Kyllä ja ei. Ei ole ihan niin kaksipiippuinen juttu. Odotusajat adoptiossa ovat kyllä kohtuuttomia, mutta uskon että silläkin on oma tarkoituksensa.
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitäisi vakuutta naiset siitä että hoitavat tasa-arvoisesti vanhemmuuden, kodin, parisuhteen. Nyt moni noista jää naisen vastuulle. Mies korkeintaan vähän auttelee siinä sivussa.
Naisten pitää myös tienata tuplasti enemmän, kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi ymmärtää, että vain hyvin harva yksilö pääsee maistamaan helppoa ja makeaa elämää. Eli siis rikkaan elämää jossa varallisuus ei rajoita sitä mitä huvittaa tehdä. Nyt on hyvin paljon harhaluuloja siitä, että jollain "uraputkella" voi tällaisen itselleen hommata kun vaan jaksaa juosta töissä ja jättää lapset hunningolle.
Moni nainen hemmotellaan jo lapsena ja nuorena pilalle "isin prinsessana" joilta ei vaadita käytännössä mitään muuta kuin jonkinlaista järkevää koulunkäyntiä. Ei mitään kotitöitä, tai ilta- tai viikonlopputöitä tai sukulaisten lasten perään katsomista tms. Yöt saa nukkua kuin prinsessa rauhassa jne. Muistan kun ex-vaimolle tuotti suurta ahdistusta pelkkä yöllä herääminen, koska oli saanut nukkua parikymppiseksi aina yöunet ilman häiriöitä. No senhän arvaa miten hyvin se sopi lapsiarjen kanssa yhteen.
Liki parikymppiseksi saakka asutaan kotona ja opiskellaan. Ei silloin ole omia lapsia eikä todellakaan ensimmäistäkään syytä heräillä pitkin yötä vain jonkin kuvitellun tulevaan karaistumisen vuoksi. Isänä toivottavasti hoidit viikonloppuyösyötöt, että exvaimosi sai edes kahdesti viikossa keskeytyksettömät yöunet. Niiden puutetta käytetään kidutuskeinona.
Moni mies on jo parikymppisenä käynyt armeijan ja siellä opetellut elämän realiteetteja. Tai käynyt esimerkiksi raskaissa töissä joissa voi olla yövuoroja tms.
Olen oman osani lapsiin liittyen hoitanut, ei ole mitään omalla tunnolla sen suhteen.
Kumma juttu, niin suuri osa ikäluokasta käy armeijan ja kuitenkin siellä opitut realiteetit unohtuvat heti, kun pitää kantaa vastuuta lapsiperhearjesta ja johtaa joukkojaan edestä. Tai sitten sillä muutaman kuukauden ajalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Etenkään kun lapsiperhevuosia on parikymmentä jo yhdenkin kanssa ja realiteetteja paljon enemmän kuin yövalvomiset.
Mitä oikein horiset? Eivät nykynaiset todellakaan ole enää mitään arjen sankareita vaan siellä inhotaan kotitöitä ja lastenhoito on niiiiiiin raskasta kotona ettei edes samalla pysty kotitöitä tekemään. Tutkimusten mukaan Suomessa miehet osallistuvat eniten kotitöihin eurooppalaisista miehistä ja nuoret sukupolvet viettävät myös perheen kanssa paljon enemmän aikaa kuin isänsä.
Oletteko te kaikki jotain katkeria seitsemänkymppisiä mummoja täällä?
Entä sinä, oletko noin katkera naisia kohtaan, että pitää haukkua heitä joka välissä? Naiset ei ole koskaan pitäneet kotitöistä yhtään sen enempää kuin miehet mutta jonkun ne on ollut pakko hoitaa. Ihan hyvä, että miehet osallistuu niihin, mutta ei niistä kukaan pidä siltikään, tai ainakin niistä pitävät ovat selvästi vähemmistössä. Naiset ovat nykymaailmassa tietoisempia oikeuksistaan ja vieläkin löytyy paljon miehiä, jotka suhtautuu naisten oikeuksiin kuin tarttuvaan tautiin. Tilanne on ollut kehitykseltään hyvä, mutta edelleen on parantamisen varaa.
En ole katkera naisille, mutta suomalaisten naisten olisi hyvä tiedostaa ettei reaalimaailmassa toimivaa yhteiskuntaa voi muodostaa pelkästään toinen sukupuoli vaan molempien yhteistyötä tarvitaan. Naiset voisivat antaa sen tunnustuksen miehille joka heille kuuluu. Jos naiset vaan hamuavat lisää tasa-arvoa ja jopa ylikin, niin sen vastapainoksi pitäisi ottaa myös sitä vastuuta myös.
Olemme sen jo aikaa sitten huomanneet, sen sijaan sinä et jos edelleen vuonna 2026 luulet Suomessa olevan tavallista että naiset ei tee mitään ja miehet kaiken. Tuo selittelysi on niin elämälle vierasta paskaa, että joko et koskaan käy ulkona ja näe millaista täällä on (sen sijaan täytät pääsi ties millä nettihorinalla) tai sitten olet ulkomailla. Yhtä kaikki, tuo selityksesi miten naiset muka olisivat joukolla pihalla maailman realiteeteista on melkoista paskaa. Jos joku on yhteiskuntaa pitänyt pystyssä niin naiset, koska heidän vastuulla on ollut perinteisesti lapset, terveydenhoito ja kaikki se hiljainen tieto, jota on siirretty ihmiseltä toiselle. Miehet ovat tuoneet maalleen oman panoksensa, se on totta. Mutta aika hiton paksua on alkaa kerjätä kiitoksia asiastam johon se toinen on osallistunut yhtä lailla. Vielä paksumpaa vaatia kiitosta jos ei itse anna sitä toiselle edes ansaittuna.
Naiset haluavat tasa-arvoa, tietenkin. Tyytyisitkö muka itse vähempään, vieläpä sillä selityksellä että niin muka vain kuuluu olla? Et, miksi siis naisetkaan? Muutamaa äänekästä friikkiä lukuunottamatta naiset eivät todellakaan ole massana ajaneet kohtuuttomia, vaan ainoastaan samaa mitä miehet ovat jo saaneet. Totta kai se tuo myös vastuun mukanaan. Jostain syystä se ei ole teille miehille kelvannut. Enkä puhu kaikista miehistä massana, vaan sovinisteille, jotka ottavat loukkauksena sen, ettei nainen halua elää piikana ja pitää miestä isäntänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kasvattaminen maksaa Suomessa 120 - 150 000 euroa, enkä tiedä onko tuossa summassa vielä huomioitu äidin tulonmenetyksiä.
Eli 150 000 euroa per lapsi tilille ja yhteiskunta kompensoi tulonmenetykset myös. Lisäksi ilmausta apua lasten- sekä kodinhoitoon useita kertoja viikossa, koska oman ikäiset sinkkumiehet eivät ole isämateriaalia. Tarvitsen sitten apua lapsesta huolehtimiseen, kun miehistä ei siihen ole.
Esimerkiksi USA:ssa maksaa paljon enemmän ja silti siellä ei ole vauvapulaa. Miten tämä on mahdollista?
Siellä onkin tasa-arvoisuus varallisuuden ja sukupuolen varassa.
Suomen lainsäädäntö, poliittinen johto (lähinnä nyt oikeistolaiset), ulkomaalaisia tänne haluava omistava luokka ja työnantajat, liberaalit yläluokkaiset ja ihmisoikeuskysymyksiä alvariinsa pohdiskeleva älymystö ajattelee asioita siltä kantilta, että miten turvataan ulkomaalaisten ja rikollisten oikeudet ja turvallisuus. Siihen käytetään paljon energiaa ja rahaa ja viranomaiset tehdään hampaattomiksi tiettyjä väestönosia koskien.
Jotta tätä maata tavallinen suomalainen jaksaisi rahoittaa ja kansoittaa, pitäisi olla lainsäädäntö ja poliittiset johtaja turvaamassa kantasuomalaisen oikeutta elää omassa, rahoittamassaan maassa rauhassa, turvassa niin rikolliselta toiminnalta kuin tänne tunkeutujiltakin. Että nainen saa kulkea ihan itsekseen vaikka iltamyöhällä rauhassa, pelkäämättä. Että lapsi voi rauhassa ja pelkäämättä pitää yllä merkkilenkkareita tai muutamaa kolikkoa nameja varten. Että urheilujoukkueet olisivat täynnä suomalaisia, että heille annettaisiin mahdollisuus. Että suomenkielistä taidetta ja viihdettä (eli siis kulttuuria) tuettaisiin ja varjeltaisiin bröykkeninglishilta tai joltain arabiaksentilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla moni kantasuomalainen nainen valitsee etelän miehen. Surullista jos uskonto huivipeitteineen suhteen myötä
Tämä. Vapauteen kuuluu myös vapaus tehdä virheitä. Se, että yrittää estää heitä käyttämästä vapauttaan "suojellakseen" ei ole suojelua vaan kahlehtimista. Ihmisten pitää antaa tehdä itse valintansa, mihin ne sitten johtavatkin.
Itse ainakin arvostan sitä, että ennemmin saan elää vapaana ja mokailla matkalla, kuin jonkun toisen hallinnassa, kun tuo joku muka tietää kaiken minua paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi ymmärtää, että vain hyvin harva yksilö pääsee maistamaan helppoa ja makeaa elämää. Eli siis rikkaan elämää jossa varallisuus ei rajoita sitä mitä huvittaa tehdä. Nyt on hyvin paljon harhaluuloja siitä, että jollain "uraputkella" voi tällaisen itselleen hommata kun vaan jaksaa juosta töissä ja jättää lapset hunningolle.
Moni nainen hemmotellaan jo lapsena ja nuorena pilalle "isin prinsessana" joilta ei vaadita käytännössä mitään muuta kuin jonkinlaista järkevää koulunkäyntiä. Ei mitään kotitöitä, tai ilta- tai viikonlopputöitä tai sukulaisten lasten perään katsomista tms. Yöt saa nukkua kuin prinsessa rauhassa jne. Muistan kun ex-vaimolle tuotti suurta ahdistusta pelkkä yöllä herääminen, koska oli saanut nukkua parikymppiseksi aina yöunet ilman häiriöitä. No senhän arvaa miten hyvin se sopi lapsiarjen kanssa yhteen.
On olemassa Aikuisia sukupuolesta katsomatta, jotka on pilalle lellitty. Mutta olen pahoillani, meille naisille kun ollaan aina toitotettu, miksi ei se kiltti mies kelvannut, niin on pakko: miksi ei se kiltti nainen kelvannut? Olen pahoillani tämä keskustelun suunta ja sinun tekstisi antoi vaan hyvän tilaisuuden, enkä pysty olemaan käyttämättä tilaisuuttani hyväksi 🙈 Anteeksi, olen pahoillani 😂
Mikä kiltti nainen? Ei laiska prinsessa ole mikään kiltti nainen.
Minulle kelpaisi aivan mainiosti maanläheinen, työssäkäyvä ja oman osansa kotitöistä mukisematta tekevä nainen. Ei tarvitse olla missin mitoissa tai kauneuskuningatar.
Et tajunnut tätä, "kiltti" nainen tarkoittaa samaa, kuin "kiltti" mies teidän miesten suusta. Että niipä, mikä kiltti...ymmärrätkö yhtään, kuinka naurettavalta tuo "kiltti" kuulostaa. Se on ihan samaa tarkoittava ominaisuus, mutta se on käännetty toisinpäin, miehestä naiseksi. Joten kyllä, mikset hankinut silloin sitä kilttiä naista? Onko sinulle kiltteys kiinni ulkonäössä? Kysyn siksi kun otit ulkonäön mukaan.
Ps. Silti sinä sellaisen laiskan prinsessan kumppaniksesi valitsit ja nyt itket "meidän kilttien" naisten perään. Ei "meitä kilttejä" naisia enää kiinnosta tuollaiset miehet, jotka ottivat aluksi sen "pahis naisen" ja hankki lapsia hänen kanssaan. Miksi "kilttien" naisten pitäisi tulla kasvattamaan sinun ja "pahis" naisen jälkeläisiä, käymään vielä töissä ja tekemään vielä kotitöitä. Käännäppä tämä teksti ja naurettava syyttely toisinpäin, jos haluat, ei ole pakko. Olen pahoillani, tiedän että härkin ampiaspesään, mutta nyt kun on mahdollisuus nii... I go for it🙈😂
Ihminen voi myös muuttua avioliiton aikana. Eksä mieltyi kotona oleskeluun niin paljon ettei töiden teko enää maittanut. Jaksoi kuitenkin sen pari vuotta skarpata ennen kuin paljasti todellisen karvansa. Äitinsä oli paljon lasten kanssa kotona ja ahkera, kuvittelin tyttären omaksuneen lapsuudenkodin työmoraalin, mutta eihän se kannettu vesi kaivossa pysy.
Tiedän kyllä, että niitä "varoitus" merkkejä tulevasta ei aina huomaa. Ymmärrsin täysin, mikä oli sinun alkuperäinen pointtisi koska, minä olen nainen, kyllä me tajutaan ja paljon, siksi me osataan olla myös henkisesti toksisia, jos me halutaan. Enkä minä pahalla, mutta en voinut vastustaa kiusausta vähän tökkiä takaisin tuota "kiltti" myyttiä.
Ihmisiä on liikaa eikä kaikille riitä töitä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiveroa alas reilusti. Naiset avaavat haaransa humalassa huomattavasti helpommin kuin selvinpäin.
Haista itse, olet pelkkä trolli. Jos sinulla on oikeasti lapsia, nämä joutuvat häpeämään kun isi/äiti puhuu tyhmiä netissä ja kutsuu silti muita kiusaajiksi.
Minä kerroin keinon miten naiset saadaan synnyttämään lisää lapsia ja sinä alat kiusaamaan minua siitä. Nyt vielä vedät lapseni ja heidän äitinsäkin tähän mukaan.
Kuvittelet varmaankin olevasi joku hyväkin ihminen, mutta olet pelkkä kusipää kiusaaja ja sinunlaisia vastaan pitää aina taistella, jotta ette pääse valtaan.
Et kertonut vaan puhuit tyhmiä ja sinulle vastattiin samalla mitalla. Kukaan ei kiusannut sinua siitä, ainoastaan vastasi trollailuusi. Älä lähde sellaiseen jos et vastareaktiota kestä. Ja lapsesi/perheesi sinä vedit itse mukaan mainitsemalla ihan oma-aloitteisesti heidät vaikkei kukaan kysynyt.
En kuvittele vaan tiedän olevani aika paljon parempi tai ainakin kypsempi ihminen kuin itseään perheenisäksi profiloiva keskustelija, jonka kielenkäyttö on lapsen tasolla ja jonka tapa vastata ansaittuun kuittailuun on itkupotkuraivari. Älä aloita tällaista hevosenleikkiä, jos et oikeasti kestä sitä.
Sinäkö sen päätät mikä on tyhmän puhumista? Sinä menit henkilökohtaisuuksiin, kun et pitänyt ehdotuksestani. Niinkö kypsä ihminen mielestäsi tekee?
Sinunlaiset kyllä tiedetään. Luulette aina olevanne oikeassa ja lyttäätte eri mieltä olevat. Omasta mielestänne ette tietenkään tee mitään väärää, mutta kiusanneet olette jo pienestä pitäen.
Mitä muutakaan on kuin tyhmien puhumista ehdottaa että antaa naisten juoda itsensä känniin ja hankkia vahinkoraskauksia? Se oli sen verran pöljää kieltä että sai ihan ansaitun vastauksen. Jos se vastaus oli muka henkilökohtaista, niin se kertoo enemmän sinun aika heikosta huumorintajustasi ja herkästä hipiästäsi. Vai oliko vahinkoraskauksilla vitsailu muka jotenkin asiallisempaa? Enemmän epäilen.
Kyllä, kypsä ihminen vastaa tyhmiin juttuihin tyhmästi ja asiallisempiin asiallisesti. Ehdotuksessasi ei ollut mitään asiallista, vaan se oli vain pöljää. Voisin tähän samaa "sinunlaiset"-sanaa käyttäen että enemmänkin sinunlaiset tiedetään: heitätte ties mitä sylki suuhun tuo, mutta jos joku vastaa siihen samalla mitalla, otattekin heti itseenne ja alatte syytellä ties mistä, kuten sinä nyt. Lauot ties mitä potaskaa toisesta keskustelijasta ja syyttäen kiusaamisesta, josta ei edes ollut kyse.
En ole kiusaaja, enkä haluaisi uskoa että sinäkään. Sinua tarkemmin tuntematta olet joko trolli tai sitten liian herkkä heittämään herjaa, kun et sitten kestä sitä muiden heittämänä. Suosittelen että vedät nyt hetken henkeä, ja mietit miksi reagoit noin voimakkaasti. On aika naurettavaa jo yhdestä kuittailusta alkaa keuhkota tällä tavalla kuin olet tähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on liikaa eikä kaikille riitä töitä :(
Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jessus, rauhoitu jätkä. Miksi noin pitää elämöidä? Sinulle vain vastattiin mustalla huumorilla, jota omakin viestisi (toivottavasti) oli.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Suomen lainsäädäntö, poliittinen johto (lähinnä nyt oikeistolaiset), ulkomaalaisia tänne haluava omistava luokka ja työnantajat, liberaalit yläluokkaiset ja ihmisoikeuskysymyksiä alvariinsa pohdiskeleva älymystö ajattelee asioita siltä kantilta, että miten turvataan ulkomaalaisten ja rikollisten oikeudet ja turvallisuus. Siihen käytetään paljon energiaa ja rahaa ja viranomaiset tehdään hampaattomiksi tiettyjä väestönosia koskien.
Jotta tätä maata tavallinen suomalainen jaksaisi rahoittaa ja kansoittaa, pitäisi olla lainsäädäntö ja poliittiset johtaja turvaamassa kantasuomalaisen oikeutta elää omassa, rahoittamassaan maassa rauhassa, turvassa niin rikolliselta toiminnalta kuin tänne tunkeutujiltakin. Että nainen saa kulkea ihan itsekseen vaikka iltamyöhällä rauhassa, pelkäämättä. Että lapsi voi rauhassa ja pelkäämättä pitää yllä merkkilenkkareita tai muutamaa kolikkoa nameja varten. Että urheilujoukkueet olisivat täynnä suomalaisia, että heille annettaisiin mahdollisuus. Että suomenkielistä taidetta ja viihdettä (eli siis kulttuuria) tuettaisiin ja varjeltaisiin bröykkeninglishilta tai joltain arabiaksentilta.
Täyttä asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liki parikymppiseksi saakka asutaan kotona ja opiskellaan. Ei silloin ole omia lapsia eikä todellakaan ensimmäistäkään syytä heräillä pitkin yötä vain jonkin kuvitellun tulevaan karaistumisen vuoksi. Isänä toivottavasti hoidit viikonloppuyösyötöt, että exvaimosi sai edes kahdesti viikossa keskeytyksettömät yöunet. Niiden puutetta käytetään kidutuskeinona.
Moni mies on jo parikymppisenä käynyt armeijan ja siellä opetellut elämän realiteetteja. Tai käynyt esimerkiksi raskaissa töissä joissa voi olla yövuoroja tms.
Olen oman osani lapsiin liittyen hoitanut, ei ole mitään omalla tunnolla sen suhteen.
Kumma juttu, niin suuri osa ikäluokasta käy armeijan ja kuitenkin siellä opitut realiteetit unohtuvat heti, kun pitää kantaa vastuuta lapsiperhearjesta ja johtaa joukkojaan edestä. Tai sitten sillä muutaman kuukauden ajalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Etenkään kun lapsiperhevuosia on parikymmentä jo yhdenkin kanssa ja realiteetteja paljon enemmän kuin yövalvomiset.
Mitä oikein horiset? Eivät nykynaiset todellakaan ole enää mitään arjen sankareita vaan siellä inhotaan kotitöitä ja lastenhoito on niiiiiiin raskasta kotona ettei edes samalla pysty kotitöitä tekemään. Tutkimusten mukaan Suomessa miehet osallistuvat eniten kotitöihin eurooppalaisista miehistä ja nuoret sukupolvet viettävät myös perheen kanssa paljon enemmän aikaa kuin isänsä.
Oletteko te kaikki jotain katkeria seitsemänkymppisiä mummoja täällä?
En mä ole ihan viittäkymmentäkään. X-sukupolven rippeitä, ja me ollaan kyllä oltu arjen sankareita. Juuri sitä sakkia, jossa monelle naiselle on osunut tuplatyötaakka, eli kokopäivätyö ja päävastuu kodista ja lapsista. Osasyynä huonojen, poissaolevien ja etäisten isien malli, ummehtuneet lapsuuden mallit, ja osasyynä se, ettei mun (todellakin) ainokaisen syntyessä 25 v sitten vanhemmuutta ollut edes mahdollista jakaa tasaisesti, rakenteet eivät sallineet. En ole katkera, olen väsynyt, todella väsynyt, nimittäin nyt, kun perheleikit on leikitty, kuvitellaan, että tässä (edelleen sen kokopäivätyön lisäksi) aletaan kantaa vastuuta vanhuksista. On olemassa tietty raja, paljonko ihmisiltä voi vaan ottaa, ja mun ikäluokkani naiset on tässä asiassa jo loppuun kaluttu. Lapsenlapsia ei vielä ole, onneksi. Hyvin hitaasti mikään asia näyttää muuttuvan, kaikkea hoivaa ollaan edelleen mielellään kippaamassa naisille ja jopa naiset itse ylläpitävät ongelmaa aivan kaikissa isovanhemmuusketjuissa, joissa aina huudetaan vain mummoja eli toisia naisia apuun, ikään kuin puolet maailman jengistä ei pystyisi muuta kuin kahta käytä heiluttelemaan, mitä hoivaan tulee. Vailla vastuuta on helppo vihellellä ja huudella toisia hankkimaan niitä lapsia. Valitettavasti mallit periytyvät, näiden kanssa tahitaan vielä kauan, vaikka parannusta onkin tapahtunut. Se vaan ei taida riittää, jos syntyvyyttä ajatellaan, monta muutakin asiaa on liian vinossa. Ymmärrän ihan täysin nykysukupolvia, mulla on sentään ollut mahdollisuus vakityöhön ja maksaa asuntolaina poiskin. Nykyäänhän sen saaminenkaan ei ole selviö.
Kannattaa miettiä kaks kertaa haluaako sen koiran vai lapsia. Esim. Tinderissä miehenä mä saan reilusti yli 10x enemmän tykkäyksiä ku tavallisesti, jos vaa laitan yhden taikalauseen: rakastan koiria! Ihan sekopäistä miten haluttu must tulee silloin.
Oon myös koittanut, et laitan "Rakastan lapsia!", jolloin en saanu ku ulkomaalasilta tykkäyksiä, mut heiltä tuliki sit enemmän ku koskaan aiemmin. Ihan pari suomalaista oli joukossa.
Se vaan nyt on niin, et vaikka kuinka kierrellään ja kaarrellaan, ni suomalainen nainen on sosiaalisesti kömpelö, joka ei tiedä oikein mitä parisuhteelta haluaa ja siks suuri osa miehistä ahdistaa, ja tän vuoks keksitään tekosyitä kuten "Mies on energiavampyyri, liian innokas eli epätoivoinen, love bombaaja, käyttää muuten vaa hyväks" yms. yms. Suomalainen nainen on myös kasvatettu lähes vain viihtymään. Elämä koostuu omassa kuplassaan matkustamisesta vertaisryhmänsä ympäröimänä, viinistä, koirista, irtokarkeista, sarjamaratoneista, Wolttaamisesta ja sen sijaan, et suomalaiselle naiselle onni tulisi ympärillä olevista ihmisistä, niin hän saa syvääkin syvempää mielihyvää Threads-postauksensa tuhannennesta tykkäyksestä ja elämäntarkotus on mennä frendien kaa festareille viel 2080-luvulla.
Koira on täysin korvannut lapset, koska naisella kuitenkin on hoivavietti, mut ei vastuusta ja muista ihmisistä ahdistuvana kestä lasta, vaan hankkii 14-18v taaperon itelleen koiran muodossa. Senhän voi antaa poikki, jos kyllästyttää, eikä se kysele "tyhmiä" ja syö ihan mitä skeidaa vaa lautaselle laitetaan. Suomalainen nainen ei myöskään haluaa vahvaa, intensiivistä parisuhdetta, jossa kaks ihmistä onkin yhtä! Vaan etäisen ja sellaisen, et siinä vieressä nyt on joku viihdyttämässä, jotta voi olla yhdessä yksin. Ihmetellään, ku elämä tuntuu merkityksettömältä ja masentaa ja sitä ja tätä. No sitä se elämä on suurella osalla nykyään, merkityksetöntä, turhamaista ja pinnallista. Jos ei ite tajua katsoa peiliin, ni kärsikööt kriiseistään sit ihan rauhassa.
Surullista
Newsflash: jokainen ikääntyy vuoden kerrallaan. Deal with it!