Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Et ole taloudellisesti minun tyyppiäni

Vierailija
27.09.2026 |

Naiset, muistakaa että se on normaalia, että sanotte miehille, etteivät he ole taloudellisesti sinun tyyppiäsi. Miehet kun eivät ole koskaan epäröineet arvostella naisia ulkonäön perusteella.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka joku mies olisikin naisia arvostellut ulkonäön perusteella, fiksut miehet ei niin tee. Eikä fiksun naisenkaan kannata alentua tuollaiseen, että arvostelisi miestä talouden perusteella. 

Taloudenhallinta kuitenkin kertoo ihmisestä enemmän kuin pelkkä ulkonäkö kertoo

Vierailija
22/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miehet, jos prinsessakohtelu on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa. Äläkä velkaannu, vaan deittaile budjettisi rajoissa.

Eikö prinsessakohtelu ole lähes pakollista? En minä ainakaan uskalla jättää naiseni vastuulle yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä ei ole se, paljonko kumppanilla on rahaa juuri nyt, vaan se, miten hän suhtautuu rahaan, säästämiseen ja sijoittamiseen ja millaista elämää hän haluaa tulevaisuudessa. Moni tapaa toisensa opiskeluaikana, jolloin molemmat voivat olla köyhiä, mutta olennaista on, ovatko tavoitteet ja asenteet talouteen saman suuntaiset.

Jos itse haluaa käyttää rahaa esimerkiksi matkusteluun, ravintoloihin, hyvällä alueella asumiseen ja muutenkin nauttia elämästä, voi olla aika vaikeaa rakentaa yhteistä arkea ihmisen kanssa, joka ei halua käyttää rahaa juuri mihinkään. Tai jos toisen urapolku ja tulotaso ovat sellaiset, ettei hänellä todennäköisesti tule koskaan olemaan mahdollisuutta tehdä niitä asioita, joita itse pitää elämässä tärkeinä ja joihin itse haluaa ja pystyy käyttämään rahaa. Samoin jos toinen haluaa säästää ja sijoittaa tavoitteellisesti ja toinen elää täysin kädestä suuhun.

Eli kyse ei ole siitä, että kumppanin pitäisi olla varakas, vaan siitä, että suhtautuminen rahaan, tulevaisuuteen ja siihen, mihin rahaa halutaan käyttää, sopii riittävän hyvin yhteen omien kanssa.

😴🧸💤💤

Ei tarvitse kiinnostaa. Niillä, joita nämä asiat jaksaa kiinnostaa, elämä tuppaa yleensä vaan sujumaan paremmin 😄 

Vierailija
24/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mua ei joku talous kiinnosta pätkääkään 😄

Kannattaa kyllä välittää. Jos toinen ei osaa budjetoida, ei ole tavoitteellinen säästämisen tai sijoittamisen suhteen tai on pahasti velkaantunut, siitä voi tulla parisuhteessa aika iso haaste. Varsinkin jos suhde muuttuu vakavammaksi, tulee yhteisiä menoja, asunnon hankintaa tai joskus lapsia. Kuulostat vielä aika nuorelta työsi perusteella, joten ehkä asia ei tunnu juuri nyt niin merkitykselliseltä. Mutta mitä enemmän ikää tulee ja mitä vakavampaa parisuhdetta ja perheen perustamista alkaa miettiä, sitä enemmän sillä on oikeasti väliä, miten toinen suhtautuu rahaan ja tulevaisuuteen. 

Suhde mamun kanssa ajaa köyhyyteen. 

Vierailija
25/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vain ignooraan köyhät miehet, en edes vaivaudu kommentoimaan mitään.

Ainahan naisen kaksoisliekki on rikkaampi mies.

Vierailija
26/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole mielenterveydellisesti tyyppiäni, sinä ongelmainen mies. 

Vierailija
27/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata käyttää rahaa fiksusti ja ottaa vastuuta omasta toimeentulosta. Jos on elämän koulua käynyt ja ulosotossa paljon tai paljon velkaa mitä ei pysty maksamaan on turn off. En ala kenellekään äidiksi tai rahapussiksi. Suhteeseen pitää olla kaksi omillaan toimeentulevaa aikuista. Tässä iässä taloudellinen näkökulma on tärkeä.

Vierailija
28/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kyllä välittää. Jos toinen ei osaa budjetoida, ei ole tavoitteellinen säästämisen tai sijoittamisen suhteen tai on pahasti velkaantunut, siitä voi tulla parisuhteessa aika iso haaste. Varsinkin jos suhde muuttuu vakavammaksi, tulee yhteisiä menoja, asunnon hankintaa tai joskus lapsia. Kuulostat vielä aika nuorelta työsi perusteella, joten ehkä asia ei tunnu juuri nyt niin merkitykselliseltä. Mutta mitä enemmän ikää tulee ja mitä vakavampaa parisuhdetta ja perheen perustamista alkaa miettiä, sitä enemmän sillä on oikeasti väliä, miten toinen suhtautuu rahaan ja tulevaisuuteen. 

Suhde mamun kanssa ajaa köyhyyteen. 

Aika monella supisuomalaisellakin on raha-asiat ihan hunningolla.

Vierailija
29/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimunaiselle miehelle sanon, ettei ole munallisesti mun tyyppiäni.

Vierailija
30/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri, ois kauheeta jos kumppani yhtäkkiä hylkäis kun taloudellinen tilanne muuttuis, ja no sit taas tilanne voikin muuttua päälaelleen esim. veikkausvoiton kautta (näin kävi itselleni)

Vierailija
31/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä näytä tuo hallituksen budjettikurikaan näytä toimivan.

Vierailija
32/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vain ignooraan köyhät miehet, en edes vaivaudu kommentoimaan mitään.

Ja itse tienaat, paljonko?

Vierailija
33/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka joku mies olisikin naisia arvostellut ulkonäön perusteella, fiksut miehet ei niin tee. Eikä fiksun naisenkaan kannata alentua tuollaiseen, että arvostelisi miestä talouden perusteella. 

Todellisuudessa kumpikin näistä on asioita, joilla on monesti merkitystä parinvalinnassa. Tottakai luonne, arvot, tavoitteet ja kiinnostuksen kohteet ovat äärimmäisen tärkeitä. Mutta kyllä suurin osa haluaa myös kumppanin, johon tuntee fyysistä vetoa, ja aivan samalla tavalla se, miten ihminen hoitaa raha-asioitaan, kertoo hänen arvoistaan, elämäntyylistään ja tavoitteistaan.  

Vierailija
34/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Impotentille: en ole suorituskyvyllisesti tyyppiäni. 

Vierailija
35/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienimunaiselle miehelle sanon, ettei ole munallisesti mun tyyppiäni.

Mitähän tuota sanoisi väljemmän puoleiselle naiselle, että miksi et ole minun tyyppiäni?

Vierailija
36/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri, ois kauheeta jos kumppani yhtäkkiä hylkäis kun taloudellinen tilanne muuttuis, ja no sit taas tilanne voikin muuttua päälaelleen esim. veikkausvoiton kautta (näin kävi itselleni)

Mutta se ei ois yhtä kauheeta, että kumppani tuhlaa niin pahasti, että velkaantuu korviaan myöten ja talo menee alta?

Vierailija
37/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli löisit hynttyyt yhteen elämän tapa työttömän kanssa, kun ei vaan huvita mennä töihin eikä oravanpyörä kiinnosta eikä kyky riitä asettumaan yhteiskunnan sääntöihin, jolla on ulosotossa kymppitonneja velkaa, esim rikesakkoja ja lainoja, kun oli vähän holtitonta menoa kaksisuuntaisen mielialahäiriön takia. Kuskaisit paikasta toiseen ja makselisit hänen elämänsä kulut ja lainanlyhennykset. Onnea sulle!

Juu ei tuollaisia mulle. Olen mieluumin vaikka yksin.

Vierailija
38/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli löisit hynttyyt yhteen elämän tapa työttömän kanssa, kun ei vaan huvita mennä töihin eikä oravanpyörä kiinnosta eikä kyky riitä asettumaan yhteiskunnan sääntöihin, jolla on ulosotossa kymppitonneja velkaa, esim rikesakkoja ja lainoja, kun oli vähän holtitonta menoa kaksisuuntaisen mielialahäiriön takia. Kuskaisit paikasta toiseen ja makselisit hänen elämänsä kulut ja lainanlyhennykset. Onnea sulle!

Juu ei tuollaisia mulle. Olen mieluumin vaikka yksin.

Periaatteessa, kaikki ihmiset on samanarvoisia itelleni, ennoo selvittänyt mitään varallisuuksia koskaan etukäteen.

Vierailija
39/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika metsässä ollaan jos pankkitilin saldo määrittelee onko ihminen tyyppiäsi vai ei. Työelämä muuttuu, työpaikkoja katoaa, uusia tulee. Tänään rikas, voi olla huomenna köyhä. En olisi uskonut, että tosi elämässä joku kehtaa tunnustaa olevansa Uuno Turhapuro, ja valitsevansa puolison varallisuuden perusteella. Mutta näköjään kaikenlaisia ihmisiä on. 

Ihmisen kyky hoitaa talouttaan on tärkeää nimenomaan noina vaikeina aikoina. Se voi sekä estää joutumasta taloudellisiin vaikeuksiin että auttaa selviytymään niistä paremmin.

Vierailija
40/64 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa kumpikin näistä on asioita, joilla on monesti merkitystä parinvalinnassa. Tottakai luonne, arvot, tavoitteet ja kiinnostuksen kohteet ovat äärimmäisen tärkeitä. Mutta kyllä suurin osa haluaa myös kumppanin, johon tuntee fyysistä vetoa, ja aivan samalla tavalla se, miten ihminen hoitaa raha-asioitaan, kertoo hänen arvoistaan, elämäntyylistään ja tavoitteistaan.  

Jos ei ole fyysistä vetovoimaa niin miten ne petipuuhat sujuisi. Ei niin mitenkään. Seksi on parisuhteessa tärkeää. Mikä se sitten silmää miellyttää tai herättää sitä vetovoimaa on yksilöllistä. Joku voi toisen mielestä olla todella kuuma ja toisen mielestä mitään sanomaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä